לפני כשנתיים עלתה לאוויר לראשונה "השוטרים" של קשת 12, שנכתבה בהשראת פרשת "השוטרים הנוקמים" שהתרחשה בנהריה של שנת 2006. הסדרה, שיצרו רותם שמיר ויובל יפת, עוררה אמביוולנטיות כמעט אצל כל צופה, שחש בעת ההתבוננות בה דיסוננס בין בימוי מצוין ושחקנים טובים, ומנגד – חורים בעלילה, אובר דרמטיות ותחושה של ריבוי דמויות מיותרות. אך בדיוק מהמקום הזה, הסדרה הצליחה לסחוף אחריה קהל צופים אדוק, שהתגלגל את כל שמונה הפרקים מבלי להסית את העיניים מהמסך, ובעיקר מבלי לשים לכך לב. 

ההצלחה המסחררת ואחוזי הרייטינג הגבוהים כאילו צעקו מתוך המסכים "רוצים עונה שניה!", והנה, סוף כל סוף היא עלתה לאוויר. העלילה של המתמשכת מהעונה הראשונה ממשיכה לגולל את סיפורם של קבוצת שוטרים, בהובלתו של אלון שנהב (צחי הלוי), שעבר לתפקד כקצין בילוש בעיר הולדתו, נהריה, שם הוא חובר לעוד שני קולגות, ראובן פרץ (דני שטג) ויואב קשתי (דניאל גד), ויחד הם מנסים למגר את ארגון הפגישה של מאור עזרא (שלומי יפרח).

''השוטרים'' עונה 2 (צילום: צילום מסך קשת 12)
''השוטרים'' עונה 2 (צילום: צילום מסך קשת 12)

כזכור, בעונה הקודמת השלישייה החליטה לחצות את הגבולות ולקחת את החוק לידיים, עד כדי כך שהתנהלו כארגון פשע משלהם. בעקבות כך, הפרק הראשון של העונה השנייה החל כשהשלושה יושבים בכלא ומצפים לשחרור מוקדם לקראת הכרעת הדין. מלבדם, ראש ארגון הפשיעה מאור עזרא כבר נתפס ונכלא, אך את תפקידו תפס מי שהיה יד ימינו, לירז באומן (דור הררי). השוטרים שחטאו בפשיעה למען עירם שילמו מחיר כבד, שכלל אחרי המאסר שלהם גם שלילת רישיון נשק, הדחה מתפקידם, רישום פלילי ובעיקר - חשבון לא סגור אצל העבריין הראשי. 

הפרק הראשון של העונה השנייה אמנם זרק אותי פנימה אל תוך עלילה סבוכה ומורכבת, בה צפיתי כבר לפני מעל לשנתיים. אך גם הפעם, ועל אף הבלבול הראשוני, די במהרה נשאבתי להתרחשויות החדשות שעושות רושם שהולכות להתעצם ולקבל תפניות חדות עוד הרבה יותר. 

צחי הלוי, מתוך ''השוטרים 2'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
צחי הלוי, מתוך ''השוטרים 2'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

התחושות שהשרו היוצרים בפרק הראשון היא בעיקר של ייאוש וחוסר אונים, מה שמרמז לנו בדרך כלל על כך שהדמויות נכנסות לסטייט אוף מיינד של "אין לנו מה להפסיד". בתור שוטרים בעונה הראשונה השלישיה אמנם עברה על החוק, אך השתדלה לשמור על הומניות ומקצועיות. נראה שהפעם, כשהשוטרים נדחקו לפינה ונשארו בלי קצה חוט, עליהם יהיה להתחיל לנקוט בצעדים קשים יותר ובצעדים נועזים יותר. 

עד כה נצמדו יוצרי הסדרה לעלילה המקורית, עם קצת טוויסטים שהקפיצו אותה גבוה. אם גם הפעם הם ישכילו להכניס אלמנטים פרועים יותר, יקפיצו את האלמנטים ההיסטוריים למחוזות אחרים ויצליחו להגביר את הקצב של הסדרה מפרק לפרק (כפי שעשו בעונה שעברה), מסתמן שגם העונה הנוכחית צפויה להיות הצלחה מסחררת.