סתיו קצין היא ללא ספק השחקן הראשי בעלילה, כל הדיירים, כולם ללא יוצא מן הכלל, הם רק ניצבים. הברבי שרק בכתה בשבוע שעבר שהיא לא רוצה להיות ניצבת, הגשימה את כל חלומותיה ועליה בנויה כל העלילה, לא רק שהיא אינה ניצבת, אלא היא זאת ששולטת בנרטיב ומשחקת בכל החוטים של הבובות (הדיירים) בבית, על פיה יקום ויישק דבר. לפחות כך האח הגדול בוחר להציג זאת על המסך, לא בכדי, היא נבחרה בפרק הפתיחה החגיגי להיכנס כדיירת האחרונה של הבית, כי האח הגדול כבר בנה תסריט מראש המבוסס כולו על אופייה של סתיו. הוא ידע שהיא חכמה ומניפולטיבית, ובאותה מידה, הוא גם ידע שהיא רעה, אבל רעה כזאת בלי גבולות, אכזרית אם לדייק, כמו שהוא ידע לבחור בה אתמול במשימת הממתקים כי הוא הימר על הסוס היחידי בבית שיבחר במשימות השליליות שיפגעו באחרים, וחרבו דרבו על כולם.

עכשיו אין ספק: סתיו קצין היא הליהוק הטוב ביותר של העונה | האח הגדול

סתיו קצין היא לא קורבן של נסיבות, אלא יוצרת בדיוק את המציאות שהיא מעוניינת בה. היא אומנם מסתובבת לבדה בבית, בלי אף חבר אמת אחד, כולם מנוכרים כלפיה למעט אברהם שגם הוא עושה לאחרונה סימנים של ריחוק, היא באה מקולקל לכל אחד מדיירי הבית, ומה היא בסך הכל רוצה המסכנה, עוד ביסקוויט? עוד שעה במקלחת? שלא יעזו להרטיב את שערותיה בכלור של מי הבריכה? או להשלים חסכי ילדות קשים? על פי התגובות ברשת יש גם שמצליחים לראות תמונה מעוות וטוענים שהיא חווה חרם, ולמה מעוותת? כי לנו הצופים יש את היכולת לראות את התמונה הגדולה, והתמונה הגדולה לא פוטוגנית עבור סתיו.

היא עושה כל תחבולה אפשרית, מרושעת ככל שתהיה, כדי לבודד את עצמה מהקבוצה ואז להצטלם כמסכנה מבודדת, שחווה חרם. אם נלך אחורה להיסטוריה של האח הגדול, כל דייר בכל עונה שחווה אי פעם חרם בבית, הבטיח את מקומו בגמר הגדול, כי אנחנו הצופים רחמנים ומתקשים שלא לחמול על החלש, ותוסיפו לזה בעריכה קצת מוזיקה מרגשת ובכלל קנו אותנו בשקל וחצי. אני גם מוכנה להמר שסתיו קצין ישבה וצפתה באדיקות בכל העונות של האח הגדול ורקמה תוכניות וטקטיקות עוד לפני כניסתה לבית.

אז למרות שסתיו רוב הזמן לבדה בבית חווה קשיים וחזיתות רבות, היא הביאה את כל זה על עצמה, היא פוגעת במתכוון בכל דייר ודייר לא פוסחת על אף אחד, גם לא על חבריה הטובים ביותר, אין אחד שהיא חומלת עליו, אין אחד שהיא מפרגנת לו, הצחוק המרושע והמתגלגל שלה כשהיא נחשפת לכאב של האחר מתנגן לי באוזן עד עכשיו. היא אומנם מצליחה לתעתע לפעמים, ומציגה כלפי חוץ דמות מגוחכת ומוגזמת, שגם רחוקה מלהבריק, אבל שלא תתנו לחיצוניות המוקצנת שלה לבלבל אותכם, סתיו לא טיפשה או פשוטה, היא מורכבת וחכמה ויודעת בדיוק איזה מהלכים היא עושה, לאן הם יובילו ומה המטרה שהיא רוצה להשיג.

אז אתם יכולים לכעוס על מי שיפגע בה, ואתם יכולים לחמול עליה בבדידותה ולהביע צער כלפי דמעות התנין שלה בחדר האח הגדול, אבל די, עלינו על המשחק שלה, מספיק עם הקורבנות, הגיע הזמן לקחת אחריות.