האח הגדול רקם ועמל על משימת האגדות המושלמת לדיירי הבית. הוא השקיע בעיבוד הסיפור, בתפאורה גרנדיוזית, בביגוד מקצועי, יצר שילוב טבעי ואינטגרלי של דמויות מסיפורי האגדות האהובים על כולנו, ובליהוק השחקנים לכל דמות לפי אישיותו. 

"עשיתי בושות?": גיא איתן במפגש מרגש עם אימו אחרי שבע שנים של נתק
עלה במדרגות: זה דייר "האח הגדול" שפרש במפתיע מהתוכנית

האם לנו הצופים זה הביא ערך מוסף, האם המשימה הייתה כזאת שגרמה לנו להפיל את הלסת? לא ולא, עוד משימה תלושה, שלא ברורה כלל מה תכליתה.

האח הגדול עשה את המתבקש וציוות בין אברהם לשניר כשהפך את שניר לשולייה של אברהם, רק כדי להלהיט את הרוחות בין שני הגברים בבית, כי חסר לנו איזה פייט עסיסי רווי טסטוסטרון שילהיט את הרוחות ויאפשר לסתיו קצין לצאת להפוגה קצרה מהתפקיד המרכזי שקיבלה בהצגה מרגע כניסתה לבית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא העניק לאתי את דמות המכשפה והבחירה בה היא לגמרי ברורה, כי כולנו נחשפנו לתבשילים שהיא רוקחת ברשעותה. הוא העניק לניקול היפהפייה של הבית, שלא קיבלה בכל החודש האחרון אף לא שנייה אחת של זמן מסך, את תפקיד סינדרלה, כי אם כבר לתת לה זמן מסך אז שתהיה יפה ותנקה טוב, הוא גם נתן לנשמות הטובות של הבית את תפקיד הגמדים החמודים של שגליה, לין, ספיר, יובל, ובן, הוא כמעט קלע בול לכל דמות ודמות. 

רק הבחירה של לרה לגלם את היפהפייה הנרדמת לא הסתדרה לי כל כך בראש, אבל מילא. דבר אחד בטוח, כל דייר ודייר הבין מהר מאוד את מקומו בבית ואיך הוא מצטייר בחוץ ובעיני האח הגדול, לפי בחירת הדמות שהוא לוהק לגלם.

גיא איתן, שפרש כזכור במפתיע לפני מספר ימים מהבית, נבחר לגלם את דמות הילדים האהובה על כולנו פינוקיו, בובת העץ השקרנית שחולמת להיות ילד אמיתי ואפה הולך וגדל בכל שקר, עד שהיא לומדת לבסוף להיות ילד כמו כל הילדים. 

עכשיו תכניסו אותי לראשו של גיא איתן, מה עבר לו בראש שהתבשר על הדמות שהוא יגלם במשימת האגדות, איך הוא ניתח את הבחירה שלו? גיא אדם מאוד פיקח, הוא מיהר לחשוד שככה הוא מוצג בחוץ, כמי שאין לו רגליים וידיים אנושיות. שהוא רוצה להיות בן אדם אבל הוא כולו עשוי מעץ, ומציג מציאות רוויה בשקרים בלתי נגמרים. 

לטעמי, פה היה השבר השני של גיא איתן, שהוביל לבסוף לפרישתו מהמשחק. הראשון היה למי ששכח, חברו הטוב ביותר בבית אלון, שהודח בשבת האחרונה מהבית והותיר את איתן בגפו מיותם מחברים.

ראיתי שגיא איתן זכה ללא מעט ביקורות מחוץ לבית, אבל עבורי הוא היה הדייר היחיד שעוד איכשהו חיבבתי ויכולתי להנות ממה שהיה לו להביא למסך. פרישתו היא מכה קשה עבור האח הגדול שליהק העונה חבורה של משוגעים, שקשה מאוד להזדהות איתם. 

גיא איתן הצליח לשמור על איפוק ודרך ארץ במריבות הסוערות בבית, והבחירה שלו לשתוק בלא מעט תרחישים הייתה דוגמא ומופת, הייתי שמחה אם בימינו הייתה שרויה תרבות דיבור נעימה, בה שוקלים מילים  ומנמיכים דציבלים, ונמנעים ממריבות. אלא שהמציאות לצערי היא בדיוק הפוכה וכמה שאתה יותר וולגרי, צווחני או אלים ככה אתה יותר נראה ובולט.

אם לא די בבחירת הדמות שגרמה לחוסר ביטחון של איתן, נוספו עוד שני סרטונים בכיכובו תודות לאח הגדול הרחום והאוהב, שגברת המכשפה אתי, הוסיפה תבשיל למרק ובחרה להציג לכל דיירי הבית כי היא פשוט נשמה ענקית. 

בסרטון השני נראה איתן מדבר בגנותו של שניר מאחורי גבו, מה שעושה כל דייר ודייר בבית מרגע שנכנסו להסגר. אוי האח הגדול, מה עוד תעשה כדי ליצור בכוח פייט בין גברים חסונים בבית, ואם שניר ואברהם כבר נתנו את השואו שלהם שנגמר עוד לפני שהתחיל, הגיע הזמן להלהיט בין שני הגברים החזקים של הבית גיא איתן ושניר. 

פה לטעמי היה הבשר השלישי של גיא שהרים ידיים ונראה לגמרי אבוד. כמה שהוא גבר גבר, לא פשוט להתעמת עם דמות כמו שניר, שהוא כוחני ואגרסיבי, וגיא ידע שמעכשיו שהותו בבית תהפוך לסיוט בלתי נלאה. אז הוא עשה לעצמו טובה וברח כל עוד נפשו בו. למרות שעשה טעות מרה כי ההבדלים בין השניים היו מוסיפים לו הרבה נקודות זכות לטובתו.

אז מי באמת גרם לגיא איתן לפרוש מהריאליטי? האח הגדול עצמו.