תודה לאח הגדול הרחום והחנון שסופסוף העניק לנו פרק שלא כולו מוקדש לשחקנית הראשית, סתיו קצין. הוא כמובן לא יכל לוותר על הרגעים המפלצתיים שלה באספת הדיירים, בהם השליכה ארס ורשע על כל דייר ודייר בבית, לא שזה מפתיע כי כבר הורגלנו לראות אותה ברגעים מכוערים עוד יותר, אבל לפחות הוא הקדיש אתמול רק שליש מהפרק לתופעה הזאת שנקראת "סתיו קצין", ונראה שאנחנו במגמה טובה של שינוי בדפוסי העריכה. את שני השליש הנותרים של הפרק אמש הקדיש האח הגדול לרומן של ספיר ואברהם והקושי של האח הצעיר לפרגן להם יחד.

"בא לי לבעוט בראש של המזד***ת הזו": המילים הקשות של שניר בבית האח הגדול
מי גרם לגיא איתן לפרוש מהתוכנית? | האח הגדול

הייתי שמחה שמישהו שם בבית האח הגדול ישתיל לשניר מעט מודעות עצמית, וגברת אתי, המורה הדגולה שיודעת לחנך כשמתאים לה, תלמד את שניר שקודם כל עליו להביט על הבית והמבצר הפרטי שלו, לפני שהוא מעז לבקר את העולם מבחוץ או את הבחירות של אחותו במערכות יחסים. שקודם כל יסביר לנו מה ראוי בזוגיות שלו עצמו עם שי ואיך הוא הצליח למצוא אהבה דווקא עם האישה הכי קולנית והאגרסיבית בבית. שאולי גם יביט בעצמו ויעשה בדק בית לזעם העצום שאגור בתוכו ונראה כי הוא כמו בלון שעוד רגע יתפוצץ, והפיצוץ יהיה של פצצת אטום, שלא משאיר שום זכר לחיים שהיו לפני.  

מאז תחילת הקשר הקסום בעיני של ספיר ואברהם, אני נתקלת לא פעם בתגובות לא מפרגנות ברשת על הזוגיות של השניים, כדוגמא "מאז שספיר יוצאת עם אברהם, ירד לי ממנה לגמרי", "מה היא מוצאת בו?", ואני מנסה להבין למה, מה אתם רואים שאני מפספסת? מה שניר קולט שאני לא קולטת? בעיני אברהם אדם חכם, רהוט, יודע לקרוא את המפה, מחובר לרגש שלו ויודע לדברר אותו, הוא חבר טוב לקומץ החברים שכן בחר להיות לצידם וגם יודע להבחין בין טוב ורע ולחשב מסלול מחדש כשנדרש, כפי שעשה כשהתרחק מסתיו. הוא גם יודע לשלוף ציפורניים כשצריך, תכלס יש לו את כל מה שנדרש להיות מאהב, בן זוג או דייר בולט בבית האח הגדול, אני לא מצליחה למצוא שום ביסוס לביקורות נגד אברהם לא של הצופים, וגם לא של שניר.

הייתכן שבכל זאת הרקע העדתי שלו הוא שמהווה מכשול לשניר ולחלק מהצופים? האם למרות שאנחנו ב-2023 מנסים לשדר לעולם פתיחות וקבלת האחר והשונה, אנחנו עדיין נמצאים עמוק בפנים בדפוס סטריאוטיפי וגזעני? הזוגיות של ספיר ואברהם זה הקשר הכי מסקרן שנרקם עד כה בבית בעיני, כשברקע, כאמור, האח הזועם שמנסה בכוח לחבל ביחסים הטריים ומתעקש לקבל מסרים שליליים מהעולם מבחוץ, גם כשהמסרים הם הכי חיוביים ומפרגנים לאברהם. הנה דוגמא לאיך אדם מקבל את המציאות שונה ממה שהיא, רק כי הוא מקובע בנרטיב של עצמו.

ונסיים בהדחה שלא הייתה אמש, סוף סוף ניקול קיבלה קצת זמן מסך, ואפילו נשמע קולה, לא שהיה לה משהו מרנין לומר לנו, אבל לפחות שמענו את הטון שלה, ונוכל אולי בעתיד גם לזהות כשהיא מדברת. אם היא באמת הייתה מודחת אמש מהמשחק, אני בטוחה שהיא הייתה נסגרת בביתה ולא יוצאת לאוויר העולם. להיות 40 יום בבית מתועד 24/7 ולהצטלם לפרקים קטנים רק כשאתה ברקע נמצא בחוסר מעש או בלי דעה לגבי שום דבר בעולם הזה, זה ממש קשוח.

אז אתמול היא הודחה, בזמן שאורי, שבן זוגה הטרי, אותו הכירה שבועיים לפני כניסתה לבית, נכנס במקומה כדייר חדש, ואחרי שהיא לבשה על עצמה מסיכה מול גיא ולירון ואמרה שהיא ממש שמחה לחזור למשפחתה, היא קיבלה את הבשורה שהיא חוזרת לבית וקיפצה כמו אוהד מושבע של קבוצה שניצחה. עד כמה הקשר הרומנטי של ניקול ואורי יהיה לנו פוטוגני ויפה חיצונית, מבחינת התוכן אני בספק, אני מעדיפה להמשיך להתמקד בספיר ואברהם.