כבוד ישראלי:  ״שמים אדומים״ זכתה בפרס ״סדרת הדרמה הטובה ביותר״ בפסטיבל ברלין. הסדרה נבחרה במרץ האחרון לאחת משמונה הסדרות הטובות בעולם בפסטיבל סיריס מאניה שבצרפת, ובשבוע שעבר זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר ב- Global India international film festival בהודו.

כוכבת "שמיים אדומים": "לא האמנתי שאקבל תפקיד ראשי, בטח לא בישראל"

הסדרה מבוססת על ספרו רב המכר של דניאל שנער, יוצריה הם רון לשם, דניאל שנער, דניאל אמסל, עמית כהן, והבימאי אלון זינגמן, בין התסריטאים נועה מנהיים ועלא דקא והמפיק יואב גרוס. בסדרה, המשודרת בימי שני ברשת 13, מככבים מאור שוויצר, אמיר חורי, אלונה סער, יעקב זאדה דניאל והשחקנית האוסטרלית אנני שפירו.

מתוך שמיים אדומים (צילום: רשת 13)
מתוך שמיים אדומים (צילום: רשת 13)

חבר השופטים בפסטיבל ברלין בחר פה אחד ב״שמים אדומים״. נשיא השופטים לשנת 2023 בנג׳מין בנדיקט אמר: ״שמים אדומים היא הישג מופלא. הסיפור עוצמתי, מקורי, נוגע ללב ומרתק. הסדרה מפתיעה, אינטנסיבית, והרבה יותר מזה״.

השחקנית האוסטרלית אנדראה גואו מהסדרה ״The Swarm״, שהיתה גם היא בין השופטים, סיפרה: ״אהבתי כל כך את האומץ לספר את הסיפור החשוב הזה, שמעתי שהסדרה מבוססת על רב מכר. הצילום  מרהיב, השחקנים עושים עבודה מבריקה, המתח הגבוה לא מרפה לרגע, זו חוויית צפייה פשוט מדהימה״.

“שמיים אדומים''  (צילום: אייל צרפתי)
“שמיים אדומים'' (צילום: אייל צרפתי)

״שמים אדומים היא הוכחה חשובה, בתקופה הזו, שיצירתיות יכולה להתגבר על פערים פוליטיים וליצור סדרות מעולות״, אמרה המפיקה הגרמנייה ויבקה אנדרסון, שהשתתפה גם היא בצוות השופיטים. ״זו דרמה מרתקת ומותחת שתכבוש קהל ללא ספק״.