אם יש משהו שאפשר להגיד על סיימון לבייב, שנולד בשם שמעון חיות, זה שהוא אוהב (ויודע) לדבר. שרוול מעיל הגוצ'י שלו מלא בתשובות מוכנות, מהונדסות ומפורטות לכל שאלה, וכעת, עם חזרתו למסך, הוא מסכים לענות על השאלות הקשות - ויש לא מעט כאלה.

בימים אלה הוא מופיע בסדרת דוקו-ריאליטי אודות חייו ברשת הסטרימינג החדשה "FREE TV" הנושאת את השם "המופע של סיימון". הסדרה, שהספיקה לספוג ביקורת קשה עוד טרם שידורה, מבטיחה לתת "הצצה בלעדית לחייו", תוך שהיא מנסה להיכנס לראשו של האיש שמושמץ בכל העולם בעקבות הלהיט של נטפליקס "נוכל הטינדר". 

למרות הנסיבות המפוקפקות שבגללן קיבל את הכינוי "נוכל הטינדר", לבייב מתגאה במהלך שיחתנו בכך שהפך לישראלי המחופש ביותר בגוגל, ומציין בשמחה את הנתון הזה. מצד אחד, הוא טוען כי הוא חף מפשע וכי כל ההאשמות נגדו הן שקרים, ומצד שני רוכב על אדי התהילה, מוכר סרטונים של ברכות יום הולדת ומדבר על השקת אפליקציית הכרויות משלו. כדי להבין את סיפורו של האיש אני חוזר איתו לתחילת הדרך ולשם סיימון לבייב, אותו החליט לאמץ בשלב מאוחר בחייו, לאחר שגדל כילד חרדי בבני ברק בשם שמעון חיות.

"גדלתי כילד חרדי, ותמיד הייתי ילד ששואל שאלות", מספר לבייב. "אני לא מקבל כל דבר כמובן מאליו, ומן הסתם זה לא מתאים למורה בבית הספר שאתה שואל שאלות שלא מתאימות. אז הם קוראים לך כופר, ולאט לאט זורקים אותך מבית הספר. מכיתה ו' התחלתי 'לרדת', וככל שאתה 'יורד ברמה' אתה מתרחק מהדת. החלטתי לעזוב בגיל 12 ועזבתי לישיבה של ילדים טובים בארה"ב, שם הייתי עד גיל 17 וחצי. לאחר מכן חזרתי לארץ והתגייסתי לצבא. הייתי בחיל הים, ויצאתי מהצבא אחרי שמונה חודשים על אי התאמה".

''אלו החיים שלי, שום דבר לא היה בשביל הקטע'' (צילום: באדיבות FREE TV)
''אלו החיים שלי, שום דבר לא היה בשביל הקטע'' (צילום: באדיבות FREE TV)

"התחלתי לעבוד אצל משפחה בהרצליה, והבוס שלי לא שילם לי בזמן, נתן לי צ'ק דחוי, אז זייפתי אותו וקניתי בו רכב. הייתי ילד ולא חשבתי על ההשלכות", מגולל לבייב את סיפור הפיכתו לעבריין מורשע. "בגיל 19, בשנת 2010 ברחתי הארץ עם דרכון מזויף בגלל הסיפור הזה, ולא ידעתי מה אני הולך לעשות ומה צופן לי העתיד. המשכתי את חיי, וב-2015 נעצרתי על שימוש בדרכון מזויף. לאחר מכן, גירשו אותי לארץ ב-2017, ובהמשך עצרו אותי על שימוש בדרכון מזויף. הייתי צריך להפקיד ערובה ויצאתי מהכלא".

לא חשבת על ההשלכות של מה שאתה עושה?
"כשאתה עושה משהו ואתה ילד ואתה לבד, אין לך יותר מדי שיקול דעת. לא חשבתי מה הולך להיות שנה קדימה. היום אני עושה פעולות, ויש להן השפעות מרחיקות לכת. היום אני חושב 10-5 שנים קדימה, ואז לא עניין אותי מה קורה חודש קדימה. ככה כל בן אדם בגיל 19, זה לא כמו בגיל 31, ולצערי למדתי את זה בדרך הקשה".

למה בעצם החלטת לשנות את השם לסיימון לבייב?
"המשפחה שלי ניתקה איתי קשר, האדם היחיד שהייתי איתו בקשר היה סבא שלי, הוא היה מאוד חולה. ב-2017 כשהסגירו אותי לארץ כשהייתי עצור כחודש, וכששחררו אותי רציתי ללכת לבקר את סבא שלי, וגיליתי שהוא נפטר שבוע לפני ששוחררתי. אמרתי שאני שם את כל החיים שלי מאחור. סיימון ושמעון זה אותו השם, ולבייב? הערצתי את הבן אדם שהיה גר בבני ברק, שלושה רחובות מאיתנו. הוא היה מודל לחיקוי, ואמרתי 'אני אשים את העבר שלי בעבר, והכל בסדר". 

איך זה בדיוק סותר את הטענות בסרט?
"הייתי מבוקש במדינת ישראל, אתה לא יכול לצאת עם הדרכון האמיתי שלך. אתה יוצר עם זהות אחרת, גיל אחר, נשפטתי על זה הודיתי. ישבתי, שילמתי על זה די והותר זמן, וב-2019 נעצרתי ביוון על דרכון מזויף. נשפטתי והסכמתי להסגרה, ישבתי חצי שנה בכלא ביוון ולאחר מכן ישבתי שישה חודשים בכלא, וזהו. השתחררתי ב-5 במאי 2020".

תוכל להסביר מאיפה מגיעות כל ההאשמות כלפיך?
"אתה צריך להבין שמאחורי הפקה יש כסף ויש דברים, זה לא שמגיעים לחדר ויש דברים משום מקום. זה הסרט הדוקו הכי מצליח בהיסטוריה של 'נטפליקס', יש הרבה כוח והרבה השיווק. הרבה אנשים חזקים מאחורי הדבר הזה. זה ביזנס, זה רייטינג. זה התחיל עם כתבה והכתבה תפסה, וזה התחיל להתגלגל. ראו את נסרט יותר מחצי מיליארד איש בעולם. אם הייתי כזה נוכל כמו שציירו אותי - הייתי בכלא".

הנשים בסרט באמת היו בנות זוג שלך?
"יצאתי עם ססיל, פגשתי אותה שלוש פעמים בחיים שלי. שתי הנשים האחרות היו ידידות שלי, אחת גם אמרה את זה. החברה שלישית הייתה צריכה לקרוא יותר טוב מהטלפון את הדברים שהיא אומרת, זה נראה שקוף".

יצא לך לדבר עם אחת הנשים שיצאו נגדך בסרט?
"אין לי מה לדבר עם אנשים כאלו. יש פה בצע כסף, יש פה פרסום, אף אחד לא עושה את זה לשם שמיים. בן אדם שיש לו חובות לא יכול להרשות לעצמו לטוס. אין היגיון במה שאומרים, שהייתי 'פושע נמלט'. היו לי מטוסים פרטיים, אני דמות. הייתי מבוקש והורדתי את הראש. ככל שרואים את זה, יש עוד קליקים וזה מביא יותר צפיות. אף אחד לא עושה שום דבר לשם שמיים, וגם אני אמשיך לעשות מזה כסף".

שמענו הקלטת שלך. אתה אומר שם דברים קשים ושולח איומים, לזה אתה לא יכול להתכחש.
"מציגים הקלטות שלא קשורות לאותו דבר ספציפית. אם זוג יתגרש, ברור שהם יגידו דברים רעים אחד על השני. עשו תחקיר עיתונאי על איזה איש עסקים - אתה יודע מה היה בעסקה? או אם פיטרת עובדת כי היא גנבה - ברור שהיא תגיד שהיא לא אשמה. ואם עזבתי בת זוג שלי כי היא בגדה בי, כל בן אדם בסיפור שלו יציג הטענות שלו. לוקחים הודעות קוליות ועושים מניפולציות רגשיות. אתה עיתונאי ואתה יודע ואיך אפשר להציג כל דבר, שמים מילה שלך באמצע בין דברים אחרים. אני לא מאיים שם, בהקלטת באנגלית אין זכר או נקבה. אני אומר 'thank you for everything you have done' , וזה יכול להיות גם לנהג שאסף אותי".

 ומה לגבי המשפט 'Give me the fucking Money'?
"אני לא אכנס לכל הודעה והודעה ולכל דבר שהיה. בסרט שייצא אני אתן את כל הפרטים. לקחו את הדברים ואת ההודעות הקוליות שלי, ועשו לזה מניפולציות כדי שיראו כאילו אני קופץ מבחורה לבחורה. המציאות רחוקה כרחוק מזרח ומערב".

מאוהבת לאויבת

אחת הנשים המסתוריות בסיפורו של לבייב הייתה הדוגמנית הישראלית קייט קונלין שהייתה בת זוגו במשך שנה וחצי. קונלין התראיינה בכלי התקשורת ועמדה לצידו, כאשר בראיון לליאור שלו ב"מאקו" אמרה: "העדויות האלה קשורות למציאות כמו שתכתבי עלי שאני לוחמת WWE. תשמעי, הסכומים שהן אמרו שהוא עקץ מהן שווים למתנה שהוא קונה לי בשבת. זה אבסורד, למה לו לקחת מבחורה כמה עשרות אלפים כשהוא מבזבז סכום כזה כדבר שבשגרה? זה לא הגיוני".

באפריל של השנה שעברה בני הזוג נפרדו, ובדצמבר יצאה בפעם הראשונה קונלין נגד לבייב בסרט של חיים אתגר "האישה שהפילה את נוכל הטינדר" ב"קשת 12", בו טענה שנפלה קורבן לעוקץ שלו, וכי עברה מסכת של איומים כדי שתעמוד לצידו ותציג זוגיות פוטוגנית ונוצצת.

גם התומכת הכי גדולה שלך, בת הזוג לשעבר קייט קולין, יצאה נגדך וסיפרה שסחטת אותה. גם היא משקרת?
"לא רציתי להיות איתה יותר, וזה נגמר ברע כשהיא הבינה שהיא לא מקבלת יותר כסף. התקשורת שילמה לה 75 אלף שקלים. היא בלונדינית, צבעו לה את השיער לג'ינג'י כדי שתיראה מסכנה. אני לא חושב שנפלתי. יש חקירת משטרה? יש צו הרחקה ל-120 יום? זה מגוחך, זה שקר. ברגע שהיא הבינה שאני לא אתן לה כסף - הכי קל להמציא חרטות. היא התקשרה אליי ואיימה שתגיד שהרמתי עליה ידיים. אז אמרתי: 'את לא תבואי ותאשימי אותי בדברים כאלו'. אבל לבוא ולפרסם את הדברים האלו, את האמבוש, 'האישה שהפילה אותי'? לא היה שם כלום. היא הבינה שיזכרו אותה כאקסית של 'נוכל הטינדר', הוי הכחול שלה, הלייקים שלה - אני שילמתי ומה היא ניסתה לעשות לי? היא הורידה לי את חשבונות האינסטגרם. היא משחקת בסרט, זה החלום שלה להגיע לבמה. מזל שנשים המציאו עלי רק את זה ולא הטרדות מיניות, כל אדם שחי את החיים מבין שהדברים האלו מגוחכים ואין להם אחיזה במציאות. אבל אני לא תקוע על העבר שלי, אנשים בוחרים להראות משהו כי זה מה שמתאים להם. תבוא לספר להם סיפור שגם אותך עקצתי, ואני מבטיח לך שתהיה במהדורה המרכזית. מספיק להגיד את המילה לכאורה, והם נקיים מבחינתם".

"הם תקפו אותי, עשו לי אמבוש, זה היה בראשון ביולי", טוען לבייב בהתייחס לתכניתו של חיים אתגר. "הגשתי נגדם תלונה במשטרה, פירקו לו את הסט, הנהג שלי צילם אותם וזה הרס להם את ההפתעה. אם חיים אתגר היה מגיע אליי הייתי מדבר איתו. זה לא מעניין אותי, אין לי מה להתבייש מאף אחד ואני לא צריך לברוח מאף אחד. אדוה דדון הציעה לי את כל שאלות מראש, גיא פלג, '60 דקות', כל מה שאני רוצה אני מקבל מכל במה עולמית. הוא הגיע נטו בשביל רייטינג. יש לי את הסרטונים מהצד שלי, שצילם הנהג שלי, זה אירוע בוער. איך ססיל הגיעה לארץ עם החובות? היא סתם הלכה ברחוב וראתה פתאום סט? אנשים לא מבינים שמשלמים כסף על מלונות וטיסות, זה הכל מבויים, זה סרט 'האישה שהפילה אותי'. 'המשטרה אומרת שזה תיק סבוך', עברה שנה מאז שצילמו את זה. הגשתי שלוש תביעות נגדה ועצרתי את עצמי כדי לא למרר לה את החיים. מה שעשיתי בשבילה, כי יש לי כבוד. שתדבר, מילים לא עולות כסף, היא קיבלה פרסום והנה היא עזבה את הארץ. היא לא מעניינת אף אחד".

שמענו הקלטת שלך בה אתה נשמע מאיים, לכאורה, על קייט.
"אתה לא רואה את הצד השני, אתה לא רואה את הצד שבחורה קיבלה מכה מהמדרגות של הבית והולכת ומנסה לייצר אליבי ללכת לבית חולים. היא מנסה לסחוט אותך, 'אם לא תיתן לי דירה לשנה - אני אלך למשטרה'. החוקרת שחקרה אותי אז על הסיפור, היא מכירה אותי מ-2010, ואמרה לי שהיא יודעת שאני לא אדם אלים. אבל בגלל שהיא בחורה לא יוציאו אותה כמצג שווא, אני לא אתן לאף אדם לסחוט אותי על משהו שלא קרה. זו לא התנהגות של ליידי".

למה אתה טוען שנטפלים אליך?
"רייטינג. הסרט קיבל במשך שנתיים את אחוז הרייטינג הגבוה ביותר בנטפליקס. הפרסום הזה עשה כסף, וגם לחיים אתגר מישהו צריך לשלם כסף. התקשורת מקבלת כסף, גם זה עסק. גם העיתון שאתה עובד בו, אם לא יהיו להם פרסומות, ואני מביא רייטינג".

"הכניסו פספוסים שלא רציתי בסדרה"

סדרת הדוקו-ריאליטי על לבייב היא הפקת המקור הראשונה שעולה ברשת הסטרימינג "FreeTv". היוצג דב (דובה) שרמן ואלון בדיחי לא רוקדים לפי החליל של לבייב, והופכים אותו לדמות קומית עם עריכה מדוייקת שמציגה לא מעט שיחות שלו עם צוות הצילום והתנהגויות אותנטיות שלא נכנסות בדרך כלל לתוך הגרסה הערוכה של תוכניות.

למה בחרת לעשות סדרה על חייך?
"קיבלתי הצעה, לא אשקר, גם כלכלית, וגם אופציה להראות את החיים שלי. אם אני עולה ללייב בטיקטוק אני יכול להגיע לחצי מיליון צופים וכשאני מעלה סטורי באינסטגרם שלי הוא מגיע ל-400 אלף צפיות. אנשים חושבים שאני קם בבוקר ומחפש בחורות בטינדר. אתה חי עם אנשים, אם זה המרצ'נדייז ואם זה הברכות. הכל היה אמיתי כמו שהוא, זה היה חומר גולמי, אפילו דובה (דב) שרמן, הבמאי, הכניס כמה מהפספוסים שלא כל כך רציתי שיהיו בפנים".

"הסדרה שעוקבת אחרי החיים שלי מאז שבעצם יצא הסרט בנטפליקס", מספר לבייב. "איך התמודדתי, מהן הפעולות שבהן נקטתי אחרי הסרט. זה לא הצד שלי, הצד שלי יוצא בסרט נוסף ב-HBO -  שיהיה המענה הישיר שלי. זו סדרה דוקומנטרית שעוקבת אחריי. רצו להראות זווית יותר אנושית, הזווית שלי, החיים שלי, לא רק מה שרואים בחוץ או מה שמגיע מהתקשורת. לא היה תסריט כתוב. שמו את ה'פספוסים', הדברים הקשים שאני מדבר עליהם. אנשים מכירים את דמות של סיימון, ופה יש את סיימון האמיתי, מי שאני, איך אני מתמודד עם כל הדברים האלו. זו התמודדות שלא הרבה אנשים הצליחו להתמודד איתה לטוב ולרע, לראות הצצה לחיים האמיתיים שלי, מה אני עושה ומהם הפרויקטים עליהם אני עובד".

בסדרה נראה לבייב כשהוא מבקר בחנויות של מותגי יוקרה ומתרברב בכך שקנה זוגות נעליים ב"8,000 פאונד". לבייב לא מתבייש בעושר שהוא מציג: "אלו החיים שלי, שום דבר לא היה בשביל הקטע, זה בית שלא ששכרו כלוקיישן בשביל ההפקה. בחנות זה לא משחק, זה אמיתי. זה לא מכונית שלקחו עבור הסדרה או איזשהו שחקן שקיבל תשלום או מישהו או משהו, וכל מה שאתה רואה זה אני. ובוא נגיד - לא רצינו לעשות את זה, יותר מדי ראוותני. הם רצו להוסיף יאכטות אבל העדפתי לשמור את זה לגרסה יותר אינטימית לישראל. תצא גם גרסה אחרת לחו"ל באחת הפלטפורמות הגדולות".

אילו תגובות אתה מקבל על כך?
"האמת שתגובות מעולות. הרבה מאוד אנשים חשבו שזה יהיה הצד שלי, אז לא. החלקים השלישי, הרביעי והחמישי הם יותר רגשיים. פחות תוכן חומרי, יותר פנימי, שאלו אם תהיה עונה שנייה, שזה משהו שקיבלתי עליו הצעה. מאוד אהבו, מאוד נחמד, אז יש כמה נגיעות. אבל הצד שלי יגיע מפורט כמו שצריך".

סיימון לבייב (צילום: באדיבות FREE TV)
סיימון לבייב (צילום: באדיבות FREE TV)

"בסופו של דבר, אני בן אדם כמו כל אחד", ממשיך לבייב. "אני לא המפלצת שציירו אותי, זה חיים שלי, אני לא צריך להתמסכן לאף אחד, אני לא צריך לגור באוהל או לנסוע בטויוטה יאריס, או איך שלא קוראים לזה, ואם אני יכול להרשות לעצמי פרארי אני אסע בפרארי, אם הייתי גונב את זה ממישהו הייתי עצור, ואני לא עצור. שיבינו שאני אזרח שומר חוק, המפלצת שציירו זה לא אני. יש דברים קשים, מאיפה באתי ומאיפה יצאתי. קח את זה ששיניתי את שם המשפחה שלי - יכולים לכבד את זה. אנשים משנים מגדר, אבל כשאני משנה את שם המשפחה זה התחזות? זה נוח וזה מביא רייטינג. עוד כמה חודשים אני אוכל גם לשנות את שמי לביבי נתניהו אם ארצה, זו זכותי".

"אני גם בן אדם, וגם לי יש רגשות", מוסיף לבייב במונולוג שיכול להיות קורע לב עבור מי שלא צפה ב"נוכל הטינדר". "אני קורא תגובות, אבל היום זה לא נכנס אליי יותר, אני אחד האנשים שקיבלו את כמות האש הכי גדולה בעולם. השם שלי אחד המחופשים בגוגל בשנת 2022, לא גל גדות ולא נתניהו, מדובר על יותר ממיליארד אנשים בעולם. ברחוב אני מקבל אהבה אינסופית, אנשים חושבים שאני 'שברתי את המערכת' וזה גם איפשהו מציק לי. אני רוצה שידעו שיש פה סיימון שהוא בן אדם, וגם לי יש רגשות".

ספר לי על אירוע מכונן מעברך?
"אני מניח שכל העניין הזה, גם של הסרט, זה תעצומות נפש שלא ידעתי שקיימות בי. כמות אש, כמות קללות, לא רק אליי, גם לאנשים שסובבים אותי. אין דברים כאלה. קיבלתי אתמול הודעה 'אנחנו נחתוך לך את הראש' עם דגל של דאעש. כמות השנאה שאתה מקבל - זה לא פרופורציונלי לשם דבר. זה לא זמר שמתחיל לאט לאט. זה לא מישהו שהלך ל'אח הגדול'. אתה מקבל הודעות ממדינות אויב, אנשים אוהבים אותך או שונאים אותך. שום דבר לא מכין אותך לזה. אתה נכנס לדיכאון, היה לי קשה בהתחלה, אבל עשיתי מזה כסף, קיבלתי מזה הזדמנות עסקית. קל להתמסכן, כולם קיבלו מזה הרבה כסף, גם לי הציעו הרבה כסף כשביקשו לקנות ממני את זכויות היוצרים שלי".

בסדרה אמרת שלא רצית לחיות.
"היה לי מאוד קשה. אני לא אשקר, זה היה גם האש שאני מקבל אישית. אמנם אני לא בקשר עם המשפחה שלי. הייתה לי תקופה מטורפת, היה לי כך כך קשה, הבנתי שפתאום זו הזדמנות למנף את עצמי - או שאני אעשה לעצמי משהו ואגמור את זה או שאלחם".

דיברת גם על ניתוק הקשר עם המשפחה שלך. מה קרה שם?
"אין לי קשר עם המשפחה, ויש לי קשר רעוע עם אחי. אין לי קשר עם אבא, לא עם אמא, כלום, שום דבר, גם לא הודעות. זה הרבה מאוד דברים, כל השנים חייתי בחו"ל, רחוק מהעין רחוק מהלב. גם כשניסיתי לבוא ולנסות ולאחות את השברים, לצערי זה לא צלח".

נכתב שסגרו לך את הטינדר?
"לא היה לי טינדר מ-2018, אז אני לא ידוע איזה חשבון הם סגרו. אני מניח שכשיש פרסום בקנה מידה עולמי לטינדר, או לכל גוף אחר היו צריכים להוציא הודעה שהם עושים משהו, אז אני לא מבין איך יכולים למחוק חשבון שלא היה לי. אני לא מכיר בחורות בטינדר, בכל מקום מתחילות איתי. אם אני אלך לאיזה מועדון, אז יקראו לי עכשיו 'נוכל שלוותה', כל אדם שאתה מכיר. זה מגוחך".

ישראלים רבים מרגישים לא נוח עם הייצוג של ישראלים שאתה מביא למסך. מה אתה מרגיש לגבי זה?
"קודם כל לא זכור לי שנבחרתי להיות שגריר של המדינה. למוצא שלי אין קשר להאשמות. יש הרבה אנשים שקשה להם לפרגן, בחו"ל אנשים אוהבים ומפרגנים".

לסיכום, אתה מצטער על משהו שעשית לאורך הדרך? יש משהו שהיית עושה אחרת?
"כל דבר שעשיתי, טעויות שעשיתי, שילמתי עליהן. כל דבר אני לוקח כשיעור לחיים, אין לי משהו אחר לעשות. הטעויות שעשיתי בתור ילד - התנצלתי עליהן, בכסף, בזמן מעצר, בהתעללות. מתייחסים אליי כהיטלר בכבודו ובעצמו. אני לא רוצה שהגוף שלי ייגרר בחוצות העיר. זה שקרים, אבל גם אם זה היה אמיתי - צריך לקחת דברים בפרופורציות".

תגובות

מססיל פלהוי נמסר: "אני לא אשעשע רמאי מורשע בתשובה, אבל הכל מוכח בסרט התיעודי של נטפליקס ובערוץ 12. זה שאתה אפילו מבדר אותו בכך שאתה נותן לו להמשיך להשמיץ ולפלוט שקרים, זה פשוט עצוב".

מהפקת התוכנית "חשיפה" וקשת 12 נמסר בתגובה: "אנחנו גאים בתחקיר 'חשיפה' של חיים אתגר על סיימון לבייב ומזמינים את הקוראים לשוב ולצפות בו".

מעו"ד גיא אופיר נמסר מטעם משפחת לבייב: "שמעון חיות התחזה פעם אחר פעם לבן משפחת לבייב, ולכך יש ראיות הכוללות הקלטות, עדים ותמונות. הוא גדל בסמוך למשפחה וניכר כי עבד על תוכנית זו שנים רבות. אפילו אביו, סייע לו בהתחזות, ובאחת הפעמים הציג את בנו, שמעון חיות, כלא בנו, אלא כבן משפחת לבייב. מדובר בנוכל שלא בוחל לשקר גם כאשר כל העולם יודע האמת, והעובדה שהוא עדיין חופשי היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק בישראל".

מ"פרי כפרי", הסוכנות המייצגת את קייט קונלין, לא התקבלה תגובה.

בחדשות 12 סירבו להגיב.