העיתונאי עמית סגל יצא הבוקר (חמישי) להגנת אחיו, העיתונאי ארנון סגל, אשר תרם כליה במרתון השתלות אך הציב תנאי כי הכליה תושתל רק בפציינטים יהודים. "מאחל לכולם אחים שתורמים כליה לאדם שלא פגשו מעולם. ובאהבת חינם ננצח", כתב העיתונאי בעמוד הטוויטר שלו. 

סערת הכליה של ארנון סגל: לאחר שהבהיר שיתרום רק ליהודי, הגיעה התגובה

 העיתונאי מוחמד מג'אדלה הגיב לציוצו של סגל, ועקץ: "מאחל לכולם אחים לא גזענים שאוהבים כל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין".

תגובתו של סגל באה לאחר ביקורות קשות שספג אחיו בנוגע לתנאי שהציב בעת תרומת הכליה. בין המבקים הייתה יו"ר מרצ וחברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, שטענה: "גם שתי כליות לא מספיקות כדי לנקות את הרעל שזורם לו בגוף אז מה זה כבר משנה". בהמשך לתגובתה, העיתנואי החדרי אריה ארליך הגיב לגלאון: "גם 100 כליות לא יעזרו לנקות את הגועל שאת מפיצה. זכותו לתרום את הכליה שלו למי שהוא רוצה, גם אם יחליט שלג'ינג'ים בלבד. חושבת אחרת? תתרמי גם (את לא חשודה כמי שעלה פעם על קצה דעתה לעשות זאת)".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ארנון סגל (צילום: יוסי אלוני)
ארנון סגל (צילום: יוסי אלוני)

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין ביקר גם כן: "תרומות איברים רק ליהודים? מה שנראה כהזיה דיסטופית הופך למציאות. עם ביטול עילת הסבירות זאת יכולה להפוך למדיניות. כל הכבוד לסגל על האלטרואיזם. ממש חבל על הגזענות".

כזכור, מטעם הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית נמסר: "הלשכה קובעת כי הצלת חיים היא ערך עליון, וההחלטה על מי יקבל איברים להשתלה צריכה להתקבל באופן מקצועי ושקוף, כפי שנעשה ע"י המרכז הארצי להשתלות איברים בישראל. הלשכה לאתיקה שוללת כל הפליה על רקע דת, גזע, לאום או כל סיבה שאינה קשורה למצב רפואי".

בנוסף, בבית החולים בילינסון הבהירו כי "בית החולים הוא הגורם הרפואי המבצע את ההשתלה ואין לו כל מעורבות בבחירת התורמים והעדפותיהם למעט כשירות רפואית. אנחנו נמשיך לעשות לילות כימים בהצלת חיי כל אדם ולהוביל את תחום השתלות האיברים בישראל כפי שעשינו עד היום, אלפי השתלות איברים עפ״י נהלי משרד הבריאות".