שבוע מאוד אינטנסיבי במדינה שלנו, ואם לא מספיק כל הפילוג, ההסתה והשנאה, אז גם הפרק של "חתונמי" נדחה מיום שני ליום חמישי, אבל העיקר שהגענו אליו והיה שווה לחכות כי הזוג החדש והאחרון שלנו הוא חביב במיוחד.

סיכום השבוע ב"חתונמי": נועם, מתי את מתכוונת לעזוב את משה?  

מתחילים עם שימור ביציות ופוריות. כלומר עם הכלה, טל רואה, בת 36, מרמת השרון, שאחרי שנים של ניסיונות להגשים את החלום שלה לזוגיות ומשפחה פונה למוצא האחרון, חתונמי. כי הרי מדובר ברפרטואר מפואר של לא פחות משתי זוגות נשואים ועוד 60 רווקים שעדיין מתמודדים עם הטראומה סביב השידוך הכושל ו15 דקות התהילה שלהם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

טל, שגדלה בחוות של הכפר הירוק, מתארת ילדות בטבע, קסומה ואידילית עם הורים שמשקפים לה זוגיות מושלמת מהי. טל חולמת לשחזר את אותה זוגיות עד היום, וזה אולי מסביר למה היא עדיין רווקה, כי בואו אני אגיד לכם משהו על "הזוגיות המושלמת"- היא לא קיימת. החיבור בין זוגיות לחלום הוא מקרי בהחלט. זוגיות טובה מבוססת על חברות, כבוד, הערכה, הרבה עבודה קשה ובעיקר עקשנות. כי כמו כל חלום טוב, כשמתעוררים למציאות היא קצת פחות ורודה, ושם מתחילים החיים האמיתיים ואם את מחפשת סיפור מהאגדות ומחכה לאביר על הסוס הלבן, את מקסימום תסיימי בתוך דלעת. 

לפחות, אנחנו למדים שלא רק ילדים להורים גרושים נדפקו קצת, אלא גם ילדים להורים בזוגיות מאושרת. כי אלו מפחדים לשחזר את הזוגיות הכושלת של הוריהם ואלו מפחדים שלא לשחזר את הזוגיות המושלמת של הוריהם. אבל זו נקודה יפה, כי אנחנו חיים בעידן ש"מושלם" הוא כבר לא כל כך מושלם. ואולי כמו שבחופה שוברים כוס לזכר חורבן בית המקדש, גם בזוגיות צריך לשבור איזו כוס לפעמים בשביל להעביר את המסר שלא הכול מושלם ויש גם קשיים אבל צולחים אותם. 

למרות הכל, האופטימיות של טל משתלמת, מסתבר, כי היא מחפשת אביר על סוס לבן והיא אכן מקבלת כזה, והפעם בלי ציניות, קבלו את החתן. רון שוורץ, בן 37, משדרות, מהנדס חשמל ועובד בתחום של אנרגיה סולארית. רון, כמו טל, בחור עם הרבה ערכים של משפחתיות וכבוד וממש כמו שטל מבקשת בחור של פעם.

רון משתף אותנו שהוא כמהה לתחושה של התאהבות והתרגשות והפעם בשונה מהעבר, הוא מגיע סוף סוף מוכן ובשל. וכשאני אומרת מוכן, זה אומר נקי. נקי מהגנות שעיכבו אותו בדרך למציאת זוגיות. רון מתרץ את הרווקות שלו בזה שהתמקד בקריירה, והיום כשהגיעה לנחלתו הוא בשל לשים את הזוגיות בפרונט ואת הקריירה בצד. אני רק שאלה, נהדר שגברים לוקחים את הזמן ובוחרים להשקיע בקריירה שלהם, אבל למה כל זה בשנים הכי יפות שלנו, הנשים!? השעון הביולוגי מתקתק, אני מבקשת לארגן מחדש סדר עדיפויות. 

חוזרים שוב לטל, שמשתפת אותנו שאיבדה את אמא שלה כשהייתה בת 21 ממחלת הסרטן. אובדן שהשאיר בטל לא מעט טראומות בכל הקשור ליחסים. טל מתקשה להתמודד עם פרידות, עבורה, כל פרידה היא שיחזור של אותה חוויית יתמות, ולכן, מוצאת את עצמה לעיתים קרובות מתקשה לשחרר קשרים גם כשאלה כבר לא מיטיבים איתה. 

נעשה ברקס קטן מהזוג החדש ונדבר רגע על יואנה ותומר ועל ה"ריב" הראשון שלהם, ריב "אוטו". ואין ריבים יותר זוגיים מאשר ריבי אוטו, כי אם הגעת למצב שאת מעירה לבן זוג שלך על נהיגה, הרי שהשלב הבא זה לקנות ביחד בית שלושה ילדים וכלב. ואם נדבר ברצינות, על אף, שתומר ויואנה משדרים לנו "זוג מושלם", לאט לאט אנחנו למדים שהתמונה הזאת היא רק מעל פני השטח. אפשר לראות בדינמיקה בניהם שמתחת לפני השטח, הם מסתירים המון פחדים, הגנות וחששות שהם סוחבים איתם ואלו משאירה אותם במקום נזהר והססני. בשביל להצליח להתקדם למקום עמוק יותר ולבסס את הזוגיות הזו הם יהיו חייבים להביא את עצמם יותר בתוך הקשר, וכמו שיעל אמרה להעיז לפחד. 

אנחנו חוזרים ליום חתונתם של טל ורון. בזמן שהם מתרגשים ונפגשים עם המשפחות, החברים בחוץ דואגים ליחצן את הכלה והחתן וכמובן שהכלה הכי יפה והחתן הכי חתיך, וכאילו מישהו מהאורחים יגיד פעם "וואלה החתן מכוער, איך הכלה??". החופה הייתה מאוד מרגשת, החשמל הורגש באוויר וזה לא רק בגלל שרון הוא מהנדס חשמל.

טל הייתה, ובכן, מדהימה, ורון אכן היה ג'נטלמן מושלם. המומחים אמרו שבמבחן המשיכה, המשיכה בניהם עמדה על ציון 10, וכנראה שזה נכון, כי במבחן "המבט של החתן כשהכלה נכנסת" רון היה נראה מאוד מרוצה וזה, לדעתי, מנבא חזק מאוד להצלחתו של הקשר בתוכנית. החתונה הייתה כמעט מושלמת ואני אומרת כמעט כי לא הייתה לנו הערת אבא או דודה מביכה, רק הערה ממש מתוקה של אבא של החתן שרצה כבר לצרף את הכלה לווצאפ המשפחתי.  אאחל המון בהצלחה לזוג האחרון חביב שלנו.