מהפך תקדימי גדול בבית האח הגדול: לראשונה בהיסטוריה של הריאליטי הפופולרי, הפקת התוכנית מנסה לייצר לנו על המסך קשר חד מיני בין אישה לאישה.

דמעות תנין: זו האסטרטגיה שתוביל את סתיו קצין לגמר האח הגדול

מריאליטי אחר, או אולי מהאקס? גילינו מאיפה דיירת "האח הגדול" שיר צרפתי מוכרת לכם

עד כה היה ייצוג של הקהילה הגאה כמעט בכל עונה, אבל רובם היו של גברים גאים, החל מלאון שניידרובסקי מהעונה הראשונה, עד קאזם מהעונה האחרונה. הייצוג מהקהילה הגאה הלסבית לא קיבל במה, לא רק באח הגדול, אלא כמעט בכל פלטפורמה אפשרית וחבל, לא ברור לי מה הסיבות, האם זה פחות פוטוגני? האם נשים הן יותר סגורות ומצניעות את הקשר הלסבי שלהן בחדרי חדרים? אין לי תשובות מנומקות לכך.

אם עד היום לא נרקם שום קשר זוגי רומנטי בין דיירי הקהילה הגאה בבית האח הגדול ובפרט בין נשים, נראה כי העונה זה עומד סופסוף לקרות. לבית נכנסה עדן שפירו, שהגיעה לכבוש את ליבה של הדיירת השקטה יובל לוי, ומעדיפה לנהל רומן איתה על פני זכייה במיליון. האח הגדול לכד שתי ציפורים במכה אחת: לא רק רומן נשי ראשון בבית, אלא דרך להקפיץ בחזרה את יובל לוי לקדמת הבמה, כי היא לא מספקת את הסחורה בעצמה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>


הסתקרנתי לראות איך תגיב יובל לוי לחיזוריה של הדיירת החדשה, והשיחה הראשונה שניהלו השתיים בחצר הבית, במקום שתערך באינטימיות בנסט, לוותה בדיירים מסביב, כנראה כדי לטשטש את הבושה של החיזור הראשוני. עדן היפהפייה, שנראתה כאילו נלקחה מילדי הפרחים של שנות השישים, שיתפה את לוי בתחושותיה כלפיה. היא עשתה זאת בעדינות מתחשבת, רק כדי לא להלחיץ את יובל, ואף הבהירה "אם אני לא הטעם שלך זה לגמרי בסדר". "אני לא יכולה להגיד כזה דבר כי אני עוד לא יודעת" השיבה לוי, אבל הדיירת הוותיקה גם מיהרה להבהיר שמעולם היא לא ניהלה קשר רומנטי רציני עם אישה, כולם היו קשרים קצרים ולא מחייבים, ובכך הנמיכה ציפיות וכבר הרימה דגל אדום ראשון. 

מה יוליד הקשר בין השתיים, את זה נראה בהמשך. מה שבטוח, אם נזכה לראות רומן ראשון בין נשים על המסך, זה יהפוך במהרה לסיפור הגדול של העונה, כי משולש ספיר, אברהם ושניר כבר די מיצה את עצמו, ומגזרת ניקול ובן הזוג אורי אין שום ישועה.
 
בשביל זה הכניס האח הגדול גם חיזוק של האקס אורי מהעבר הרחוק של ספיר. אברהם הרגיש מאוים ובצדק, גבר חסון ומרשים נכנס לבית, אין לו מושג מה כוונותיו לספיר ולמה בחר להיכנס לבית. אורי נכנס לבית בנחיתה רכה, עשה הכול כדי לגרום לאברהם להרגיש בנוח, והבהיר שאין לו אף כוונה רומנטית לספיר. אורי גם דאג להעביר לשניר מסר מבחוץ, דבר האסור על פי חוקי הפורמט, והבהיר לו שלמרות מה שהוא חשב, אברהם הוא אחלה גבר, בחור לעניין. "יש לך אנשים טובים מסביבך כולל זה שאתה חושב שלא. הוא אחלה גבר וטוב לאחותך, אוהב אותה, לא משחק, לא אסטרטגיה, אוהב אותה".

בכל עונה כשמגיעים אנשים מבחוץ לצעוק ברמקול, האח הגדול דואג להכניס את הדיירים לבית או להשמיע מנגינה ברקע רק כדי שלא יקבלו מסרים מבחוץ, אבל שניר וספיר הם כידוע הפריבילגים של העונה. לא רק שזכו להיות שני אחים בבית שדואגים זה לה, ומקטינים סיכויים לעמוד ברשימת ההדחה, הם גם זוכים לחיזוקים מבחוץ כמו אורי, האקס של ספיר, שלא יעמיד כאמור להדחה לא את ספיר ולא את שניר.

ואם לא די בכך, כעת המסר שבחר אורי להעביר לשניר מבחוץ, הוא עבירה על חוקי הבית ולמרות זאת האח הגדול בחר לעבור על זה לסדר היום, אולי כי הוא רצה שהמסר יעבור. אורי על פניו נראה גבר של מילה, אבל למרות שניסה בכל מאודו לגרום לאברהם להרגיש בנוח, הוא נכנס לחדר האח הגדול כדי לסכם את חווית הכניסה לבית והביע מורת רוח מהיחס המנוכר של אברהם כלפיו והבטיח שזה לא יעבור לסדר היום.