אחרי ההצלחה של "האחיין שלי בנץ" ו"לבד בבית", תארזו את המזוודות כי אנחנו בדרך לחופשה עם כאן חינוכית ב"מלון הוטל", סיטקום פרוע על מלון שמתפקד – בקושי, אבל אל תדגאו – כל עוד הוא לא נשרף, אז הכל בסדר.

כוכב עולה? הכירו את סער הדר, בנו של צביקה הדר, ואת אלבומו הראשון
נועה קירל פותחת, אנה זק בגשם ויהודה לוי רוקיסט: נחשף שיר הפסטיגל

משפחת כספי, בה נמנים אבא גורי, אמא אורלי והילדים: אורי, נאיה ואיתן, חיו חיים רגילים למדי בפתח תקווה, עד שיום אחד בישרו להם על מותו של דוד של אורלי, והם קיבלו ממנו בירושה מלון בנהריה. אורלי, שרק חיכתה להרפתקה חדשה, משכנעת את גורי שהמשפחה צריכה לעזוב הכל, לעבור לנהריה ולנהל את המלון.

וכך עשתה המשפחה, החמישה ארזו מזוודות ונסעו לנהריה לביתם החדש: "מלון הוטל", אך הוא לא היה בדיוק כפי שדמיינו. הוא אינו מלון הבוטיק שאורלי זוכרת מילדותה, אלא מלון מוזר ופרוע עם אינסוף תקלות מוזרות ולפעמים גם בלתי אפשריות. לפעמים אתגרים זה טוב, לא?

שם המלון כמובן הגיע בעקבות השראה מהשפה האנגלית ואב אחד שהבין לא נכון את משמעות השלט "מלון – Hotel" שהכווין תיירים למקום.

לאורך העונה, תיאלץ משפחת כספי להתמודד עם המון אתגרים: בולען שמאיים לבלוע את המלון, אורח חשוד בהיותו איש זאב, דבורים שהתנחלו בלובי ואישה אנגלוסקסית מבוגרת שעשויה להיות עומר אדם בתחפושת, סיירת מטכ"ל שתעצור את מסיבת ט"ו באב ועוד. 

בין השחקנים נמצאים מספר כוכבים כמו איציק כהן, בתפקיד מרענן במיוחד, גיא לואל, רוני הדר ואביב לוי, ולקאסט הצטרפו כמה פנים חדשות, בהם היוטיובר דניס טל בתפקיד בכורה בעולם המשחק ומעיין אייזנברג. אל הקאסט יצטרפו במהלך העונה אורחים מפתיעים, ביניהם גיא אריאלי, קווין רובין, אסף אשתר ונוספים.

כמו כל תכנית של כאן חינוכית, הסיטקום לילדים קורץ גם להורים שצופים מבחירה, או לא מבחירה, וקורצים מעט עם בדיחות שחולפות על פני הילדים ומעלות חיוך למבוגרים. 

בנוסף, לפי הפרק הראשון, השפה האנגלית היא חלק גדול במלון, כאשר, כראוי למלון, חלק מהאורחים באים מחוץ לארץ, ובין הדמויות יש טבח משוודיה, והשפה האנגלית מועברת בצורה קומית לחלוטין - הצופה בהחלט לומד אנגלית, אבל עם חיוך.

"מלון הוטל" הוא אולי לא המלון המושלם, אבל הם לפחות מנסים. נראה כי הסיטקום החדש יצליח בקרב הצופים הצעירים, ואף יגרור משפחות רבות הקיץ למלונות, בתקווה קצת יותר טובים.