שבוע נוסף עבר חלף לו בארץ הקודש. בשורת הרכבת שתחבר אותנו לתל אביב, ואז לפתח תקווה, אמנם הגיעה, אבל החום הקופח לא נעלם, מזכיר לנו בכל רגע קט שהעולם שבחוץ חם מדי לכולנו. בתזמון שיא, המזגן עוד לא התקלקל, מה שמחייב אותנו לנצל זאת ולעבור על כל מה שהנטפליקס מפציר בנו לראות. בינינו, אין לנו מנדט להתווכח איתו. 

מה גברים רוצים | What Men Want

שאלה נפלאה לפתוח איתה את סוף השבוע, בידיעה שהניסיון לענות עליה יסתיים בקומדיה רומנטית אייקונית באיכות גבוהה. בגדול, הסרט שהוא בכלל מ־2019 הרחוקה וצבר פופולריות בנטפליקס לאורך השבוע, מספר על אלי, סוכנת ספורט מצליחה, שבאופן סטריאוטיפי למדי תספוג ניסיונות בלימה מעמיתיה הגברים. 

ביום בו תבין אלי בטעות שדילגו עליה במחשבות על קידום, תגלה כוחות חדשים שיגרמו לה להתעלות מעל כל מי שזלזל בה. ואז להתמודד עם ההשלכות ועם החיים שמעבר לעבודה התובענית. ולחלוטין יש כאלה. 

סרט קליל, ועם זאת כן מאפשר מחשבה, במחיצתו תראו לא מעט שחקנים חביבים שכבר פגשתם בעבר. אותיר את השמות חסויים כדי שתהיו מופתעים. ואפרופו מופתעים, השאלה משם הסרט לא מקבלת מענה, על התשובה נצטרך לחשוב לבד. \

''מה גברים רוצים'' (צילום: יח''צ, נטפליקס)
''מה גברים רוצים'' (צילום: יח''צ, נטפליקס)

אימפריית הכאב | Painkiller

אופיואידים, משככי כאבים שניתנים בדרך כלל כתגובה לכאבים חזקים או לתופעות רפואיות כאלה ואחרות, פוגשים בדרך כלל בני אדם שלא הכירו אותם. החומרים הללו, שלעיתים נראים מאיימים פחות מאחר והם ניתנים במרשם רופא, מתבררים כקטלניים בשימוש הזולג  ולו במעט מתחום הסביר, מה שהפך אותם, בייחוד בשנים האחרונות, לאשמים במכת התמכרות שלא תיארו שתפרוץ. 

'אימפריית הכאב', מיני סדרה חדשה המבוססת על מאמר אמריקאי בנושא, מתרכזת בחברה המייצרת אוקסיקודון, בקורבנות, באשמים, ובתופעות הלוואי החברתיות והקשות במיוחד של כל מי שמחפש מזור לכאביו, וזוכה להכיר כל כך הרבה כאבים חדשים. 

חשוב לזכור: לא מדובר במשובת נעורים, בהתנהגות מועדת לפורענות או בניצול משאבים שיצא מאיזון – זהו רגע אחד של חוסר ערנות, בדיוק כפי שמראה הסדרה, והוא פשוט ישנה את הכל. ובאשר לסדרה, מעבר לתופעה הרחבה: היא מצוינת. 

אימפריית הכאב (צילום: יח''צ, נטפליקס)
אימפריית הכאב (צילום: יח''צ, נטפליקס)

קפטן פול | Captain Fall

והגענו לעוד אנימציה בוטה מבית היוצר של אמריקה האהובה עלינו מאוד, המכילה את שלל המילים שבשפה האנגלית, בעיקר את הקיצוניות שבהן. חרף הפורמט השחוק, עליכם לדעת שניצב לפנינו משהו לגמרי לא רע. 

זה בדיוק הזמן להכיר את ג'ונתן פול. אדם בינוני למדי, המוצא את עצמו בראש ספינת תענוגות יוקרתית בלי כישורים, ללא יכולת להתעלות עליהם, ועם כמות נכבדת של חוסר מזל משווע בתיקו האישי. 

ובניגוד לאלה שמצליחים להתברג לתפקיד שלהם ולבנות אותו בצלמם, הכל הולך הפוך. פול ימצב את עצמו כסמל הכישלון הבלתי מעורער, שקל להפיל עליו כל דבר שלא הסתייע. קידוש הבינוניות הזה מעניין בצורה מפתיעה, ומשאיר את העיניים צמוד למסך לאורך כל העונה המשונה.

קפטן פול (צילום: יח''צ, נטפליקס)
קפטן פול (צילום: יח''צ, נטפליקס)

נודלס ביום, שדים בלילה | The Uncanny Counter

אתם לא מתבלבלים, זה ללא כל ספק שם מאוד מוזר לסדרה. ושוב, הייבוא הקוריאני לרחבי העולם מופרך בכל קנה מידה, ולא לצורך. אסביר. 

בסדרה שלפנינו עובדות הנפשות הפועלות במסעדת נודלס, כיאה למה שהעולם המערבי חושב על כל הקוריאנים. לפחות על רובם. את הלילה, מחליטים גיבורי הסדרה לנצל בציד שדים, ואף שומרים על העולם של הבוקר מבלי לעשות מזה עניין. 

לא מאוד מופתעת להודות שלא אהבתי, ושפעם נוספת התוכן הקוריאני רחוק להחריד מכל מכנה משותף של הצופה הסביר. יש רוחות, יש את הצד השני, האפל פחות, ועדיין - החיבור מאולץ, הקאסט לא מצליח להרים את העלילה המבולגנת, והמוזיקה שיוצאת משם מתקשה מאוד לתפוס אוזן מערבית. לדעתי גם כל אוזן אחרת. 

נודלס ביום, שדים בלילה  (צילום: יח''צ, נטפליקס)
נודלס ביום, שדים בלילה (צילום: יח''צ, נטפליקס)

הצלחתי! אתגר האפייה הגדול | The Big Nailed It Baking Challenge

ונסיים בעוד נישה אמריקאית שקשה להיות אדישים אליה: הנטייה לקחת אנשים שנכשלו בתחומם, ולהנות מהשינוי שהם עוברים קבל עם וטלוויזיה. הפעם מדובר בעשרה אופים גרועים בקטע קיצוני, שמחליטים להפסיק להתבאס על מר גורלם, ונעזרים במומחים מקצועיים בתחום שיזכו אותם בפרס יוקרתי ומוערך. 

מה יהיה בדרך? הרבה טעמים לא מדויקים, חומרים נשפכים, עוגות קנויות ושדים מן העבר. שילוב מנצח, מומלץ ליטול ליד משהו מתוק שאפה אדם מקצועי. גם אם מדובר בכם, זה בסדר.

הצלחתי! אתגר האפייה הגדול  (צילום: יח''צ, נטפליקס)
הצלחתי! אתגר האפייה הגדול (צילום: יח''צ, נטפליקס)