ההדחה המשולשת אתמול מבית האח הגדול לא הפתיעה. היה ברור שהדיירים החדשים שנכנסו בכניסה השנייה, יודחו אחד אחרי השני לפני הוותיקים. גם לא הופתעתי שאתי הודחה כי בדרך כלל המבוגרים בחבורה לא זוכים להצבעות גורפות כמו הצעירים.

רוקדים עם כוכבים או האח הגדול? הנתון המרשים בקרב על הרייטינג
רוצה להיכנס לאירוע: האם אייל ברקוביץ' בדרך לפוליטיקה?

חבל, כי אתי הייתה דמות ערכית, חיובית ומכילה, ולמרות גילה, הייתה צעירה ברוחה וקולית, בעלת טעם אישי ייחודי, כששלל צמידים מצלצלים מעטר את זרועותיה, וציפורניים צבעוניות שלופות מנקרות את המסך, בכל פעם שדמותה הופיעה עליו.

ייתכן שאת אותן ציפורניים שלופות, מטאפורית היא הייתה צריכה לשלוף יותר כאשר הבית נקלע לסכסוכים וריבים, במקום לנסות להשכין שלום בין כל הצדדים. אחרי הכל, באח הגדול כמו באח הגדול, הצופים מחפשים דם יזע ודמעות ופחות שלום עולמי.

גם לא הופתעתי שאורי כהן הודח. אמנם הוא נראה כמו אל יווני ונהנינו לצפות במראה פניו, אולם התרשמתי שגם יופי פנימי לא היה חסר לו, כי הוא, כמו אתי, גם השתייך לאותה קבוצת המרגיעים בע"מ, וכפי שאמרתי, ככל שאתה מייצר פחות סקנדלים או מעורב בהם, אתה פחות מושך תשומת לב ובמוקדם או במאוחר, מוצא את עצמך מחוץ למשחק.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הייתי רוצה להתעכב על דמותה של ספיר. אין ספק שהבחורה יודעת להתבטא ולהתנסח בצורה אינטליגנטית ומשכנעת ששובה את ליבם של הסובבים אותה, מכאן כושר המנהיגות שלה שבא לידי ביטוי בתוך הבית שכולם בו קופצים לדום כאשר היא דורשת ציות. כפי שקרה כאשר דרשה מכל הדיירים להתייצב מיד בסלון על מנת להשמיע להם דברי תוכחה, והם הגיעו כמו טאטאלך (גנבתי את הביטוי מאיילת שקד שדיברה על סמוטריץ'.) לשמוע את דבר המנהיג. כלומר, אם תרצו או לא, תאהבו או לא, לא חסרה לבחורה כריזמה.

אממה? על אף התרשמותי מהדמות החזקה שספיר משדרת, היא לא דמות הכי אמינה בעיני. לטעמי, היא הגיעה עם תכנית עבודה מסודרת, במטרה ברורה להשתלט על הבית ודייריו, על המטבח, על הטאבלט, על האווירה הכללית, ולשמש כאם הבית שמאכילה, תומכת ועוזרת מחד, ופוקדת כמו רסרי"ת בצבא מאידך, ואוי למי שיעמוד בדרכה או יסרב פקודה.

היא גם הבינה, כנראה מצפייה בעונות קודמות, שלא יזיק גם לפתח סיפור רומנטי עם אחד הגברברים, כי רומן טוב מייצר עניין ואקשן. מכאן, הדרך להתלבש על מישהו, ולא משנה מי, הייתה קצרה. במקרה שלה, היה זה אברהם, שמעריץ את האדמה עליה היא דורכת ולא מספיק להחמיא לה כמה שהיא יפה. אחד כזה משרת נפלא את מטרתה כי היא מקווה שההערצה שלו כלפיה, תקרין ותשפיע גם על הצופים.

אז רומן היא כבר השיגה. אפשר לעשות וי. גם על משק הבית היא אחראית. וי נוסף. שלא לדבר שמתחילת העונה היא הגיעה עם נרטיב ועלילה, כאילו נלקחו מטלנובלה ספרדית והכוונה לסיפור הסכסוך בינה ובין שניר אחיה. לעורר עניין ראשוני בעזרת עלילה שיש בה ניחוח סקנדלי במשפחה, זוהי נקודת פתיחה מצוינת.  

אני אישית לא יודעת אם להאמין או לא לסיפור הזה. נשמע לי מוזר ומפוקפק למדי, שעל מנת לפתור את הסכסוך עם אחיה, היא צריכה להגיע לבית האח. תודה לאל, לא חסרים פסיכולוגים בארץ, לפתור בעיות משפחתיות. אז במשך שנים ארוכות היא הייתה ברוגז עם שניר, זמן מספיק על מנת להתפייס, אבל הפיוס המיוחל, לא תאמינו, קרה תוך ימים ספורים, דווקא בבית האח. על זה הילדים שלי יגידו: וואלה יופי.

אל תבינו לא נכון. אני מעריכה אותה על חוכמתה, תושיותה ונחישותה לנצח בכל מחיר ואפילו להמציא לנו המצאות שלא היו ולא נבראו, ואני אומרת זאת בזהירות רבה כי אין לי כל הוכחה שסיפור הסכסוך עם שניר הומצא.

יחד עם זאת, לא יכולתי שלא להסתייג מההתייחסות הברוטאלית שלה כלפי סתיו. ראשית כל, אני חושדת שבאינטואיציות הבריאות שלה, היא הבינה שיש לסתיו קהל אוהדים לא מבוטל בחוץ ולכן היא רואה בסתיו מכשול מאיים שצריך לסלק מהדרך. זו הסיבה שספיר משתלחת בה מזה תקופה ארוכה.

לא שסתיו היא מודל לחיקוי, אבל כאשר ספיר קוראת לכל דיירי הבית להתכנס בסלון על מנת להודיע להם שהם צריכים להילחם בתופעה שנקראת סתיו, ושמעתה ואילך, מי שלא ייקח חלק בעבודות הבית, כמו סתיו, גם לא יקבל אוכל (כאילו זה על חשבונה) פה נחצו קווים אדומים.

מה עוד, שאין בשום פנים ואופן מצב שדייר כזה או אחר, ולא משנה עד כמה מעצבן יהיה, יוענש בהרעבה. במילים פשוטות. לספיר עלה השתן לראש, ואם היא תרצה או לא, בעצם היא קראה לחרם על סתיו. אז לא תודה. אנחנו מוותרים על סוג כזה של מנהיגות.