אחרי ששיתפו פעולה באופן נקודתי לאחר הצגת תזכיר החוק, רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור הישראלי מתאחדים להקמת "פורום הערוצים הישראליים", כך דווח היום (רביעי) בוואלה! ברנז'ה. 

"בשורה ענקית": הרכבת הקלה ביצעה את נסיעת המבחן האחרונה, מוחים הפגינו במקום
בצל החשש ממשבר חוקתי: המפכ"ל - "למשטרה מצפן אחד והוא החוק והדין"
 
הפורום "יפעל במתכונת חירום על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה בישראל כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת", כך נמסר. "במקום להתקדם לשוק חופשי ותחרותי הצעת החוק החדשה גוררת את שוק התוכן בישראל לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות ונתוני רייטינג כנהוג במשטרים אפלים".

קרעי הציג לפני כחודש את הרפורמה בתקשורת, אשר לדבריו עתידה להוריד את החסמים, לייצר "תחרות אמיתית" ולאפשר גם לשחקנים קטנים לפרוץ לשוק ולהרוויח. לפי תזכיר החוק, היעד העיקרי אותו מנסה קרעי להשיג הוא למעשה ביטול הפיקוח הרגולטורי והעברת הכוח והשליטה לידיי מנגנונים פוליטיים.

הרפורמה כוללת שורת שינויים בתחום התקשורת - וברשות השנייה וסמכויותיה. בנושא של מבנה הרגולטור וסמכויותיו,  נכתב במסמך כי יהיה גוף אחד, בעל סמכויות מינימליות, שיהווה יחידת סמך עצמאית, ללא סמכויות התערבות בתוכן. במועצה יהיו חברים תשעה חברים - שלושה עובדי מדינה, יושב ראש וחמישה נציגי ציבור. שניים מנציגי הציבור ייבחרו על ידי שר התקשורת ישירות, ושלושה נוספים על ידי ועדת איתור שמורכבת מנציגי שלושה שרים - תקשורת, חינוך ומשפטים. בנוסף, שלושה עובדי מדינה ייבחרו כל אחד בהמלצת שר אחר, ותוקם וועדת איתור נפרדת לתפקיד יושב הראש, אשר ימונה באישור הממשלה.

מפורום הערוצים הישראלים נמסר: "ההשתלטות על התקשורת הישראלית הפכה ליעד הבא של הממשלה. התכנית של השר קרעי היא הדרך לריסוק אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ומאפשרת שליטה פוליטית בסדר היום התקשורתי. שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל ארבעה עשורים אחורה ומקים את "משרד התוכן" הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בשוק הטלוויזיה בישראל ובפרסום נתוני הרייטינג - דבר שאין לו אח ורע בעולם הדמוקרטי.

"על פי תזכיר החוק, מועצה ממשלתית-פוליטית תחליט בשביל השוק מה טוב לו, את הרצון החופשי, חופש ההתקשרות ואת כלכלת השוק יחליפו מינויים של שר התקשורת. הפורום המשותף יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את המהלך המסוכן של ההשתלטות העוינת על התקשורת הישראלית".