הצעירים לא רואים חדשות? סקר מפתיע על הרגלי הצפייה בטלוויזיה

סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושף כי 47% השיבו שהטלוויזיה היא מקור עיקרי למידע בנושאי חדשות. עוד עולה כי ככל שהגיל עולה, צריכת החדשות בעיקר מטלוויזיה גבוהה יותר | כל הנתונים

משה כהן צילום: מעריב אונליין
טלוויזיה
טלוויזיה | צילום: Pixabay

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) תוצאות סקר שבדק את עמדות הציבור בנוגע לתקשורת ולרשתות החברתיות. על פי הסקר, בקרב בני 20 ומעלה, עבור כמחצית מהאוכלוסייה (47%) הטלוויזיה היא מקור עיקרי למידע בנושאי חדשות, כאשר 12% צורכים חדשות בעיקר מאתרי החדשות באינטרנט.

עוד עולה מהסקר כי ככל שעולה הגיל, צריכת החדשות בעיקר מהטלוויזיה גבוהה יותר: 33% מבני 44-20, 54% מבני 64-45 ו-74% מבני 65 ומעלה. כמו כן, 44% סבורים כי המידע החדשותי באינטרנט לא יכול להחליף את מהדורות החדשות באמצעי התקשורת המסורתיים ('לא כל כך' או 'בכלל לא'). 35% סבורים כי אמצעי התקשורת המסורתיים מספקים מידע אמין ('מסכימים' או 'מסכימים מאוד'). לפי הסקר, אמינותם של הטלוויזיה (44%), הרדיו (48%) והעיתונים (44%) נתפסת כרבה יותר מאמינוּת הרשתות החברתיות (28%).

נתון נוסף מראה, כי מרבית האוכלוסייה, 66%, סבורים כי המימון מטעם הממשלה לא צריך להיות כרוך בהשפעה על תכנים ('לא כל כך' או 'בכלל לא'). רבע מהציבור, 25%, מעריכים כי כלי התקשורת מתארים את המצב במדינה כפי שהוא במציאות. מחצית, 50% סבורים כי כלי התקשורת מתארים את המצב במדינה באופן גרוע יותר ו-13% סבורים שהם מתארים את המצב טוב יותר מאשר במציאות.

שיעור הסבורים שכן יורד עם הגיל: 55% מבני 44-20, 47% מבני 64-45 ו-35% מבני 65 ומעלה סבורים ('במידה רבה' או 'במידה מסוימת') כי המידע החדשותי באינטרנט יכול להחליף את מהדורות החדשות באמצעי התקשורת המסורתיים.

בנוסף על כך, פחות ממחצית (44%) סבורים שאמצעי התקשורת המסורתית בישראל מספקים מגוון של דעות והשקפות ('מסכימים מאוד' או 'מסכימים'). 19% סבורים שאמצעי התקשורת המסורתית בישראל מספקים מידע נקי מלחצים פוליטיים או מסחריים, ואילו 73% אינם סבורים כך.

הסקר החברתי נערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה מאז 2002. הסקר מספק מידע על תנאי החיים של אוכלוסיית ישראל בנושאי: דיור, רכב, בריאות, השכלה, שימוש באינטרנט, תעסוקה, נופש, קשר עם בני משפחה וחברים, פעילות התנדבותית, מצב כלכלי, שביעות רצון ואמון. בשנת 2022 עסק הסקר בנושאי: השלכות תעסוקתיות, חברתיות וכלכליות של משבר הקורונה, השפעת הדת, הערכת הדמוקרטיה בישראל ותפיסת התקשורת.

במסגרת הסקר החברתי 2022 רואיינו 6,501 איש בני 20 ומעלה, המייצגים כ-8.5 מיליון איש בגילים אלו. הראיונות נערכו מינואר 2022 עד ינואר 2023. אוכלוסיית הסקר היא האוכלוסייה הקבועה של מדינת ישראל בגיל 20 ומעלה המתגוררת במשקי בית.

תגיות:
חדשות
/
החדשות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף