“אימפריית הכאב" היא מיני־סדרה בנטפליקס, שבה מתואר, באופן מרשיע וחד־צדדי לחלוטין, סיפורה של אימפריית התרופות האמריקאית פארדו פארמה, והתרופה האופיואידית אוקסיקונטין, ששווקה באגרסיביות וייצרה, אף שראשי החברה ידעו היטב, כך על פי הטענה, את אפקט ההתמכרות בקרב משתמשיה ואת הסכנות עד כדי אובדן חיים של המשתמשים בה.

"התנשאו עליי בגלל שם המשפחה, 'למה את לא מסלסלת?'": שירי מימון על היחס הגזעני
אחרי שעברי לידר ויתר: רמי קלינשטיין ואייל גולן שיתפו פעולה על הבמה

אופיואידים נוצרים בטבע בשיח הפרג ומשמשים בעיקר כמשככי כאבים. אחת מתופעות הלוואי של האופיואידים היא כאמור התמכרות לתרופה, ושימוש יתר בה עלול להביא למותו של המשתמש. במהלך כהונתו של הנשיא אובמה זיהו שירותי הרפואה של ארצות הברית תמותה גוברת בשל השימוש בתרופות אופיואידיות, מה שהביא לירידה כוללת בתוחלת החיים ביבשת הענק, וזכה לכינוי “מגיפת האופיואידים", והביא על פי ההערכות למותם של כ־200 אלף בני אדם.

“אימפריית הכאב" היא סדרת דרמה מצוינת, המתארת דרך עיניהם של מספר גיבורים - טובים ורעים - את המצאת התרופה, השיווק האגרסיבי שלה בהתעלם מהסיכונים, זיהוי הבעייתיות בידי אנשי משרד התובע הכללי והקרב המשפטי שהתפתח בעקבות כל אלה. הסדרה כאמור לא נוטה חסד לחברה היצרנית פארדו פארמה, ומציגה אותה כתאבת בצע, גם על חשבון חייהם של צרכני האוקסיקונטין.

למרות משפטים שנערכו ברחבי ארצות הברית, בהם חויבו חברות שהפיצו תרופות אופיואידיות לשלם קנסות בסך מיליארדי דולרים (גם טבע הישראלית שילמה קנסות ענק, ועל פי הערכות צפויה לשלם עוד קנסות נוספים), האוקסיקונטין ממשיכה להיות משווקת, עתה בתוספת הוראות המסבירות כיצד להשתמש בתרופה וכיצד להימנע מהתמכרות לה.

לראות או לוותר: לראות. סדרת חובה מדכאת.