ליטל שמש, מגישת חדשות 14, סיפרה בפוסט כואב, כי שי ניגרקר ובנו אביעד, שנרצחו בפיגוע שאירע בשבוע שעבר בחווארה, הם בני משפחתה. "בשבוע שעבר רצחו את דוד שלי ואת בן הדוד שלי בפיגוע טרור. חיכיתי לסיום השבעה כדי לסדר לעצמי את המחשבות בראש ולהוריד אותן אל הכתב ובעיקר לא רציתי שתשומת הלב תופנה אליי בזמן שהמשפחות הגרעיניות שלהם מנסות לאסוף את השברים ולהבין איך הן ממשיכות לחיות את חייהן אחרי אסון כל כך נורא", כתבה. 

פיגוע הירי בחווארה: שי ניגרקר ובנו אביעד הם הנרצחים במכון השטיפה
"בחייהם ובמותם לא נפרדו": שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע הירי בחווארה

עוד הוסיפה: "עשיתי טעות והדלקתי טלוויזיה אחרי ששמעתי על האסון, רציתי לשמוע קצת יותר פרטים על האירוע ונחרדתי לגלות שהשיח היה סביב "למה ישראלים נכנסים לחווארה". האלוף במילואים ישראל זיו אמר שמי שנכנס לחווארה שיבין שפיגוע כזה הוא "הזמנה לפיגוע", "כמעט מתבקש", לדבריו. משמע, צריך להבין שיהודי אמור להירצח על ידי ערבים כשהוא נמצא בקרבתם. שיח על מלא של האשמת הקורבן".

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בחווארה (צילום :דובר צה"ל)

שמש ביקשה להבהיר: "אני מודה, גם המחשבה הראשונה שעברה לי בראש הייתה "למה הם נכנסו לשם" ולמה בתקופה כל כך מסוכנת. רובנו כנראה לא היינו נוסעים לשם, אבל המרחק הוא גדול מכאן ועד קבלה בהכנעה של התרבות הרצחנית ששוכנת לצידנו. כדאי גם להיזכר שרוצחים אותנו בכל רחבי הארץ. בירושלים, בתל אביב, בשומרון, בשרון, בציר 60 ובחווארה".

היא כתבה בכאב: "המחבל הנתעב רצח אדם שהאמין בדו קיום, שהאמין בטוב ליבם של אנשים, שהיה כל כולו טוב לב ונתינה. להאשים יהודי ברצח האנטישמי שלו עצמו זה כמו להאשים אישה נאנסת בגלל איך שהתלבשה ולא מגיע להם היחס הזה. אל לנו לקבל בהכנעה רצח של יהודים, באף מקום בארץ ובעולם".

שמש ביקרה את ההתנהלות במדינה, לנוכח הפיגועים: "בכל מדינה מתוקנת, עם 35 נרצחים בפחות משנה, עם מקרי רצח מזעזעים כמו שחווינו השנה כבר היו עוברים לנוהל 'בעל הבית השתגע'. אצלנו? מכנסים את הקבינט וחוזרים לשגרה. שום סנקציות לא מופעלות כדי לייצר הרתעה. הבית של המחבל שרצח את דודים שלי עומד על תילו, מופה לקראת הריסה שאלוהים יודע מתי בג"ץ יאשר. המשפחה של המחבל? לא שללו מאף אחד מהם אישורי עבודה בישראל".

"השבוע פורסם כי המחבל איהם כמאמג'י עתר לבית המשפט בתואנה כי מפלים אותו בבית הסוהר - לקחו לו את הפלייסטיישן. כמאמג'י חטף ורצח את הנער אליהו אשורי ב-2006. אליהו ז"ל לקח טרמפ מהגבעה הצרפתית והיה בדרכו לישיבה הקדם-צבאית בנווה צוף. המחבלים שחטפו אותו סיפרו בחקירה ששאלו את אליהו אם יש לו בקשה אחרונה. היא ביקש כוס מים ובירך "שהכל נהיה בדברו". מיד אחר כך ירו לו בראש. היום המחבל שירה בו מקבל אפשרות לשחק בפלייסטיישן ועוד שלל תפנוקים בין כותלי בית הסוהר. לאליהו אשורי ז״ל כבר לא יהיה פלייסטיישן. איך בדיוק אנחנו מתכוונים לייצר כך הרתעה?", הוסיפה.