טליה ברקאי היא מאותם אנשים שהם מפורסמים, אבל לא הייתם יודעים זאת אם הייתם חולפים לידה ברחוב. רק כאשר תפתח את פיה ותתחיל לדבר - כנראה תזהו את אחד ממאות הקולות שבקעו מפיה לאורך השנים.

היא דיבבה דמויות בסדרות כמו ״פוקימון״, ״רובוטריקים״, ״אוטובוס הקסמים״, ״החיפושית המופלאה - הרפתקאות ליידי באג״, ״בוב הבנאי״ ועוד, ואנחנו רצינו לשמוע עוד על ההתחלה שלה בתחום ועל הדרך שעשתה.

את התחלת את ה״קריירה״ שלך בתחום בגיל מאוד מוקדם, היית בת 12 בערך כאשר דיבבת את הדמות הראשונה שלך, איך הגעת לתחום הזה בגיל שבו רוב הילדים בקושי יודעים מה הם רוצים לעשות מחר?
מגיל צעיר מאוד הייתי ילדה מוזיקלית ו״תיאטרונית״ שכזו - שרתי, ניגנתי ומאוד אהבתי כל מה שקשור בבמה, כשניגשתי לאודישן לתפקיד הדיבוב הראשון שלי, לא ידעתי כמעט מה זה בעצם ״לדובב״, אבל אחרי שעברתי אותו - פשוט התאהבתי בתחום - הוא היה ממש קסום בעיני, התמזל מזלי, והדיבוב השני שעשיתי היה ב״אוטובוס הקסמים״, סדרה מדהימה שרצה שנים, ומשם היה לי ברור כבר שזה מה שאני הולכת לעשות בחיים…

משם התפקידים פשוט המשיכו להגיע - גן עדן לכלבים, לשחרר את ווילי, ואני פשוט נהניתי מכל רגע. אחרי כמה שנים, התחלתי להציק לבוס שלי, עוזי פוקס מאולפני ״נלס״ - ״תן לי לביים, תן לי לביים משהו, נו כבר…״ עד שבסופו של דבר הוא נשבר, ובגיל 18 - ביימתי את הדיבוב בסרט הראשון שלי.

אז אפשר להגיד שכבר בגיל 18 בחרת לעצמך את השלב הבא בקריירה, ושהוא הגיע מתוך משהו שכבר עשית?
כן, בהחלט. למעשה, ״במאי דיבוב״ זה תפקיד שבאופן כמעט גורף נעשה על ידי אנשים שמכירים את התחום, מדובר באנשים שכבר נמצאים בתוך התעשייה - מדובבים, טכנאי סאונד, וזה השלב הבא בהתפתחות שלנו.

ואיך התחום הזה משתלב עם דברים אחרים בחיים שלך לאורך השנים?
השלמתי תואר בחינוך והוראה בסמינר הקיבוצים, ולמרות שההתמחות שלי היא בכיתות ז׳ עד י׳, ובמשך כמה שנים לימדתי קצת - ואז הייתי חוזרת לדיבוב, וחוזר חלילה. כשלפתע היה לי רגע של הארה ולקחתי את התואר הפורמלי לשילוב עם האהבה האמיתית שלי, והחלטתי לפתוח קורסים לדיבוב יחד עם קולגה שלי - מיה קדוש, קורסים שאנחנו רצות איתם כבר 3 שנים בערך. הקורסים האלו הם נקודת פתיחה מצוינת לכל מי שמתעניין בתחום, הם לוקחים צעירים וצעירות מרמה של אהבה לתיאטרון, קולות ודברים כאלו, ומעניקים להם הבנה הרבה יותר עמוקה בתחום, במושגים ובשיטות העבודה, כך שכשהם ניגשים לאודישן - יש להם יתרון מסוים.

לאורך 30 שנות קריירה עבדת על המון דמויות, האם יש כאלו שנשארו יקרות לליבך? קרובות אליך מסיבה כלשהיא?
דורותי מ״אוטובוס הקסמים״ היא בהחלט אחת. זו היתה הסדרה הראשונה שעבדתי עליה, עוד הייתי ילדה, והיתה לי את ההתרגשות הזו של לחכות כל פעם שישודר הפרק החדש, ההרגשה של לשמוע את עצמי כל פעם מחדש היתה פשוט מדהימה.

מצד שני - אני תמיד נהנית לעשות דמויות שהן ״רעות״, זה מאוד משחרר להכנס לנעליים שהן כל כך שונות ממי שאני ומה שאני בחיים. דמויות כמו ויקי מ״קסם של הורים״ - בייביסיטר רעה כזו או קלואי מ״החיפושית המופלאה״ - הן פשוט דמויות כיפיות. יש גם דמויות אנימה כמו אליס מ״באקוגאן״ או רינה מ״בנות הים פיצ׳י פיצ׳י פיץ׳״ - שמאפשרות די הרבה חופש הבעה.

לאחרונה התחלת להעלות סרטונים לטיקטוק, מה היתה הסיבה לכך?
לפני שלוש שנים בערך פנתה אלי נועה קשפיצקי, ואמרה לי ״תראי, יש את האפליקציה הזאת, אני חושבת שיהיה מגניב אם נעשה איזה מערכון קטן עם כל מיני קולות״, ואני לא ממש הכרתי את טיקטוק, ולא הבנתי כל כך את הקונספט, אבל הסכמתי.

העלינו את הסרטון, וכמעט בין לילה קיבלנו מאות תגובות של ״ואוו, איזה יופי…אתן הייתן חלק כל כך גדול מהילדות שלי״. מי לא אוהב לשמוע כזה דבר? אז פשוט המשכתי משם. ובאמת, כמעט כל סרטון שעולה רק מחזק את ההחלטה שלי לפתח קשר עם קהל בצורה הזו, דרך טכנולוגיה- להצחיק אנשים ולהזכיר להם קצת משהו מהילדות, מה יכול להיות רע?

תוכלו לשמוע את טליה ברקאי ומיטב קולותיה בגרסא המצוירת החדשה ל״מסביב לעולם ב 80 יום״ הקלאסי של ז׳ול ורן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, יחד עם יולי סקר, גילן שחף, נעה כהן ועוד, בבימויו של דן שצברג.