השחקן האמריקני דני מאסטרסון נידון היום (חמישי) לרצות 30 שנות מאסר עולם בגין אונס של שתי נשים. מאסטרסון, בן 47, כיכב ב"מופע שנות ה-70", סדרת טלוויזיה קומית שהייתה באוויר בזמן פשעיו.

תחקיר על ג'ימי פאלון: "אלכוהול, השפלות וסביבה רעילה"
פליליסטיות: עורכות הדין של אלפרון, אברג'יל ואיבגי נחשפות בריאליטי חדש

התובעים טענו שמאסטרסון, בן 47, ניצל את מעמדו כסיינטולוג בולט כדי להימנע מאחריות. אתמול השופטת שרליין אולמדו אפשרה לקורבנותיו לקרוא את הצהרות ההשפעה של הקורבן בבית המשפט לקראת גזר הדין. הסיינטולוגית לשעבר והשחקנית הבולטת לאה רמיני השתתפה בדיון גזר הדין וניחמה את הנשים לפני ואחרי שהן מסרו את הצהרותיהן. כשהחל הדיון בגזר הדין, נראתה אשתו, ביז'ו פיליפס, נכנסת לבית המשפט עם בני משפחה.

מאסטרסון נמצא אשם במאי במשפט חוזר לאחר שחבר המושבעים הראשון לא הצליח להגיע לפסק דין ב-2022. השחקן הורשע לאחר ששלוש נשים העידו כי תקף אותן מינית בביתו בהוליווד בשנים 2001-03 - במהלך שיא תהילתו בטלוויזיה. חבר המושבעים שמע עדויות שהוא נתן להם סמים לפני שתקף אותם. הוא נמצא אשם באונס בשניים משלושת האישומים נגדו. עבור האישומים שהעלתה המתלוננת התובעים אמרו שהם לא מתכננים לערער.

מאסטרסון הואשם לראשונה באונס בשנת 2017 במהלך שיא תנועת המי-טו. הוא הכחיש את ההאשמות ואמר שכל אחד מהמפגשים היה בהסכמה. האישומים הגיעו לאחר חקירה של שלוש שנים על ידי משטרת לוס אנג'לס. התובעים לא הגישו כתבי אישום בשני מקרים אחרים בגלל חוסר ראיות ותקופת ההתיישנות.

לאורך המשפט, התובעים טענו כי ארגון הסיינטולוגיה עזר לטייח את התקיפות - טענה שהארגון הכחיש מכל וכל. בזמן התקיפות, מאסטרסון וכל שלושת המאשימים שלו היו סיינטולוגים. כמה מהנשים אמרו שלקח להן שנים להתייצב מכיוון שפקידי ארגון הסיינטולוגיה הרתיעו אותן מלדווח למשטרה על האונס.

פקידי סיינטולוגיה אמרו לקורבן אחד שהיא תסולק מהכנסייה אלא אם תחתום על הסכם סודיות ותקבל תשלום של 400,000 דולר, על פי התובעים.  בדיון גזר הדין ביום חמישי השתתפה גם ג'סיקה בארת', שהקימה את Voices in Action בעקבות תנועת מי-טו. גב' בארת' הייתה אחת הנשים הראשונות שהאשימה בפומבי את הארווי ויינשטיין בהתעללות ופועלת ללא מטרות רווח כדי לעודד אחרים להתייצב ולדווח על התעללות.

לפני הדיון, בקשה למשפט חדש על ידי צוות ההגנה של מאסטרסון נדחתה על ידי השופט, לפי גורם בבית המשפט באל.איי.