שר התקשורת שלמה קרעי עורר אתמול סערה, לאחר ששלח מכתב לחברי מועצת תאגיד השידור "כאן", בו טען ל"הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני הערוץ, כפי ששודרו ופורסמו לאחרונה, שלטענתו "עולה מהן כי הערוץ עובר על חוק השידור הציבורי באופן בוטה".

"אחרון הקומיסרים": ארגון העיתונאים במתקפה חריפה על קרעי
"לא משנה מה הסיבות של נתניהו": בני גנץ תומך במתווה הנשיא

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, בחר היום (שני) לבקר אותו בחריפות על דבריו: "יש מי שמנסה לפגוע בעשייה שלנו – לעצור אותה, לפגוע בחופש היצירה, לחבל בחופש העיתונות ולהשתיק את האמת. אתמול שלח שר התקשורת אל מועצת התאגיד וההנהלה מכתב חסר תקדים בחריפותו, שאי אפשר לקרוא אותו אחרת, מלבד הכנת הקרקע לקראת ניסיון של השר לפזר את המועצה ולהשתלט על התאגיד".

מפגינים מפריעים לדבריו של שר התקשורת שלמה קרעי. (צילום: אבשלום ששוני)

"קרעי מותח ביקורת על החדשות שלנו, על עובדים בתאגיד, על תכניות תחקירים ותעודה, וטוען שאנחנו לא פחות ממפירים את החוק ומשדרים שידור שאינו הוגן ואינו מאוזן'. זה הזמן להזכיר לשר, שהתאגיד זכה בחודשים האחרונים, פעם אחר פעם, בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור ואת שיעורי הצפייה של הציבור בתכניו, שעולים בהתמדה. אנחנו נילחם בכל דרך בגזרות הללו וגם הפעם ננצח", הוסיף. 

מי שבחר כבר אתמול לתקוף את רקעי, הוא ארגון העיתונאים והעיתונאיות: "לשר התקשורת יש כנראה הרבה זמן פנוי, כי נראה שהוא מקדיש אותו בעיקר לחיטוט בפרופילים של עיתונאי תאגיד השידור בטוויטר, ולחקירה מעמיקה של כל תכני תאגיד השידור הציבורי, במטרה ליירט את התכנים שאינם לרוחו. מהמכתב ששיגר להנהלת התאגיד עולה ריח חריף של רדיפה. קרעי שוב חורג מסמכויותיו ומנסה להתערב בתכני תאגיד השידור הציבורי, כאילו היה אחרון הקומיסרים".