הערב תעלה ב"כאן 11" הסדרה התיעודית, "האחת", סדרה רחבת יריעה בת ארבעה פרקים, אשר מביאה את סיפורה של טייסת 201 של חייל האוויר, בזמן המלחמה, כפי שלא סופר מעולם. בסדרה יוצגו עדויות חדשות של טייסים ונווטים, שעומדים בפעם הראשונה מול המצלמות ובמונולוגים גלויי-לב עוסקים בפצע הפתוח שהותירה בהם המלחמה. היום (שני) גולשי "מעריב אונליין" מקבלים הצצה מיוחדת.

טייסת הפנטומים 201 ("האחת"), הייתה טייסת הקרב שספגה את האבדות הכבדות ביותר במלחמה – שבעה מטייסיה ונווטיה נהרגו, 14 טייסים ונווטים נפלו בשבי, 15 ממטוסי הטייסת נפגעו, התרסקו וננטשו. למרות האבדות הכבדות, "האחת" המריאה ל-758 גיחות, והייתה לטייסת הפנטומים שהצליחה להפיל את המספר הרב ביותר של מטוסי אויב במלחמה.

הסדרה מובאת בין היתר דרך נקודת מבטה הייחודית של העיתונאית סימה קדמון (סימה שביט), חיילת צעירה, ששירתה כפקידת המבצעים של הטייסת. ב-25 השנים האחרונות קדמון היא בעלת טור פוליטי בגיליון יום שישי של "ידיעות אחרונות".

רבים מיוצאי הטייסת הפכו, לימים, לדמויות מפתח במערכת הביטחונית, הציבורית והפוליטית בישראל ובהם – דן חלוץ, איתן בן-אליהו, רון חולדאי, גיל רגב . לוחמי "האחת" פותחים את הלב בסדרה מול קדמון ומדברים לראשונה לעיני המצלמות, 50 שנה אחרי, על משבר הפיקוד בטייסת, על הקונפליקטים והשברים שמסרבים להתאחות גם אחרי חצי מאה, על טייסים שהתחזו לחולים, כדי שלא להמריא לגיחות מסוכנות, על העינויים שעברו בשבי ועל גיחה טראומתית אחת, ששנויה במחלוקת עד היום.