פרק הפתיחה של העונה החדשה של הכרישים שודר אמש בקשת 12, עם צוות המשקיעים: יזם ההייטק זוהר לבקוביץ', אורן דוברונסקי - בעל חומוסייה בלב עמק הסיליקון, יסמין לוקץ' - מייסדת ומנכ”לית 'ICON', ואנשי העסקים דובי פרנסס ואמיר איל, שהחליטו באילו מיזמים להשקיע מכספם שלהם ובאילו ממש לא. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המתמודדת הראשונה להציג את הרעיון שלה הייתה גל, בת 42 מזיכרון יעקב שהשיקה סבון עם חלב אם שעושה פלאים לעור התינוק, מטפל בנגעים של הפה והגפיים, וכן הלאה. הפאנל ניסה לעמת את היזמית עם העובדה שחלב אם טוב אמנם ליניקה אך לא הוכח קשר מדעי לנושא העור, זאת בניגוד לחלב עיזים לדוגמא, וחלקו סירב להשקיע במוצר "שאין בו קליניקה". לבסוף, הישועה הגיעה בדמותם של אורן ויסמין שבחרו להריץ את הפטנט בשוק בארה"ב ונחתמה עסקה של כמה מאות אלפי שקלים בתמורה ל-30% מהחברה. "יש לנו את אמריקה", סיכמה גל בהתרגשות.

פרץ החיוביות נקטע עם המועמד הבא, שניסה לשווק ערכת שנורקלינג משוכללת איתה לא תצטרכו להתעסק במניעת כניסה והוצאה של מים, הגורמת למאמץ ועייפות מיותרים בעת הצלילה, כך לטענתו. הצוות החליט בתמימות דעים שלא למלא פיו מים והטיח ביזם את האמת המרה - והיא שהמוצר לא מחזיק מים. "עשר שנים בזבזת, השוק אומר לך לא, החיים קצרים ועדיף לנתב את האנרגיות למקומות אחרים", ייעצו למי שככל הנראה סירב להשתכנע. 

ירידה לצורך עליה? רפאל ודדי מחברת NextTenna הביאו איתם בשורה חדשנית מהחלל, ועל הדרך הסתחבקו עם אורן, חברו משכבר הימים של דדי. השניים פיתחו טכנולוגיית אנטנות לטובת אינטרנט מהחלל, ש"מאפשרת לתקשר עם לוויינים נמוכי מסלול שזזים ביחס לקרקע בצורה יעילה" - טכנולוגיה נקייה, ירוקה, הכול טוב ויפה, רק שלא ברור לצופים ולזוהר מדוע צמד שהספיק לגייס מעל עשרה מיליון דולר, למכור מערכת לצבא האמריקאי ולחתום על חוזה עם חברת וואן ווב הגיע לטלוויזיה. 

"הפריצה לשוק האזרחי היא הקריטית ביותר עבורנו, יש הכרח בחשיפה מקסימלית", ניסה דדי להסביר אך זוהר לא קנה את זה. "אנחנו רוצים להקים קבוצה במרכז", השתדל דדי שוב וגם הפעם זה לא עבד לו. בישורת האחרונה הודה - "אנחנו מגייסים כמה מיליונים, אתם מוזמנים להצטרף". דו קרב נוסף נרשם בין דובי פרנסס לאמיר איל או לחלופין בין ספייס אקס (דובי) לאנג'לים גדולים בתעשיית החלל (אמיר). העיניים התרוצצו הנה והנה והתוצאה הייתה שתי ציפורים במכה אחת - שניים וחצי מיליון תמורת 1.5% מהמיזם. "בלי להתאמץ", חיככו את ידיהם בהנאה. יוניקורן ביג טיים - עם פתיחה כזו קשה להאמין שיש עוד לאן להתקדם. 

אבל אז הגיעו קארין וגיא, משב רוח רענן שהכיר בסטודיו ליוגה ומאז הם בלתי נפרדים. גיא וקארין המציאו מותג של משחקי קופסה מעולם היוגה, ונתנו לו את השם "יוגי פאן". למשל, משחק קלפים שמסביר את מושגי ותנוחות היוגה בחרוזים שילדים אוהבים. המטרה היא "להכניס את ה'וול בייניג' לחלק אינטגרלי מחיי היום-יום שלנו", ו"מכרנו 160 אלף משחקים ב-20 מדינות שונות", אבל אמירות בומבסטיות לחוד ומציאות לחוד, כך הכרישים הצליחו לחלץ מהזוג שבשנה החולפת חלה ירידה משמעותית במכירות שלהם. זוהר, מי שמסתמן ככריש החשדני של העונה שלא עושה הנחות ליזמים, ניסה לברר לגבי תחזיות ונתונים מדויקים, אך כל זה עלה בתוהו. "אני לא סומך על החשיבה שלכם", ירה לעברם, ולפעמים החגיגה נגמרת כיבוי אורות החצוצרה אומרת שלום.

את סימה מזרחי מעיריית יקנעם השאירו לסוף, ובצדק, כי אין כמו לסיים עם קצת גירל פאוור והעצמה נשית למי שבכלל מייעדת למכור לשוק הגברי. מזרחי הקימה את After שמסייעת ללקוחותיה להצניע, באמצעות כובע ייעודי, את העובדה כי עברו השתלת שיער. המוצר מורכב מרצועת סיליקון המקיפה את הראש, רפידות בד להגנה על הפצע וכו'. האופי הבלתי מתפשר של המתמודדת עשה את שלו, אורן ודובי הסכימו להשקיע 100 אלף ש"ח בשלב הראשוני תמורת קבלת פטנט במועד מאוחר יותר, והיידה לטורקיה. 

"הכרישים" לא מתנצלת ולא "מתפנפנת". היא אומנם תוכנית טלוויזיה, אבל היא באה לעבוד. הקצב המדויק והציניות ביחד עם הרצינות של חברי הפאנל מזכירים לנו את אחת מסצנות הסיום בסרט ג'וי משנת 2015, על ממציאת מגב הפלא. בשלב מסוים, שואלת בת זוגו החדשה של אב המשפחה את ג'וי, האם היא תרים את האקדח מהשולחן. זו שאלה מאוד מוזרה, תוהה ג'וי. טרודי: זו לא שאלה מוזרה, זה כסף.