לרגל ציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, ארכיון המדינה התיר לפרסום לראשונה את יומני ראש הממשלה, גולדה מאיר, מזמן המלחמה, שלא היו ידועים לציבור עד כה. המסמכים מתארים את המהלכים בלשכה ואת הרגעים שבנו את ההחלטות הגורליות של המלחמה. הערב (רביעי) בקשת 12 יעלה סרט תיעודי של דני קושמרו בבימויו של יריב מוזר, "יומני גולדה", וגולשי "מעריב אונליין" מקבלים הצצה מיוחדת.

"האחת" בכאן 11 מציגה בצורה טובה את הזחיחות שהפכה לטראומה
אמנון לוי נגד גלית דיסטל: "היא לא שותפה שלי, אלא האויב"
 
צפייה ביומנים לא משאירה מקום לספק – בניגוד לדימוי ולמיתוס על הכישלון שלה, גולדה מאיר ניהלה את המלחמה, הצליחה לשכנע את ארה"ב לשלוח סיוע צבאי, שלמעשה הציל את ישראל, והביאה לניצחון במלחמה – על אף המחיר הכבד. 

"כל התיעוד הזה נותן לנו להשלים את התמונה, וזה הכול בזכותו של אלי מזרחי (ראש הלשכה של גולדה מאיר, שעומד מאחורי תיעוד כל מה שנאמר בלשכה)", אמר ד״ר חגי צורף, מחבר הספר ״יבוא יום ויפתחו את הארכיונים״, עליו מבוסס הסרט.

"יומני גולדה", הערב בקשת 12 (צילום :באדיבות קשת 12)

"אלי מזרחי הגיע מארכיון המדינה הייתה בו תודעה מאוד מפותחת של תיעוד היסטורי", הוסיף צורף. "הוא הבין שהתרחש פה משהו גדול, הוא הוציא מחברת, והתחיל לרשום הכול, הוא הבין שזה לא מספיק שיש רישום של הפרוטוקולים, של הממשלה, של הקבינט, אלא מאוד חשוב התנהלות הלשכה, הדברים שמאחורי הקלעים".

כאמור, העובדות מראות שגולדה לא נכשלה ולמעשה שורת ההישגים של המלחמה אפשרה שנים לאחר מכן את השלום עם מצרים.