ימים רבים במהלך חיינו מרגישים לפעמים כאילו הם ארוכים יותר ממה שהם. שבועות מתקשים לחלוף, פגישות של שעה וחצי נותנות תחושה של ארבע. ואיכשהו, צום יום כיפור מגיע מהר בכל שנה, מזכיר לנו שלפנינו 25 שעות של בהייה בקיר, ניסיון נואש לנצל את הצום להשלמת שעות שינה, ומחשבות על מאכלים ספציפיים מדי. במידה ואתם בונים על הטלוויזיה בכיפור, וגם אם לא, נטפליקס כאן כדי לסייע. גמר חתימה טובה. 

אהבה ממבט ראשון | Love at First Sight

התגעגעתם לקומדיה רומנטית שתיתן לכם קצת שלווה בשגרה העמוסה, בייחוד במציאות הנוכחית, שאינה רווה נחת? מצוין, הייתה לי הרגשה. אז בסרט שלפנינו, שיש לו את כל מה שאנחנו מחפשים בדרך כלל בסרטים מן הז'אנר, נפגשים שני זרים בטיסה ללונדון, ממש כמו שבטח ציפיתם. 

לאחר פגישתם החטופה של השניים, מחליט מרפי הידוע לשמצה להפריד ביניהם, בידיעה שיש סיכוי שחרף הקליק הם לא הולכים להיפגש עוד לעולם. רמז: כנראה שהגורל יפעל לטובתם הפעם. בלי ספוילרים. 

אהבה ממבט ראשון, נטפליקס (צילום: נטפליקס)
אהבה ממבט ראשון, נטפליקס (צילום: נטפליקס)

האלמנות של ימי חמישי | Thursday's Widows

הכירו את טרסה. אישה במעמד כלכלי גבוה למדי, שלרוע המזל מוצאת לפתע את גופת בעלה ולצדו גופותיהם של שני חבריו הטובים, ללא שום התראה מוקדמת או הידרדרות ביחסים שלהם עם העולם החיצוני. לכאורה.  

כך, הופכות שלוש הנשים שנותרו ללא בני זוגן לשותפות גורל, שיבינו לאורך הסדרה את האמת האפלה ללא ספק שהובילה למקרה המצער. העלילה המבוססת על ספר אמנם כן עשתה רושם של משהו צפוי וידוע מראש. בפועל, מדובר בסדרה שתצטרכו לגמוע בלגימה אחת. 

האלמנות של ימי חמישי (צילום: נטפליקס)
האלמנות של ימי חמישי (צילום: נטפליקס)

קליפורד הכלב האדום הגדול | Clifford the Big Red Dog

אם נולדתם אי שם בשנות התשעים, אתם ודאי זוכרים את קליפורד, לברדור אדום ומתוק שהגיע לגודל מרשים, מה שהופך אותו אפילו לחמוד עוד יותר. הפעם, מככב קליפורד לצד בני אדם אמיתיים, וצומח במהלך 99 הדקות לגובה של שבעה מטרים, מה שמאלץ את סביבתו להתאים את חייהם לגידול כלב בגודל של דינוזאור תינוק. בהמשך, יבינו שהם חייבים להגן על קליפורד מחברת גנטיקה שתנסה לרדת לעומקם של דברים.

ברגעים הללו, בהם אני ממליצה לכם על סרטי ילדים, אני מקפידה לומר שזו הזדמנות מצוינת לערב סרט עם הילדים או האחיינים. האמת היא שצפיתי בסרט עם אנשים בגילי, לצד יין אדום ברוח הצבע השולט במסך. וזה לגמרי עובד. הבעיה: הרצון בכלב משלי גדל פלאים.

קליפורד הכלב האדום (צילום: נטפליקס)
קליפורד הכלב האדום (צילום: נטפליקס)
 

לוחמת | The Woman King

ונסיים במסמך מעורר השראה, שיחזיר אותנו מעט לימי המאה ה־19. בתפריט, גנרלית עזת מצח ועטורת הישגים מכשירה בדרכה הייחודית דור חדש של לוחמות, כדי להגן על הממלכה שלהן מאויבים המשחרים לטרף. 

גם אם האירועים לא היו בהשראת היסטוריה אמיתית וברת קיימא, והם כן, הסרט מביא פן חדש ומפתיע למה שחושבים על המודל הנשי של פעם. הרבה מאוד עוצמה, לכידות וקהילתיות, מצליחים להציג תמונה מיוחדת ומרעננת, אפילו שיש עוד לאן לשאוף במציאות של חיינו בכל הנוגע לזכויות נשים. 135 הדקות הללו מהוות תזכורת מצוינת לכך. 

לוחמת (צילום: נטפליקס)
לוחמת (צילום: נטפליקס)

ילדה יקרה | Dear Child

שאלו אותי כמה וכמה פעמים מה אני חושבת על המותחן הפסיכולוגי החדש שחרך את רשימות הסדרות והפך לשם דבר בכל הנוגע לשיחות סלון חסרות מעצורים. אעשה את זה קצר: אני פחות התלהבתי. תשפטו בעצמכם. 

הסדרה, שעלתה ממש לא מזמן לנטפליקס, מגוללת סיפור מחריד של תאונה ליד יער חשוך, בה מעורבות אם וילדה. במהלך הניסיונות להבין מה קרה, חושפת הילדה, האנה שמה, פרטים על היעלמות מסתורית שאירעה 13 שנים לפני, מה שפוער את פיה של תיבת פנדורה לא מתוכננת. 

יש פה סדרת מתח פר אקלנס. עם כל מה שהיא אמורה להכיל, ורצף עלילתי לא רע. לדאבוני, תחושת אי הנוחות המלווה את כל הצפייה לא עושה חשק להמשיך, ובעיקר מגיעה לשלב המטריד הזה שלא נעים להיות בו כשצופים בסדרה. מהשלבים הללו הכוללים מבטים חטופים לצדדים וקפיצה בכל פעם שיש רעש. ולא לצורך. אובר רייטד. מחילה. 

ילדה יקרה (צילום: נטפליקס)
ילדה יקרה (צילום: נטפליקס)