במשך שנים רבות היה המגיש אברי גלעד אחת האנשים הכי מזוהים עם המותג "רשת" ומאוחר יותר "רשת 13" - הוא הגיש תוכניות בוקר, צהריים ופריים טיים והציג גישה לא רגילה בערוץ, אך כעת הוא מודיע על שינוי בלתי צפוי.

"זמן של פרידות בחיי", כתב גלעד בחשבון הפייסבוק שלו. "אתמול נפרדתי סופית מאמי, ומחר אני נפרד מ'רשת 13'. לצערי הרב כבר לא אשדר את תכנית הבוקר האחרונה לגמרי במסגרת הערוץ, כי יושב שבעה מקוצרת בגלל החג, אבל חייב לומר כמה מילים גם על הפרידה הזאת.  אני כותב בהפסקת הצהריים בשבעה, מנהג מעולה שאני ממליץ לכולם לאמץ. סוגרים באחת, פותחים שוב בארבע".

"עבדתי ב'רשת' מיום הקמת ערוץ 2 נוחו עדן. חוץ מהפסקת ארוכה שבה עברתי לטלעד ואחר כך לערוץ 10, עשיתי את רוב הקריירה שלי ב'רשת'. התכנית הראשונה שלי היתה 'מהקליפיה באהבה', אחר כך 'עשינו עסק', אחר כך 'קטן עלינו', אחר כך יצאתי לגלוֹּת רק כדי לשוב אל תכנית הבוקר בה שירתתי 15 שנים, ובמקביל עשיתי את 'אחד נגד מאה', 'אל תפילו את המיליון' ועוד כמה פורמטים שלא התרוממו.

 "'רשת"'היתה הבית שלי, ואני הייתי עמוד תווך שלה.  עשינו דברים טובים ביחד, ניסינו גם דברים פחות מוצלחים, אבל תמיד הרגשנו שייכים. יש בי מידת נאמנות גבוהה למקומות עבודה, ומבחינתי 'רשת' היתה לתמיד. מודה, כשערוץ 2 התפצל ל- 12  ול-13, היה לי מורכב להשתלב אידיאולוגית בקו של חברת החדשות של ערוץ 10 שנכנסה לערוץ 'שלי', ולהם היה לא פשוט לאכול אותי. כל מנכ"ל חדש שהגיע לחברה שמע ממני את הנאום על הצורך הקריטי לשבור ימינה, וכולם לא שמעו לי".
 
 "לפני שנה וחצי התרחש משבר עמוק ביחסים שלי עם הערוץ, ממנו לא קמנו", כתב. "לא יודע למה בדיוק, זה כבר לא משנה. 'רשת' עמדה בכל פרטי החוזה שהיתה חתומה עליו, שנגמר עכשיו. אני ניסיתי לתת מה שיכולתי, בין היתר בבוקרי שישי ובעונה של 'אל תפילו את המיליון'. אבל היה לי ברור ומורגש שאני כבר לא רצוי בחברה שלי".
 
"לכן, כשהגיעה פניה מ'קשת', היריבה הוותיקה מעבר לרחוב, התגברתי על הקושי הנפשי לעבור למתחרים שעשו לי חיים קשים כל כך הרבה שנים, ונעניתי בחיוב", סיכם. "אז הנה אני נפרד היום מ'רשת', מודה לה על כל מה שנתנה לי, על האמון, ההזדמנויות, התמיכה, הפרנסה, מקבל בהכנעה את סוף יחסינו ועובר למערכת היחסים הבאה. תודה לכל החברים והחברות שלי ב'רשת', אנשי התוכן, הביוטי, האולפנים, חברי הפאנלים, המרואיינים, המנהלה, לכל המנכ"לים, מנהלי התכניות, ולכל השומרים ואנשי הניקיון.  ניפגש בשידורים החוזרים. תודה ליהודה נוני על הציור.  אם בא לכם לראות קטעים מכל התכניות האלה, יש באתר שלי".

מרשת 13 נמסר: "אנחנו רוצים להודות לאברי על העשייה הרבה במהלך שנותיו ברשת ומאחלים לו בהצלחה בהמשך".