הן נשים מבוגרות, הן לא באו לעשות פוליטיקה. בכל כוחן הדל הן מנסות לסייע במחסומים לתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים. קוראים להן "נשות ווטש".

״היה משבר ממנו לא קמנו״: אברי גלעד חושף לראשונה מדוע עבר מרשת לקשת
"התבאסנו נורא": יריב לוין השיק את הרפורמה המשפטית כדי לדפוק את "ארץ נהדרת"?

סרטו של אליעזר יערי, "שומרות הסף", מספר על לא פחות מפלא. נושאו של הסרט הוא חבל ארץ נעלם. נעדר מכדור הארץ. בכל מקום על פני הפלנטה תמצאו אדמה, אוקיינוס, בניינים מעשי אדם, ובמקום המדובר יש חור. לימבו. קוראים לחבל הארץ הנעדר הזה יהודה ושומרון.

לפחות בקרב עיקר אזרחי ישראל. אלה חיים ללא ידיעה על המתרחש בחבל ארץ זה, חלקם יודעים על מיקומו רק באופן כללי, אבל לא היו שם אף לא פעם אחת בחייהם, ובעיקר אין להם בו כל עניין. בטח שפחות מהעניין שיש להם במור ושניר, שלא נמשך אליה ממבט ראשון.

ויש כאלו, בלי להיכנס לענייני ימין ושמאל, ששנתן נודדת בלילות ממה שנעשה לאוכלוסייה שם. קוראים להן נשות מחסום ווטש. הן נשים מבוגרות בדרך כלל, חלקן צלחו את גיל 80 ו־90. הן לא באו להפגין למען הנסיגה.

הן במחסומים, חמושות בטונות של אנושיות, משתדלות לשמש כטיפה של רצון טוב בים של רוע מסביב. להרגיע מחפשי עבודה וחיילים זועמים. לסייע לקשישה פלסטינית המבקשת להגיע לבית חולים במזרח ירושלים ומסורבת בידי חיילים. להרים טלפון לסמח"ט שהן מכירות כדי שיאפשר משהו שקצין מותש ועצבני מנע. לעזור ליהודים להיות בני אדם.

בין השנים 2002 ל־2012 תיעדו נשות ווטש בסרטי וידיאו את המתרחש במחסומים. מי שמתכוון לצפות בסרט מוזהר כאן מראש - המראות הם קשים. איש הטלוויזיה הוותיק אליעזר יערי אסף את סרטי הווידיאו הללו, ראיין נשים מהארגון ויצא לו מסמך שלא בטוח שתאהבו לראות.

לראות או לוותר: מדביק לכורסה, מכאיב בבטן, אסור לוותר.