חייהן של שתי נשים, שאין ביניהן דבר - אליס, מעצבת אופנה, אם לילדה וחיה עם גבר, ושריל הארקר, אלמנה, סופרת ספרי פנטזיה - נקשרים בשל מדען מפוקפק, ד"ר רוב צ'אנס, ובעקבות כך הן נקלעות לרשת של שקרים ותחמנות.

״היה משבר ממנו לא קמנו״: אברי גלעד חושף לראשונה מדוע עבר מרשת לקשת
"התבאסנו נורא": יריב לוין השיק את הרפורמה המשפטית כדי לדפוק את "ארץ נהדרת"?

צריך סבלנות לסדרה הזאת, ובשפע. "מבוסס על ערימת שקרים" מגרדת את העצבים לא בגלל המתח שיש בה - ויש בה מהמוצר הזה - אלא בשל אופן ההתנהלות הכל כך בריטי שלה. ד"ר צ'אנס הוא בעלה לשעבר של אליס, שהונה אותה ואת משפחתה, השאיר אותם מקולפים מכל רכושם ונעלם.

יום אחד אליס חולפת על פניו במקרה ברחוב, ואחר כך עוקבת אחריו, ובפעם החמישית שהיא בסביבתו הצופה המותש כבר רוצה לצרוח, מה את עומדת כמו לולב, תפתחי עליו, שלא יידע מאיפה זה בא לו, אבל אליס נתקפת שוב ושוב באיזה רפיון מעצבן, וד"ר צ'אנס ממשיך בקומבינות שלו באין מפריע.

מכיוון שאליס לא ממהרת, ושריל עדיין לא יודעת מה טיבו של המפוקפק שנפל עליה, מתנהלת הסדרה בהילוך ראשון, לא נחפזת לשומקום, ועד שהצופה מבין מה קורה כאן כבר חלפו עברו שני פרקים, ואם לא היה נאלץ לכתוב ביקורת טלוויזיה עליה, כבר מזמן היה משלטט את דרכו לסדרה אחרת בערוץ אחר. לא שאי אפשר ליהנות מ"מבוסס על ערימת שקרים", אבל צריך לבוא מהבית עם סבלנות. הרבה סבלנות.

לראות או לוותר: אפשר לדלג. או להכין סנדוויצ'ים ושתייה קלה ולראות.