בתחילת חודש ספטמבר פורסם כי השחקנית נועה קולר עובדת סדרת דרמה חדשה לכאן 11 בשיתוף רם נהרי, ששמה הזמני הוא "מקום שמח". הסדרה היא דרמה קומית והיא נמצאת בשלבי פיתוח וכתיבה. באירוע ההשקה של העונה החדשה של "כאן 11" סיפרה השחקנית ל"מעריב אונליין" על הסדרה החדשה ועל העונה הקרובה של "קופה ראשית", ועל הנסיונות של שר התקשורת, שלמה קרעי, להתנגח בתאגיד השידור הישראלי.

ראיון עם נועה קולר, צילום קיץ ברבנר

ספרי לנו מה את משיקה.
"בעונה הקרובה של כאן? מה אני משיקה.. קופה ראשית, שגם תהיה עונה חמישית, זה שמח ומרגש מאוד, מאוד, מאוד. ואני גם התחלתי לפתח משהו חדש, ככותבת, יוצרת".

זהו, קראנו שיש לך סדרה חדשה, ספרי, מה את יכולה לתת לנו?
"כל כך מוקדם לי לדבר על זה, מוקדם לי... אבל אני כותבת משהו חדש ואמן, בעזרת ה׳, כל הכוחות יסתדרו ושיצא. אבל אני עובדת על משהו חדש, מרגש אותי מאוד שיתוף פעולה שלי ושל רם נהרי הבמאי, שזה החבר שלי".

את כותבת וגם הולכת לככב בעצם?
"בטח. אני עוד לא נדיבה מספיק, אני עוד לא נדיבה מספיק. זה אני אגיע לשם, זה אגיע לשם שאני אכתוב ואני אגיד שמישהי אחרת שם תככב".

איך זה שונה באמת לכתוב את עצמך לבין לשחק משהו שמישהו אחר כתב?
"לא, זה הבדל מאוד גדול. אני מרגישה את עצמי קודם כל שחקנית, אז הדבר הזה הוא לשרת סיפור של מישהו אחר. זה דבר שאני אוהבת, רגילה, מגניב אותי והוא טבעי לי. לכתוב, זה כבר כאילו, זאת עבודה כזאת מורכבת עם הנפש וזה לאט וזה עולם אחר. זה להיות אחראית על הרבה יותר דברים".

מה מצפה לנו בעונה החמישית של קופה ראשית?
"אני לא יודעת, אני לא יודעת, הם לא משתפים. כאילו אני מקווה, אני אלך להשיג מידע, אני אלחץ עליהם. נדב פרישמן ויניב זוהר היוצרים המדהימים של קופה ראשית, שמסתובבים בסופרים. בשביל לחפש לנו סיפורים, אז באמת אם מישהו ראה סיפור טוב בסופר אנחנו צריכים את העלילות".

את בעצמך אבל הולכת לסופר וכאילו שמה לב למה שקורה? זה הגדיל אצלך את זה?
"תראה אני לא כל כך הרבה בסופר, אני מודע, כי בעלי יותר על זה. כל מה שקשור בקניות הוא נחשב כאילו יותר טוב בזה, בוחר יותר יפה, עזוב... גזענות. אני כן יודעת לעשות את זה, אבל הוא באמת על זה, אז אני לא הרבה בסופר. אבל והיה וכבר הייתי צריכה וזה... הגיע אליי המשימה הזאת אז זה מאוד מוזר לאנשים הם כזה לא מבינים מה. רוצים להגיד לי אומרים לי: 'בוסגה'. עובדים אומרים לי איפה לשים את הארגז? מדברים איתי". 

לפני כמה שנים, כשצילמתם עונה ראשונה, היה לכם איזה שהוא דמיון שהסדרה על סופר תהפוך לכזה דבר?
"אי אפשר לחזות את זה. אי אפשר לחזות את זה. לא, לא היה. רק ידענו שזה מצחיק, כל אחד לעצמו, אנחנו כל הזמן הרי מדברים על זה וזה וזה מחזיר אותי לזה שהתאגיד ״כאן 11״ זה גוף שידור מדהים! שחייבים לשמור עליו ולהגן עליו, כי הו מגוון ורחב ומצליח ואומנתי ומחבר כל כך הרבה שזה נס בעיניי, זה נס.

שלמה קרעי שלח מכתב על כך ש״כאן״ לכאורה מפר את התנאים שלו. איך הרגשת עם המכתב הזה?
"איך הרגשתי? זה... זה כואב לי, זאת האמת, זה כואב לי. אני חושבת שקורה משהו שהוא בעיניי החזון הכי אולטימטבי של איך לחיות פה ערבוב של קולות, כמעט נטולי אינטרס, האינטרסים הם לא פוליטיים יש ייצוג של המון קולות ואת ״מכאן?״ ותוכן שקשור בעולם החרדי ותוכן של חילונים גמורים ותוכן להט״בי ובעיניי ו'כאן 11' מאפשר את הריבוי קולות ומשקיע בזה ועושה את זה באמת, בדוקו, וזה יקר".