הפרשן הפוליטי של "חדשות 12" התייחס לציוץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס" - ואשר נמחק בעקבות ביקורת חריפה שנמתחה עליו מצד בני גנץ ופוליטיקאים נוספים.

"עשויים להגביל את היחסים": האזהרה הדרמטית של מצרים לישראל
"חלק מהם בסכנת חיים מיידית": גוברות הדאגות למצבם של החטופים

וכך כתב סגל בטלגרם: "דעתי האישית - הדבר היחיד שחשוב עכשיו הוא הכרעת האויב באחדות מלאה. כל ציוץ, אמירה, קטטה, קמפיין ממומן שעוסקים עכשיו בחלוקת אשמה ופילוג פוגעים ישירות במטרות המלחמה. הם משורשרים ישירות לאיראן ושלוחותיה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא הוסיף כי "כרגיל, לראש הממשלה יש אחריות עודפת גם אם מתנהל נגדו קמפיין שבחלקו נובע ממניעים פוליטיים ואישיים. לכן הדבר הנכון הוא שנתניהו יחדול לאלתר מהעיסוק הזה, בתקווה שגם הצד השני יחדול אבל גם תוך הנחה שזה לא יקרה".

כזכור, הלילה הוציאה לשכת ראש הממשלה הודעה שצויצה בטוויטר ובה נאמר כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". זאת, שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים בה ראש הממשלה ענה על שאלות העיתונאים וסירב לקחת אחריות על המחדל ב-7 באוקטובר.

עוד נכתב בהודעה: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

בעקבות הציוץ כתב בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, שותפו של נתניהו לממשלת החירום וחבר קבינט המלחמה, כי "הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ״ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ. כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם. כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו".

גנץ הוסיף כי "ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא. אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה, הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. ‏אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם".

פוליטיקאים נוספים כגון יאיר לפיד וחילי טרופר מתחו גם הם ביקורת על נתניהו, עד שזה החליט, כאמור, למחוק את הציוץ.