נחמד לשמוע את סיפורי ניר חפץ על המתרחש בחדרים הפנימיים, אבל תמיד חובה לזכור: מדובר בניר חפץ. המתרחש במסדרונות המשפחה המלכותית תמיד מעורר עניין, וניר חפץ, כיועץ לשעבר ודובר לשעבר, הוא המסביר המשובח ביותר לנוהלי העבודה בחצר. זה לא שאני מאמין לכל מילה שלו. אם כבר, אז להפך. חפץ ערום כשני שועלים.

גבר נרצח בפיגוע ירי בשומרון; מג"ד בחטיבה 188 נפל בקרבות בצפון הרצועה
"גילו את הפנים המכוערות שלהם": מתיחות שיא בין סטודנטים יהודים וערבים בטכניון

העריקה המוחלטת משורות המשפחה והמעבר שלו לשורות המתנגדים המושבעים - קרי העדויות נגד הנתניהו'ז והראיונות בתקשורת - והידיעה ששועלים לא מחליפים את זנבם ביום אחד ומסתגרים בישיבה ללמוד מסכתות, די בהם כדי ללמד על אישיותו של הבנאדם, שלפחות מזמינה את הצורך להיזהר בדבריו שבעתיים.

גם ההתמסרות החייכנית ומפלבלת העיניים שלו למראייניו - רביב דרוקר בשעתו, וארז ואברי השבוע - שיכולה להיתפס לרגע כשובת לב, בוודאי מפתחת כאב בטן בקרב אלו שעבדו עם ניר חפץ בימיו בתקשורת. הם הכירו ניר חפץ אחר, זועם, קצר רוח, בדרך כלל בלתי נעים לסביבותיו, שונה לחלוטין מהטיפוס הידידותי שרק מחפש להיטיב עם הצופים בבית במגדנות שנאפו בבית ראש הממשלה.

ומשכל זה נאמר, ניר חפץ הוא עדיין המקור הטוב ביותר לנעשה שם מאחורי הקלעים. הוא אינו עיתונאי שתודרך בידי מישהו ששמע. הוא אינו צריך להיזהר במילותיו. הוא היה שם. הוא נכח בחדרים הפנימיים ביותר בעצמם. כשהוא מספר שהתמונות שיצאו מפגישת ראש הממשלה ורעייתו עם נציגי משפחות החטופים (מה עשתה שם רעייתו של ראש הממשלה? מה לכל השדים היא חיפשה שם? האם גם לאה רבין ז"ל השתתפה בדיונים לאישור מבצע אנטבה?

האם שולמית שמיר ז"ל בחנה מבצעים של המוסד? למה נתניהו מאפשר לאשתו, שלא נבחרה ולא מונתה לשום תפקיד, להידחף? התמונות נבחרו בקפידה על ידי המשפחה כדי שכבוד הרעיה תופיע בדיוק במרכז הפריים בפרופיל מחמיא, אפשר להאמין לו.

כשחפץ מספר לזוג המראיינים הבלתי מעונבים ועם זאת יודעים לשאול בדרכם המתבדחת את השאלות הנכונות שהציוץ הידוע עלה בשעת לילה מאוחרת שהיא בדיוק שעת אחר צהריים במיאמי, אפשר וגם צריך לקבל זאת בתערובת של רגשות. ראשית, מוזמן הצופה להיבהל מכך שזו הדרך שבה מתנהלת מדיניות ההסברה של המשפחה המלכותית, ומכך שהילד במיאמי לא מבלה את כל זמנו במנוחה בבריכה ובבתי קפה. שנית, מוזמן הצופה להעלות גירה בהנאה על שהצליח כך לחדור באופן חטטני לחדרים השמורים ביותר. ושלישית, על הצופה לזכור, תמיד לזכור, שמוסר המידע הוא ניר חפץ.