כבר חודש חלף מהרגע בו שינתה השגרה שלנו את צבעה לקודר, מאפילה על לוח הזמנים העמוס שממילא תחזקנו בקושי. תחושת הזמן עזבה גם היא, כשכל שבוע מרגיש כמו יומיים, או לחילופין שלושה חודשים, ואיתו התיאבון, החשק לפסוע מחוץ לבית, ואורך הרוח. בתווך הכל כך מעיק הזה נכנסה אתמול ארץ נהדרת, ועשתה לנו טוב על הלב בימים שהוא כל כך כואב. 

ארץ נהדרת: כשסוף סוף ניתן להרים את הראש בתקווה | ביקורת

כדרכה בקודש, החלה התוכנית של אתמול במערכון עם ערך מוסף, והפעם על אלו שהבינו סוף סוף מיהו השכן האכזרי היושב לצד ישראל בדרום, ובני בריתו. בתפריט: משתילי השיער בטורקיה, התאילנדים, השומרים על כדור הארץ, ועוד רבים וטובים. מיד אחרי הפציע מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אחרי נאומו הפושר משהו, ותיקן את הרושם שנוצר עליו בארץ המובטחת. בערך. וכמיטב המסורת, גם דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הרגיע את הרוחות הגועשות. 

ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)
ארץ נהדרת (צילום: צילום מסך קשת 12)

גם השבוע העניקו בארץ נהדרת את הבמה לשניים מגיבורי המלחמה הנוכחית, ביניהם אלוף (מיל') יצחק בריק שאמנם חזה תרחישי אימים כאלה ואחרים בתחום הביטחוני, אבל אתמול ניסה לחזות כל דבר אפשרי בכל תחום. לצדו, איך לא, ניצב הפרשן אליהו יוסיאן, שלולא המבטא הפרסי ככל הנראה היה זוכה להרבה פחות תהודה. חביב מאוד.

כולנו ודאי ראינו שלצד המלחמה העיקשת והאזרחים הרבים המקפידים להתנדב, לא ממש רואים את חברי הממשלה. גם בזה טיפלו אמש, בתיעוד מיוחד של ישיבת ממשלה שמטרתה ביטול אחד המשרדים בעקבות המצב. בין המשתתפים נמנו השרים אמסלם, סטרוק, שיקלי, וסרלאוף, פרוש, גמליאל ואליהו, והבהירו הלכה למעשה מהו תפקידם במהלך הלחימה. ואם כבר ניסיון לשמור על השפיות, אז גם אביב אלוש חזר אל המרקע בפרסומת חדשה וזכה לגרסה דומה אך שונה, עם קצת יותר קפה. 

חיקוי של אמסלם (צילום: צילום מסך קשת 12)
חיקוי של אמסלם (צילום: צילום מסך קשת 12)

בין מצבי הרוח המשתנים בתקופה האחרונה, רואים יתר מדי צעירים ממדינות אירופה בעודם מצדיקים את הצד השני, מבלי לדעת כלום על מה שבאמת קורה כאן. ארץ נהדרת הכירה לנו שניים מהם, שבדיוק כמו היתר, מצדדים בעד כל הטוב שבעולם ובכפיפה אחת בחמאס, וחושבים שזה הולך יחד. פחות. 

אשר, כמו אשר, לא נותר מחוץ למסיבה, והסיע במוניתו ישראלים נפלאים שנסעו לסייע בקטיף במשקי העוטף, וישראלים נפלאים לא פחות שנסעו לחלק מזון וציוד היישר מהחמ"ל שנפתח במסעדת האחים ובאקספו בתל אביב. יש לנו עם נפלא, ותודה לארץ נהדרת גם על התזכורת החשובה כל כך לקונספציה האמיתית של המלחמה הזו.