"הכוכב הבא" חזרה והביאה עמה טעם חמוץ מתוק עם מהדורת מלחמה מיוחדת, שונה, קצרה יותר, בלי קהל, עם שירים עצובים ומרגשים, עם קצב אחר שמנסה להתאים את עצמו לקהל שכבר השתנה מאז השבעה באוקטובר, ודגש על אזכור של תכנים כואבים על החטופים, הנרצחים והחיילים שנלחמים, בניסיון להיות תואמת למצב הרוח הלאומי. וכמובן עם התוספת החדשה עידן חסון, שאותו נשאיר לסוף.

"הכוכב הבא" חזרה כהפוגה קלילה ואסקפיזם לתכני החדשות שהפכו להיות הכי נצרכים בימים אלה, של מלחמת "חרבות ברזל". האם זה צלח? יש לא מעט טיעונים למה זה לא מתאים, תוכנית ריאליטי המשמשת תוכנית הדגל של קשת 12, ומלהקת את הנציג הבא שלנו לאירוויזיון, בתקופה שבכל יום מצטרפים עוד חללים לרשימת הנופלים והאבדות הכואבות שלנו, ואת מי לעזאזל מעניינת עכשיו תחרות האירוויזיון  ומי ייבחר לייצג אותנו, בזמן שהילדים האהובים של כולנו, הנערים והנערות, הנשים, הגברים הזקנים והזקנות נמצאים כרגע במקומות הכי חשוכים של עזה. מה הם ירגישו כשיחזרו הביתה, שיראו שהעולם לא עמד מלכת עד השבתם והמשיך בלעדיהם.  

גם אותם מתמודדים ששרים לזכרו של נרצח קרוב של השבת השחורה, לא משנה כמה יפה ומרגש הם ישירו ואילו מילים מלטפות יאמרו לזכרו, יוצרים לנו תחושה של אי נוחות על ספת הסלון, האם הם משתמשים בשמו כדי לקדם תהילה, או בעצם מנציחים אותו בדרך מרגשת ומכבדת. האם משפחת המנוח יודעת ונתנה את אישורה. כל מיני תהיות ומחשבות שלא אמורות בכלל להטריד אותנו בימים קשים אלה.

מה עוד שהשופטים שבחרו לבקר את המתמודדים, באו לי מקולקל, מי מסוגל לשאת עוד ביקורת עם כל האנטישמיות והשנאה המופצת בעולם, שהכתה בנו כמו בוקס בבטן, כאילו חווינו מלחמה נוספת בזירה הכי לא צפויה. ואז לשמוע את עדן חסון מבקר את הגבהים הנמוכים של המתמודדת בת ה-16 ששרה אלף מונים טוב ממנו.

יחד עם זאת מפיקי התוכנית, ובעיקר המנחים אסי עזר ורותם סלע עשו זאת בצורה שמכבדת את הצופים, את משפחות החטופים,ואת המשפחות שאיבדו את יקיריהם. גם צוות השופטים ריגש עם שיר הפתיחה "מילה טובה" של יהודית רביץ וסיים את המופע בביצוע הדרן מרגש לא פחות לשיר "הביתה לחזור" של קרן פלס, שירי מימון ושיר יעקב, שבני משפחתה נחטפו לעזה.  

ברמה האישית מודה שכל שיר שבוצע, נגע, והצליח לפתוח מחדש את שקיות הדמעות שלי, שכבר חשבתי שהתרוקנו אחרי שימוש מופרז בהן בחודש וחצי האחרונים. וגם אם הביצוע היה לא מושלם, אז נמצאו המילים שהתחברו לאחד מתוך אלפי סיפורי הזוועות שחווינו מאז השבת הארורה. אני בטוחה שזאת הסיבה "שהכוכב הבא" החליטה לעלות למסך כי שירים הם תמיד נחמה מרגשת ועוטפת שמתאימה לכל רגע בחיים, שמח או עצוב. אני בטוחה שאף תוכנית ריאליטי אחרת לא הייתה במקומה.

אם הכוכב הבא ישמרו על המתווה העדין והרגיש הזה, כפי ששודר אמש על המסך, ולא יתקדמו לאט לאט מפרק לפרק ויהפכו את המתמודד הנבחר לגיבור של העונה ולנושא המרכזי, אז ייתכן והם ישמשו אוויר לנשימה והפוגה רצויה לצופים.