קשה לתאר את מה שאנחנו מרגישים בימים אלה. כולנו עדיין המומים ממה שקרה בשבעה באוקטובר, עצובים ברמות שקשה להכיל, מתרגשים מהמוטיבציה האדירה של חיילנו ומההתגייסות של כל חלקי החברה, דואגים לחטופים, ולעיתים מרשים לעצמנו קצת לשמוח בכל בשורה הנוגעת לשחרורם. בדיוק כמו בסופי השבוע הקודמים, בהם ניסיתי לשכך עבורנו, ולו במעט, את שאון המחשבות, גם בשישי שבת שלפנינו כדאי שניתן לעצמנו הפסקה מכל זה. גם אם בחצי מהזמן לא באמת שחררנו את הראש. בסוף זה יצליח. 

הכריסמס הטוב בחיי | !Best. Christmas. Ever

אף אחד מאיתנו לא במצב רוח יוצא דופן לחגיגות. לא כריסמס, ובטח שלא חנוכה הבא לפתחנו. אני יודעת. דווקא בגלל זה, כדאי שנעטוף את עצמנו בקצת קלישאות מכובסות של חג המולד, גם אם זה ל־81 דקות בלבד. לא כולל קרדיטים. 

זה בדיוק מה ש'הכריסמס הטוב בחיי מצליח לעשות', נדוש ככל שיהיה. אז הכירו את שרלוט ורוב, זוג אמריקני טיפוסי מדי, הורים לשניים. כשהם נאלצים לבלות את חג המולד אצל חברתה של שרלוט, ג'קי, היא מנסה להוציא אותה מהארון המהודר שדאגה להיות בו כל השנים. ובמילים אחרות: שרלוט תנסה להוכיח שג'קי סתם ניסתה לשדר עסקים כרגיל, בעודה מתמודדת בדיוק כמו כולם עם הבעיות הרגילות של מעמד הביניים. 

ההתרחשויות שבדרך יגרמו לשתיים ללמוד שהן לא ממש הכירו אחת השנייה, אבל שיש להן גם סיבות להודות. נכון, איך שלא תסובבו את זה, מדובר בסרט מתוק ובנאלי לכל הדעות. וזה מה שאנחנו צריכים בימים אלה. תיהנו.

הכריסמס הטוב בחיי (צילום: צילום מסך נטפליקס)
הכריסמס הטוב בחיי (צילום: צילום מסך נטפליקס)

נובורישים | All Time High

אל תטעו מהכותרת, לא מדובר בעוד סרט על סמים קלים יותר או קלים פחות. מה שכן, יש פה הרבה דברים שלא עומדים בקנה אחד עם איך שאנחנו מכירים את החוק, ולאו דווקא באופן ההגיוני ביותר. וזה בסדר. 

בסרט הצרפתי הבוטה שלפנינו, ניצת רומן מפתיע בין צעיר שמתברר כנוכל בלי יותר מדי ממון, למיליונרית יהודייה חריפה במיוחד בתחום הביטקוין. רצף של שקרים יוביל את השניים להכניס את עצמם לסרט פשע, ולהסתבך עם כמה אנשים שמומלץ מאוד לא להכיר מקרוב. 

לצד החומר הקולנוע המצוין, תוכלו לראות שם גם נציגות ישראלית מרשימה - יובל לבקובסקי, שנדמה שזו ממש לא הפעם האחרונה שניתקל בה על המסך.

נובורישים (צילום: צילום מסך נטפליקס)
נובורישים (צילום: צילום מסך נטפליקס)

סקובי דו! מסתורין בע"מ | Scooby-Doo! Mystery Incorporated

אם נולדתם לצדי מתישהו בשנות התשעים, וגם אם לפני או מעט אחרי, אין שום סיכוי שאתם לא מכירים את החבורה העליזה של סקובי דו, שאגי, פרד, דפני וולמה, שמטיילים כבר שנים ופותרים תעלומות ברחבי העיר. 

וגם כאן, בשתי העונות שלפנינו, הרביעייה הסודית והכלב ממשיכים לנסות ולהקטין את חוסר הוודאות הקולקטיבי, והם עושים זאת בהמון חינניות. מתאים לכל המשפחה, כבר אמרתי?

סקובי דו (צילום: צילום מסך נטפליקס)
סקובי דו (צילום: צילום מסך נטפליקס)

נתראה בוונוס | See You on Venus

ועוד משהו שכדאי לצפות בו כדי ליהנות מקצת זמן של חופש מהמחשבות המעיקות, והפעם במוד נוסטלגי מעט. מיה וקייל, צעירים המצויים בעיצומו של גיל ההתבגרות המורכב, מחליטים לנסוע יחד לספרד. תקראו לזה טיול התבגרות, או שמא ניסיון לבלות יחד את מרד הנעורים שלהם, אבל מטרת העל שהציבו לעצמם היא לחפש את אמה הביולוגית של מיה. 

כמובן, כמו שוודאי תיארתם לעצמכם, השניים יתאהבו, ויבינו שבעצם מצאו את מה שחיפשו. בימים כתיקונם, אני מבטיחה לכם שהייתי מסתכלת על המסך ברגשות מעורבים, ואפילו מוותרת על ההמלצה מול סרט כזה. לצערנו, אנחנו ממש לא בימים כתיקונם, ולפעמים גם סיפור אהבה חמוד יכול לנחם. בלי שביב של ציניות. 

נתראה בוונוס (צילום: צילום מסך נטפליקס)
נתראה בוונוס (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אתגר הדיונון | Squid Game: The Challenge

קשה להאמין, אבל יותר משנתיים חלפו מהרגע בו עלתה לאוויר לראשונה משחק הדיונון, הסדרה הקוריאנית שעד אליה וממנה לא קמה עוד בשורה טלוויזיונית תוצרת המדינה המסתורית. ומשחק הדיונון בהחלט עשתה את שלה. 

האכזריות, האפקטים שטרם ראינו, הפורמט המושחז, כל אלה הרימו לגבהים את חברנו בסרבלים הוורודים. ואז, משום מה, גמלה בלב היוצרים להפוך את המותחן לסדרת ריאליטי, שהגיחה השבוע לנטפליקס. ובכן, זו הייתה החלטה שגויה. 

גם אם צפיתם במשחק הדיונון וגם אם לא, העיקרון דומה: גם כן יש שעשועון מטורף על פרס מטורף עוד יותר, כאשר לאורך הדרך המשתתפים מודחים אט אט. רק שפה הם באמת מודחים, בניגוד לסדרה המקורית שהדיחה אותם באופן קצת אחר. 

אומר לכם את האמת - לא ציפיתי ליותר מדי, וקיבלתי פחות. עצם הרעיון של לקחת אנשים שיעשו הכל בשביל כסף, ולאלץ אותם לעבור משימות שהמקבילה הבדיונית שלהם נראתה כמו סיוט מורבידי, מרגיש מוגזם. והעובדה שיש 456 משתתפים לא תורמת לחוסר הריכוז הכללי. בקיצור: חבל על המאמץ, שלהם ושלנו.