השבוע, לאחר כמה ימים של שקט יחסי וקורטוב נחת בחסות השבת חלק מהחטופים, חזרנו למצב מלחמה על כל המשתמע מכך. וכיאה למלחמה, שמציינת היום 61 יממות מפתיחתה, גם חברי ארץ נהדרת התייצבו כדי להזכיר לנו מה חשוב באמת בתוך הצער הגדול – להצליח לצחוק מדי פעם, ולו לשנייה אחת. 

״אני לא מקריב את הבן שלי״: עימות בין אב החטוף לרוזנטל בחדשות 13
בעבר אברי גלעד כינה את ארץ נהדרת "מגעילה" - איך יגיב הפעם לחיקוי?

כמיטב המסורת, החלה התוכנית במסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בגפו, בו תיאר, בין היתר, את התנהלותו מפרוץ המלחמה. ללא החלקים הפחות טובים, בלשון המעטה. וכאילו זה לא מספיק, גם מתקרית הירי הדו צדדי השבוע לא חמק נתניהו, ופצח בשיר 'החיים' כהומאז' לסדרת הילדים האהובה ולתגובתו לאירוע המצער, שהתבררה כטעות פטאלית. למי שתהה, השר איתמר בן גביר לא בושש לבוא.

בנימין נתניהו בארץ נהדרת  (צילום: צילום מסך)
בנימין נתניהו בארץ נהדרת (צילום: צילום מסך)

קשה להאמין, אבל גם על תקציב המדינה הספיקו לריב השבוע בממשלה. לרגל המעמד החגיגי, הצטרפו לאולפן השר יצחק גולדקנופף, יו"ר ש"ס אריה דרעי ובנו ינקי דרעי, החייל הטרי. ומכיוון שאי אפשר להתנתק באמת מרוחות המלחמה, חברו לקיציס גם דנה ויס ואהוד יערי, שהתמקדו בסוגיה רחוקה מאוד מהלחימה המורכבת: הטלפון של ויס ורצונו בחיים עצמאיים. ומה חדש בגזרת כיתת הכוננות של ניסן המאבטח, אתם שואלים? לא הרבה, אבל בואו נאמר שהסופר השכונתי מעולם לא ישוב להיות כשהיה. 

לפני מספר ימים, הואיל בטובו ארגון הנשים של האו"ם להתייחס לראשונה לזוועות שעברו נשים ישראליות בבוקר השבת השחורה של השבעה באוקטובר. כפי שוודאי תיארתם לעצמכם, תגובתם היא ללא ספק מקרה מביך של מעט מדי, מאוחר מדי, וסלקטיבי הרבה יותר מדי. 

אתמול החליטו בארץ להרים שוב את כפפת ההסברה המצוינת והוויראלית שלהם, וחשפו את גרסתם לשיחה של נציגות הארגון עם לא אחר ממחבל חמאס שהיה בסביבה. כואב ככל שזה נשמע, גם הוא לא הכחיש את המיוחס לטרוריסטיים האכזריים,  אבל הן, הנשים שאמורות לשמור על זכויותיהן של כל נשות הגלובוס ללא יוצא מן הכלל, ניסו לסובב את האשמה אלינו. ממש כמו בעולם האמיתי. מול הדברים הללו, ארץ נהדרת בחרה לא לשתוק. היא עשתה זאת בצורה יוצאת מן הכלל.