אף אחד מאיתנו, בין אם נקראנו למילואים או נאלצנו להמשיך את שגרת החיים הרגילה עם חור בלב, לא ממש בסדר עכשיו. הכל ידוע. הכאב נוכח מדי, המחשבות נודדות כל דקה וחצי, ובאותה נשימה חנוקה כולנו יודעים שאין מנוס ממבט קדימה עם ראש מורם, עכשיו יותר מתמיד. תוהים איך מצליחים לעשות זאת בפועל ולהתעודד ולו לרגע אחד? נסו את סיירת פאנץ', הסדרה החדשה של 'כאן 11', שהצליחה להיות משב רוח מרענן בערפל הסמיך ביותר שחווינו. ולא בכדי. 

"אונס קבוצתי והוצאה להורג": זוועות השבת השחורה הגיעו ל-BBC
"מונע בחירות תקניות": סמוטריץ' פותח חזית נגד שר הפנים ארבל

מאחורי השם שמחזיר אותנו לימינו בשק"ם, מתייצבים הסטנדאפיסטים גיא אדלר, חן מזרחי, אורי גוטליב, הדר לוי, אסף מור יוסף ואלי חביב ביחידות צה"ל השונות, ופשוט עושים להם טוב. "לשמח זה ממש מגניב. החיילים שהופענו מולם פשוט קיבלו אותנו יפה, בחיבוק ובצחוקים", סיפר לי אדלר רגע לפני עליית הפרק הראשון, בו ביקר עם מזרחי וגוטליב במערך פיקוד העורף. "תשמעו אותי אומר במהלך הפרק שהכל עצוב, זו באמת תקופה עצובה, אבל היה נורא נחמד. כתבנו חומרים במיוחד לאירוע, אז לכל אחד מאיתנו, ולי בפרט, זה פתח את הראש לנסות להסתכל על המציאות מהצד. פחדתי שקשה להופיע בזמן כזה, מול חיילים שכשהגענו אליהם היו שם כבר כמה שבועות. הם פשוט ישבו וחיכו לנו. חששתי שאראה אנשים שבוזים שאין להם כוח שסטנדאפיסט יבוא ויתחיל ללהג מולם במחשבותיו. אבל זה עבד יופי, היה כיף". 

"פגשתי איזה מילואימניק שאני מכיר מגיל צעיר מתקופת הצופים, דיברנו קצת על איך הולך לו להיות שם, והוא סיפר על המרחק מהילדים ומהעסק", התייחס לרגע שנותר עמו מהפגישה עם הקהל במדי הזית. "כשפגשתי את החיילים, הם היו שם שבועות ארוכים, ועד עכשיו הם עדיין שם. כולם עברו למצב שזה כבר לא מילואים, זה צבא".

על שיתוף הפעולה עם גוטליב ומזרחי, שיתף גיא: "הם ממש חמודים, אני מאוד אוהב אותם. גם את חן וגם את אורי אני מכיר עוד כמישהו שרק צרך קומדיה. אלה אנשים שכיף להעביר איתם את הזמן, לצחוק בין לבין ולהחליף חומרים, ואז כשפותחים מצלמה והולכים לעשות צחוקים עם חיילים זה עובד. היו הרבה הזדמנויות לאינטראקציות כיפיות גם בינינו וגם עם החיילים, ונראה לי שיצא טוב".  

באופן בלתי נמנע, בין אתנחתא למשנתה, אי אפשר שלא להיזכר במציאות הבלתי נתפסת שהפכה לשגרתית בחודשיים האחרונים. "אני מתעסק ביומיום באקטואליה ובפוליטיקה, וכשכותבים מהצד זה מאפשר ריחוק, עד שאני מרגיש שזה כבר יותר מדי ואז צופים במשהו מצויר בשביל האסקפיזם", תיאר גיא בזעיר אנפין את מה שכולנו מרגישים במשך רוב שעות היממה. כולל שבת. "אני ובת הזוג שלי מצפים לילדה, אז זה בעיקר מה שמעסיק את המוח כרגע, אבל סוחבים את התקופה הזו איכשהו".  

"אני מקווה שהצלחנו להצחיק אותם לכמה שעות, ושהיה להם כיף", אמר בסיום השיחה. "אני מאמין שכן. אני מקווה שאנשים ישובו למצב נורמלי כמה שיותר מהר, ושהחבר'ה האלה יוכלו לחזור הביתה לחיים שלהם. זה יותר טוב מכל סטנד אפ בסופו של דבר". ועד שכולם באמת ישובו לימים כתיקונם ככל הניתן, סיירת פאנץ' היא הזדמנות נפלאה לשחרור הראש ממחול המחשבות. כן ירבו.