הלביאות: מבצעים מיוחדים, יס VOD, מה- 14.12

ג'ו עומדת בראש ה"לביאות", יחידת חיסול חדשה של ה-CIA. הבוסית של ג'ו היא קייטלין הקשוחה, והסוכנת החדשה שלה היא קרוז מנואלוס, צעירה הבורחת מעברה, גם היא נורא קשוחה. כולן נורא קשוחות בסידרה הזו. מדברות מזווית הפה. המשפטים קצרים. הבעת הפנים לא משתנה. גם המשימה קשוחה – להתיידד עם בת של איש כספים של ראש ארגון טרור, ודרכה להגיע אל הראש ולחסל אותו.

 גם יחידת הלוחמים אליה הן מסתפחות קשוחה מאוד. יש להם גופים מתפוצצים משרירים, כתובות קעקע ענקיות ובדיחות של מילואימניקים. סך כל אלה מייצרים סידרת מאצ'ו סוג ג' שהאמריקאים כה מצטיינים בייצורן, שבכל מקום אחר לא היתה ראויה לבוא לעולם ובטח שלא לבזבז עליה זמן צפיה.

 מול הלביאות הצולעות מאמריקה, זה לא יהיה הימור פרוע מדי להניח שנציגי חברות הפקה ישראלים, וגם כאלה זרים, מרימים בימים האלה טלפונים בהולים ובעצמם לומדים לפרטים את קרבות הלביאות האמיתיות – הטנקיסטיות הישראליות שלחמו בעוטף עזה ב-7 לאוקטובר וחיסלו עשרות מחבלים פלסטינים. למי שמזלזל, או טוען להפרזה, אני מעיד כאן שסיפורי הקרב של הבנות נשמעים אמינים לחלוטין. הייתי טנקיסט בשירותי הצבאי ובמילואים (יחד עם השר אמסלם שאז נקרא דוד, לא דודי, לא חבש כיפה באותם ימים, לא נישק ידי רבנים, ובאופן כללי לא הותיר רושם חיובי כלשהו על סביבותיו), ואני לא זוכר שמישהו מהקצינים למשל היה מרשים יותר בשטח מהמ"פ הזעירה שניתחה כהלכה את סביבת הקרב, פיצלה את כוחותיה על פי צרכי המצב, וירתה ופגעה וחיסלה מחבלים בכל פינה. ככה שלא תצטרכו לחכות יותר מעוד שנה שנתיים לסידרת הלביאות בלדי. בנטפליקס כבר עובדים עליה.

 אבל ציון לשבח בלי קצת ניג'וזים אי אפשר. ואם חשבתם שבתום הקרב יישמעו מחיאות כפיים וגמרנו, טעות בידכם. באופן כמעט פבלובי, מעט אחרי שידור הכתבה על לחימת הטנקיסטיות המופלאה התעוררו וזינקו ממרבצם טרדני הלמה והאנטי. כן, זה יפה נשים לוחמות, יבבו הטוענים והטוענות, אבל למה נשים הן רק לוחמות ולא נמצאות במוקדי ההחלטות. כלומר, אם ירדתי אל-נכון לסופה של היבבה, למה אין מפקדת פיקוד דרום? למה אין רמטכ"לית? למה ולמה ולמה?

אני לא יודע למה. באופן מפתיע ומאכזב אני לא מוזמן לסבבי הדיונים על מינויים בצמרת הצבא. אין לי עדות של ממש לדיון על קידומה, נגיד, של תת אלוף, נגיד, רונית לתפקיד קצין שריון ראשי ואז אומר אחד האלופים אי אפשר, היא עושה פיפי בישיבה, וכל פורום מטכ"ל מהנהן בהסכמה, תוקע גרעפס ומצית סיגר. לעומת זאת כולנו יודעים שיש עדויות ברורות לכך שמי שרוצה מגיעה. יש היום מג"דית בצה"ל, ומפקדת טייסת, ככה שכנראה שמי שמעוניינת ומתעקשת ומוכנה לשלם את המחיר המשפחתי מפלסת את הנתיב שלה לפיקוד גבוה. וזה מה שעושה את הצעקה המיידית למה אין נשים בפיקוד גבוה למעצבנת כל כך. ההתנהלות המבצעית של קבוצת הלביאות הזו בשטח הייתה מרשימה כל כך, אז מותר לכם להנות, יהודים. בימים המדכאים האלה כל נקודת אור משמחת. אז אנא די עם היבבות. תיהנו טיפה, יהודים.