ליאורה יצאה בעקבותיו של ניקו אוסטרוגה, שהתברר כאחראי לאחד הפייקים הגדולים של מלחמת חרבות ברזל ואולי התרמית הגדולה מאז סיפור “השרוף" שמכר חיים צינוביץ' לעיתונאי גידי מרון. אוסטרוגה סיפר בכתבה של כאן 11, שהורדה די מהר מהרשת, על כך שהוא ניצול ממסיבת הדמים ברעים והיה עד לרצח 29 מחבריו במסיבה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר שידור הכתבה התברר כי אוסטרוגה שיקר. מי שחשף אותו היה דניאל עמרם, בלוגר שדוגל בחופש הביטוי וב"אמת דיברתי". לאוסטרוגה, באר שבעי ותיק שנולד בארגנטינה לפני 35 שנה, יש עבר פלילי. בלי קשר, אמו מומחית בטיפול קוגניטיבי, דמנציה, אלצהיימר, הפרעות בתהליכי חשיבה ועוד.

אביו של ניקו, בנים גידלתי?
“אנחנו לא בקשר איתו הרבה זמן. ניקו כבר לא גר בב"ש, הוא גר לבד. אנחנו לא רוצים קשר לסיפור ולא רוצים להגיב. אני לא מדבר איתו, גברת, כבר הרבה זמן. עם כל הכבוד, אין תגובה. להתראות".

שלום לדניאל עמרם. בלי לחשוף מקורות, איך עלית על הסיפור?
“עליתי עליו אחרי שהתמונה שהוא הציג לכתבת הייתה תמונה רנדומלית מהפייסבוק. תמונה משנת 2016 שלא קשורה אליו. האנשים שהופיעו בה, שכביכול 'מתים', ביקשו ממני עזרה בהסרת הכתבה. כך גילינו על העבר שלו, המלא בנוכלויות. זה הוביל לכך שגיליתי שהוא אפילו לא היה במסיבה. ולא רק זה, הוא עקץ הרבה אנשים וקיבל מזומנים במאות אלפי שקלים לסגירת החובות שלו. מישהו נדיב גם השכיר לו דירה ליד מתחם הניצולים, כי המדינה סירבה לתת לו לגור שם, משום שלא הכירה בו כניצול, ואפילו שילם לו מראש לשנה".

אחד מאלו שתרמו בנדיבות רבה לאוסטרוגה הוא היזם והפילנתרופ הידוע נועם לניר, שפתח את הלב והכיס במלחמה הנוכחית. אוסטרוגה הגיע אליו דרך אנשים שרצו לסייע לבחור שכביכול איבד עשרות מחבריו במסיבת הטבע. לניר שמע את הסיפור ומיד התגייס והעביר לחשבונו של אוסטרוגה 10,000 שקל, קנה לו סלולרי חדש אחרי שזה הציג בפניו מכשיר מנופץ ואפילו שכר לו רכב כדי שיוכל להתנייד ולהגיע לאהבת חייו שנמצאת, לדבריו, בבנימינה. לניר אף הגדיל לעשות והזמין אותו לביתו, פתח את ארונותיו ונתן לו מכל טוב הארץ רק כדי לרומם את רוחו הנכאה, לכאורה כמובן. יום לאחר ההופעה של אוסטרוגה בכאן 11 והתפוצצות הפרשה, הודיעה חברת השכרת הרכב ללניר שאוסטרוגה עשה תאונה ונעלם מהמקום. הניסיונות לאתרו עלו בתוהו.

לניר, יש מצב שתאתר את הרמאי?
“זה עניין פעוט, ואסור שנקיש ממנו על הכלל, כדי שהמקרה לא יחליש את עשייתי בעת הזאת".

יש לך כוונה לתבוע אותו?
לניר צוחק.

למרות בקשות חוזרות של ליאורה, אוסטרוגה לא הגיב. בתחילה, לפני שהבין במה מדובר, ענה לליאורה ואף שאל לשלומה, אך לאחר שנשאל שאלות נוקבות בנוגע להתנהלותו - נעלם.