למה בעצם משדרים בלייב את מסיבות העיתונאים כשאינן מחדשות דבר ולא מועילות לאיש? מלבד לנתניהו כמובן שעושה בהן את הפוליטיקה שלו. למה בעצם לא להפסיק לשדר אותן?

מירב טל חושפת בריאיון ראשון: "אמרתי למחבל - אני משתגעת, תוציא אותי מהשבי" | צפו בהצצה
הכוכבת הישראלית בצרפת: "ב־7 באוקטובר שחקן מהקאסט קרא לי טרוריסטית"

את החוקים של ההצגה שנקראת “מסיבת עיתונאים" כולנו מכירים. מסיבה אין שם. אם כבר, נכון יהיה לכנות את האירוע מפגש תפל או שעת סיפור - שכבר קראנו, שמענו, אכלנו ב־48'. בזה אחר זה עולים נתניהו (עם חליפה או בלי עניבה, תלוי איזה פוזה הוא מוכר היום), שר הביטחון גלנט והשר גנץ, ומשמיעים את המילים המוכרות: נחריב, נמוטט, נחזיר, יבינו אויבינו וכיו"ב הבטחות חסרות משמעות.

אין סיבה אמיתית לצפות בכלום הזה. מי שצופה בזה מההתחלה ועד הסוף צפוי לספוג קלקול במוח. בעיקר תורם לקלקול הזה בנימין נתניהו. מילא גלנט, גנץ, אפילו הנגבי השקוף יוצאים ידי חובה. ממלמלים את ה"נרוץ, נרדוף, נשיגה" ויורדים מהפודיום. נתניהו, וזה הרי ידוע, בא לעשות פוליטיקה.

בשלב הזה של הקריירה שלי ושלו, אני לא מאמין לכל דבר שקשור בנתניהו. אם הוא יאמר שעכשיו יום, אני אגש מיד לחלון לבדוק שהרחוב מואר ולא חשוך. אם הוא יחייך מיד אחשוב את מי הוא מנסה לקנות במתיחת השפתיים הזו. כשהוא יכווץ את הגבות כדי להדגיש את חומרת הקשקוש שעל אודותיו הוא מקשקש עכשיו, אני אדע בוודאות שאפשר להירגע, ללבוש בגד ים ולרדת לחוף. אפילו לחליפה שלו אני לא מאמין. גם לתסרוקת לא.

אני מרגיש, מאידך, שלנתניהו לא אכפת. שהוא לא סופר אותי ולא את המגזר הפוליטי שאליו אני משתייך. נראה שנתניהו עובד חזק כרגע להחזיר את הבייס הידוע שלו אליו, ומבחינתו שכל העולם יחרוץ לשון, שיגדפו אותו על השאלות המוזמנות, ועל ההצגה הצולעת שלו בכלל. כל זה עובר מעליו. הוא מכוון לפלח מסוים ושהאחרים יחפשו.

לציבור הצופים מומלץ כאן פשוט לא לצפות במסיבות העיתונאים הללו. הגמילה מהן קלה, קצרה, ומניסיון מרגישים טוב הרבה יותר אחר כך. גם לערוצי החדשות יש המלצה: הרי ברור וידוע לכם באלו מים עכורים אתם טובלים ידיים. ידוע לכם שבשעה שחיילים נלחמים ומנהיגם העליון עושה עליהם פוליטיקה, שידור מסיבת עיתונאים כזו היא לפחות מעשה בלתי מוסרי, אם לא למטה מזה.

אז הנה ההצעה: אל תשדרו את מסיבות העיתונאים. לא בלייב. אין סיבה להעניק פרס להתנהגות כה דוחה. אם תיוולד איזו חדשה מסעירה מהמסיבה תוכלו לשדר אותה מאוחר יותר. לא צריך להיות מודאגים מכך שהוא יפסיק לאהוב אתכם. ממילא הוא אינו אוהב אתכם. אז היו אמיצים, עשו את המעשה המוסרי ופשוט אל תשדרו.