מלחמת חרבות ברזל: מגיש "הצינור" גיא לרר פרסם היום (שישי) קריאה לעמיתיו באולפני החדשות, בבקשה לבחון את השפעת אופני סיקור המלחמה.

מה הטעם בשידור מסיבות עיתונאים עם קבינט המלחמה?
"במגזר הערבי קוראים לי בוגדת": ואלרי חמאתי מדברת על הכל בראיון חשוף | צפו

"במלחמת ששת הימים נהרגו לנו 779 חיילים", כתב בחשבון ה-X שלו. "עכשיו דמיינו לעצמכם איך הייתה נראית המלחמה הזו עם ארבע תחנות טלוויזיה שמקדישות זמן רב למחדלי הצבא, רשתות חברתיות וטלגרם של האויב שהיה מעיף סרטונים על פגיעות קשות בחיילינו אחת לשעה".

"היינו מסתובבים בתחושה מרה של תבוסה צבאית וחורבן הבית. לא יודע אם היינו מגיעים לשישה ימים בכלל", הוסיף והבהיר: "אני לא לוקח את זה לכיוון שאנחנו בתקשורת צריכים לנגן מארשים צבאיים כל היום וילדים מנופפים לחיילים ולהתעלם ממחדלים ומפגיעות בחיילינו. אנחנו בתקשורת עושים את מה שאנחנו מאומנים, וחשוב כל כך לדמוקרטיה בריאה וזה לסקר את כל מה שקורה, בלי משוא פנים".

גיא לרר  (צילום: צילום מסך חדשות 13)
גיא לרר (צילום: צילום מסך חדשות 13)

הוא הוסיף: "אולי יש מקום לתמהיל פחות קשה. להבין שזו מלחמה וצריך התאמות, גם אם זה אומר שיניים יותר רכות. ואולי, גם, יש מקום שכל מי שצופה בחדשות יזכור שלמרות מה שהוא רואה, יש תמונה מלאה יותר, יש תמיד גבורה והקרבה יום יומית בשטח, ויהיה גם ניצחון. כל אלו הם הכלל, התקשורת אמנם מסקרת את היוצא מהכלל, אבל הדבר המהותי והמשמעותי הוא הכלל. פשוט, רק, לנסות לזכור את זה, להרים את הראש יותר, גם בימים קשים, ולכעוס פחות על המסך".