דוח הרגלי הצפייה של חברת הטלוויזיה yes וחברת פלאפון מקבוצת בזק מראה כי 60% מציבור הלקוחות מבלה בצפייה בטלוויזיה 10.1 שעות, ובימים הראשונים למלחמה זינק שיעור זה ל־12 שעות.

במילים אחרות, הציבור צפה במרקע הטלוויזיה בתקופה מסוימת כמחצית משעות היממה. הסקר המיוחד נערך בהזמנת החברות באמצעות מכון המחקר the point2 בקרב 500 אנשים בגילי 18 ומעלה.

על פי הנתונים, 78% מההורים מפחיתים את צפיית החדשות בסלון מחשש לחשיפת הילדים לתוכני המלחמה. מחצית מהציבור מתעדכן בחדשות לפחות מדי שעה. השימוש בסלולר המריא ב־27%.

מנגד, באפליקציות ההיכרויות נרשמה ירידה בשל מצב הרוח הירוד בעקבות המלחמה. השימוש בטינדר ירד ב־13%. אתרי האי־קומרס צנחו באוקטובר ב־21%.

טיקטוק הפכה לאפליקציה צומחת עם עלייה של 23% במשתמשים וכך גם טוויטר וטלגרם. המלחמה בעזה בלמה את התאוששות הטיסות, שחזרו להיקפן מתקופת הקורונה. עם זאת, 47% מהישראלים מאמינים כי יטוסו בשנה הקרובה. עשרת היעדים הפופולריים של 2023 היו יוון, טורקיה, איטליה, ארה"ב, קפריסין, צרפת, איחוד האמירויות, גרמניה, ספרד והאיים הקנריים.

סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון דרור בהט: "המלחמה שינתה דרמטית את הרגלי הצפייה והגלישה. מאז 7 באוקטובר צופים יותר בטלוויזיה, גולשים יותר בנייד ומתעדכנים בחדשות בכל כמה דקות. מזהים שינויי מגמות בשימוש באפליקציות בהשפעת המלחמה ומצב הרוח הלאומי". 

דרור בהט  (צילום:  רמי זרנגר )
דרור בהט (צילום: רמי זרנגר )