אנחנו עדיין במלחמה על הבית. ועדיין קשה בימים, בלילות, בין לבין, ובכל פוש, מבזק, עדכון חדשות או בסתם שיחת סלון על מה שקורה לנו. אל תטעו, גם אם המשכנו לעבוד, ללמוד, לגדל ילדים, להיות ילדים להורים או אפילו לעשות קניות לסוף השבוע, זה ממש לא אומר שחזרנו לשגרה. אבל כן אפשר להיזכר בה מדי פעם. בינג' נטפליקס הוא דרך מצוינת לעשות זאת.  

ריקי ג'רווייס: ארמגדון | Ricky Gervais: Armageddon

אני מודה, לא תכננתי לשלוח אתכם גם בסוף השבוע הזה עם מופע סטנד אפ, המצריך הרבה יותר ריכוז שפשוט אין לנו בחודשיים וחצי האחרונים. וגם בואו נודה על האמת, השם ארמגדון לא ממש עושה חשק. באותה נשימה, תמיד יש מצב רוח למבט מפוכח על לא מעט פרות קדושות המוזכרות בשעה שלפנינו.

ריקי ג'רווייס: ארמגדון | Ricky Gervais: Armageddon (צילום: באדיבות נטפליקס)
ריקי ג'רווייס: ארמגדון | Ricky Gervais: Armageddon (צילום: באדיבות נטפליקס)

אז ריקי, הקומיקאי והשחקן עטור ההישגים, מקפיד גם הפעם לא להיות פוליטיקלי קורקט לגבי כלום, כשעל הכוונת שלו משבר האקלים, גרטה טונברג שנכנסה לאחרונה לרשימתנו השחורה, הספקטרום המגדרי, ועוד נושאים רבים וטובים בהם אנחנו משתדלים בדרך כלל ללכת על ביצים. 

יכול להיות שלא תסכימו על כל מה שג'רווייס אומר, ואפילו לא תודו בזה בקול, אבל אתם הולכים לצחוק. והרבה. תרגישו בנוח. 

תודה וסליחה | Thank You, I'm Sorry

ועכשיו לשפה מעט יותר אקזוטית מאנגלית, תלוי את מי שואלים. אז בדרמה הקומית השוודית המונחת לפתחנו, תפגשו את שרה, אישה צעירה שבקרוב תהפוך לאמא, ולרוע מזלה מוצאת את עצמה לבד לגמרי ערב אחד הרגעים המכוננים בחייה.

תודה וסליחה | Thank You, I'm Sorry (צילום: באדיבות נטפליקס)
תודה וסליחה | Thank You, I'm Sorry (צילום: באדיבות נטפליקס)

באופן מאוד לא צפוי, אחותה הגדולה לינדה מופיעה ללא שום התראה מוקדמת, בדיוק בזמן בו היא צריכה אותה יותר מכל. ובמשך 91 דקות פלוס קרדיטים, תבינו למה. רמז: זה לא יהיה מה שחשבתם. דרך לא רעה להעביר את הזמן. 

האומן | The Manny

לא, לא זו טעות בשם, הכוונה היא אכן לאומנת שהוא גבר. אסביר. מאחורי השם המפוצץ משהו, ניצבת מנהלת עסוקה למדי, שנלחצת לפתע מכך שאין לה סידור לילדים. אז בהחלטה של רגע, היא בוחרת קאובוי לתפקיד המסור של השמירה על היקרים לה מכל. כן, זה מוזר.

האומן | The Manny (צילום: באדיבות נטפליקס)
האומן | The Manny (צילום: באדיבות נטפליקס)

אתם בטח תוהים לאן זה הולך - היא תופתע מכך שהיא מחפשת אומנת ומגיע גבר, ותופתע עוד יותר מזה שהוא גם טוב במה שהוא עושה כי אנחנו כבר ב־2023 ויש גברים ונשים בכל התפקידים בערך. זה לא נדוש כמו שזה נשמע, ואפילו יהיה שם סיפור אהבה שלא מגיע מהכיוון הצפוי ביותר בארסנל הקומדיות. חכו ותראו. אה, וזה במקסיקנית. תיהנו.

עד שתחפץ האהבה | Redeeming Love

ונסיים בדרמה סוחפת, בתקווה שבאמת תצליח לסחוף אותנו למחוזות אחרים. בתפריט: קלישאה של חקלאי שמתאהב באישה יפה עם עבר עלום ומסובך.

עד שתחפץ האהבה | Redeeming Love (צילום: באדיבות נטפליקס)
עד שתחפץ האהבה | Redeeming Love (צילום: באדיבות נטפליקס)

וכיאה לדרמה טובה, רגע אחרי ההתאהבות שטרפה את הקלפים, על מיודענו להבין האם הוא מסוגל בכלל לסייע לה להתמודד עם אותו עבר, ששב להרעיד את עולמה של אהובתו בסיבוב נוסף וקשוח במיוחד. 

הסרט, המבוסס על ספר באותו השם, מיועד לכל מי שמאס בענייני דיומא, ובא לו לשקוע בסיפור שישאב אותו מבלי להעיק או להיות כבד יתר על המידה. לחלוטין נאות לפתיחת סוף השבוע. 

ירח המרד - חלק ראשון: ילדת האש | Rebel Moon — Part One: A Child of Fire

היה הייתה עיירה נינוחה שכל מה שתושביה רצו הוא לחיות בשקט. אך לא לעולם חוסן; הצבאות האימתניים של יורש העצר בליסריוס מאיימים על המושבה שממש לא מעוניינת במלחמה, מה שמאלץ את נציגיה לשלוח את קורה (סופיה בוטלה) למסע למציאת לוחמים שיצילו אותם. וזה בדיוק מה שהיא עושה, עד לניצחון על הרע.

עד שתחפץ האהבה | Redeeming Love (צילום: באדיבות נטפליקס)
עד שתחפץ האהבה | Redeeming Love (צילום: באדיבות נטפליקס)

גילוי נאות: אני יודעת כמה מעריצי מלחמת הכוכבים לדורותיהם רגישים להשוואות לפלא שאפילו אני למדתי לחבב. אחרי זמן לא מבוטל. לכן אני מאוד נזהרת כשאני מנסה לבדוק מהן נקודות ההשקה לסרטים אחרים העוסקים בחלל, אם בכלל. 

הסרט הנוכחי מנסה להיות מלחמת הכוכבים. יש שם הכל לכאורה, אבל לצד עודף האלמנטים, הסצנות המפוצצות והקאסט המגוון, ניצבת עלילה מוכרת למדי, גם אם הכל קורה שנות אור מכדור הארץ. אגב, אם אתם מצליחים לעקוב אחרי העלילה מבלי לחוש בלבול קל, אשריכם.