על פניו, היו ל״אקו״ נתוני פתיחה בעיתיים אפילו יותר מהרגיל - הדמות נחשבת, אפילו במעגלי הקומיקס, זניחה למדי, אפילו יותר מ״שומרי הגלקסיה״ או ״הנצחיים״.

מעבר לכך, היא הוצגה כדמות שולית בסדרה לא שלה (הוקאיי), לא היתה אהובה או שנואה במיוחד, ולכן, כשהוכרזה הסדרה בכיכובה הרבה מעריצים, כולל כותב שורות אלו שאלו שאלה פשוטה וקצרה -  ״למה״?

אחרי צפיה בחמשת פרקי הסדרה, התשובה הופכת לברורה עד כאב. ייצוג. ואין אף סיבה אחרת.

למען הסר ספק - אני בעד ייצוג. אני חושב שזה מדהים שאנשים בעלי מורשת, צבעי עור, מגזרים, מוגבלויות או כל דבר אחר, יכולים לראות את עצמם על גבי המסך, יכולים להזדהות עם דמויות שמתמודדות עם קשיים מסוימים ומנצחות.

אבל הבעיה היא למצוא לכך הצדקה בסיפור. ו״אקו״, לא רק נכשלת במציאת ההצדקה הזו, היא דוחפת את ההכרה במוצאה ובמוגבלות של הדמות הראשית לכל מקום אפשרי, גם כשאין בכך צורך.

גיבורת הסדרה מאיה היא אינדיאנית לשבט שיאן ולתרבות לטינית מרכז אמריקאית, היא גם חירשת וקטועת רגל. החירשות והיעדר רגל מובילות לכמה מסצינות האקשן היותר טובות ומיוחדות שנראו על גבי המסך בתקופה האחרונה, כאשר חלקן מבוצע בדממה מוחלטת המדמה את התחושות של הגיבורה - זו חוויה  באמת שונה, מאיה/אקו כפי שמשוחקת ע״י השחקנית אלאקווה קוקס היא הדמות הכי מעניינת בסדרה הזו, וכנראה בכל סדרות מארוול שראינו לאחרונה, אבל היא נתקעת בקיר שאפילו האוונג׳רס לא היו יכולים לו - כתיבה מרושלת.

סיפור הסדרה הוא בעצם המשך הנקמה של מאיה בווילסון פיסק (וינסנט דנופריו המצוין) שהחל ב״הוקאיי״, והניסיון של מאיה לבנות את שמה בעולם התחתון, רק שבמקום להישאר בניו יורק ולפרק את האימפריה שלו שם, מאיה חוזרת לבית ילדותה באוקלהומה שם פיסק מתפעל שלוחה מינורית למדי של עסקיו, ובמקרה או שלא במקרה - שם נמצאת גם משפחתה של מאיה וחברי ילדותה.

כל פעולותיה של מאיה מרגע החזרה לאוקלהומה, כל הדיאלוג (שחלקים גדולים שלו מובאים בשפת סימנים, כראוי לאדם חירש) נעים בין רגעי קרינג׳ לקלישאות מעלות סלידה.

אבל ישנם שני חטאים שהופכים את הסדרה לבאמת מאכזבת:

1)    בשלב מסוים מאיה נחשפת לסוג מסוים של כוחות על שקשורים למורשת שלה. לא מצאתי לכך כל תיעוד בקומיקס, כך שהדבר נעשה רק כדי ליצור חיבור חזק יותר בין המורשת שלה לכוחות על, כאילו שהדבר היה נחוץ, ומאותו רגע, אנחנו מקבלים תזכורת לעובדה הזו כמעט בכל פרק.

2)    יוצרי הסדרה היו מודעים ככל שנראה לכך שרק מעטים יזכרו מי זו מאיה/אקו ולכן חצי מהפרק הראשון (וזו לא הגזמה - 25 דקות) מוקדש לסוג של ״בפרקים הקודמים״ ומסכם בעצם את כל מה שראינו על מאיה כאשר הציגו את הדמות שלה ב״הוקאיי״, וכשכל הנדל״ן שיש הוא 5 פרקים - 25 דקות זה יותר מדי זמן.  

בסופו של דבר, ״אקו״ נראית כמו רק עוד סדרה ממוצעת ומטה שהיא תוצר של תאגיד שמנסה ליצור חיבור דמה לאוכלוסיות מקופחות (שזה מצוין) אבל שוכח ליצר אותן בצורה איכותית ומשמעותית.