"הונאת הקריפטו", נטפליקס

שלושה עבריינים במיאמי מחליטים ללכת על הונאת קריפטו ומרוויחים בקלות מיליונים. כשהתגלתה התרמית, בגדו והלשינו באותה קלות זה על זה. סרט למי שמבין מה זה קריפטו

שלושה אנשים צעירים החיים במיאמי, בעלי סוכנות רכב השקועה בחובות, שהחוק אינו מגדלור לנגד עיניהם, מחפשים דרך לעשות כסף מהיר ומחליטים ללכת בכיוון מטבע קריפטו מזויף, הם קוראים לו סנטרה - וזה עובד. המיליונים זורמים לכיסם בקצב מסחרר. הם חיים את החיים הטובים: בתים מפוארים, מכוניות־על. עד שעיתונאי מה"ניו יורק טיימס" מחליט שמשהו שם מריח לא טוב, מתחיל תחקיר, וכשבעקבות זאת העסק מתחיל לקרוס, שלושת השותפים בוגדים זה בזה באופן שאפילו בין נוכלים לא מקובל, ונכנסים לכלא לתקופות מאסר שונות. המשקיעים כמובן מאבדים את כספם. זה תקציר הסדרה.

הנה מה שאין בסדרה והופך את הצפייה בה למי שאינו מבין בכלל, אבל לגמרי - כמוני - מה זה העסק הזה שקוראים לו קריפטו. קודם וראשית כל, מה הרעיון מאחורי קריפטו: אוקיי, אין בנקים, הכל בדמיון של המחשב, אבל מי מחליט על המטבע החדש - נגיד, אני רשאי להמציא מטבע קריפטו חדש ולכנות אותו, נגיד, ואטורי? אני רשאי לסחור בוואטורי החדש שלי? איפה סוחרים בו? מי סוחר? אם אני קונה נגיד שניים וחצי ואטורים, למי אני משלם? ומה זה בכלל לכרות ואטורי? כיום, אם אני צריך מזומן, אני הולך לכספומט. איפה כורים ואטורי? יש באיזשהו מקום מכרה ופועלים מפויחים לבושים בסרבלים וקסדה, עם טורייה ביד, מקלפים מהאדמה ואטורים חדשים? למה זה תהליך שצורך כל כך הרבה חשמל, כמו שקראתי באיזשהו מקום? מי נגד מי פה?

כל השאלות האלו ועוד הרבה אחרות בנושא אינן מקבלות תשובה בסרט. גיבור הסרט הוא הנוכל - אחד משלושה - עלם חמודות נאה וחייכני, המספר בלי למצמץ ובלי חרטה, כאילו המעשה הוא הטבעי בעולם, כיצד רימו הוא וחבריו את המשקיעים, גרפו מיליונים לכיסיהם, וכשהעניינים השתבשו כיצד בגדו זה בזה ושפכו את כל המידע שבידיהם בפני רשויות החוק. ולפני שעולה הכתובית THE END, מנער העלם הנאה את בלוריתו הנאה, נכנס ללמבורגיני המפואר שלו ודוהר לביתו החדש, שאותו רכש ממש לאחרונה בכמה מיליונים. קריפטו, ככל הנראה, זה אחלה עסק.