אם הייתם אמיצים מספיק והסתובבתם בחוץ במהלך השבוע החורפי שעבר עלינו, ודאי שמתם לב שקר בקטע לא פרופורציונלי. ושהקור הזה לא נשאר בחוץ, אלא מלווה אתכם בבית, בעבודה, ובאוטו שעדיין לא התרגל למזג האוויר הסגרירי. אז גם אתם מבלים את השבת בבית? מצאתי לכם מה לראות. 

נעדרת | Missing

סרטי נעדרים יש בשפע כבר לא מעט שנים. אם נשים בצד את ימים מורכבים אלה, הז'אנר הנ"ל הלך וצבר תאוצה, ואף ניסה לשכלל את עצמו עם הזמן. אך מה שבטוח הוא שלא יצא לכם לצפות בסרט שרובו מוצג על מסכי מחשבים וטלפונים חכמים של הנפשות הפועלות, ודרך סוג של מצלמת רשת. 

מאחורי תסריט האימה ניצבים אמה של ג'ון, צעירה בעלת מוטיבציה, ובן זוגה, שמשום מה לא חוזרים הביתה מטיול לקולומביה. מאותו רגע פותחת ג'ון בחקירה, ומנסה למצוא כל בדל מידע על מנת לפצח את הפרשה. 

מעניין לראות איך רסיסי עדויות טריוויאליות לכאורה הופכות לקצה חוט, ואיך הפרטיות של כל אחד על מכשיר הטלפון שלו לאו דווקא מסייעת ברגעי משבר.

אלכסנדר הגדול: אל בשר ודם | Alexander: The Making of a God

הכירו: אלכסנדר הגדול. כמובן שזה לא שם המשפחה שלו בתעודת הזהות, אלא מוקדון, אבל כך נודע הגנרל הצעיר לפני הרבה מאוד שנים. 

בסדרה התיעודית החדשה והלא רעה בכלל נבין, כמעט לראשונה באופן כזה ויזואלי, מי היה אלכסנדר מוקדון בימי חייו, ולמה הוא חלם לכבוש את העולם כולו. 

אגב, גם אם אתם לא שוחרי היסטוריה ואפילו לא קרוב, הקטעים המבוימים הנפלאים המשולבים בראיונות יגרמו לכם לרצות להישאר.

אלכסנדר הגדול: אל בשר ודם (צילום: נטפליקס)
אלכסנדר הגדול: אל בשר ודם (צילום: נטפליקס)

ילוסטון | Yellowstone

איך שלא נסובב את זה, לפעמים יש מצב רוח למערבון. משהו עתיק כזה, לעיתים ארוך מדי, עם כל החבילה למערבון המתחיל. יריות, אבק, חווה גדולה מדי שתמיד רבים עליה. כך בדיוק נראית העלילה של 'ילוסטון', רק בשלוש עונות מצוינות במקום בסרט אחד. זכינו. 

בתפריט: ג'ון דאטון, בעלים של החווה הגדולה ביותר במונטנה, נאבק באנשים שאינם דורשי שלומו, בלשון המעטה. וכך, לאורך כל הסדרה, הוא ינסה להחזיר עטרה ליושנה מבלי לדעת שהוא שריד מעולם עתיק וטוב הרבה יותר. מצוין לשבת חורפית. 

ילוסטון (צילום: נטפליקס)
ילוסטון (צילום: נטפליקס)

ברייק פוינט | Break Point

וקצת ספורט לשינוי האווירה. 'ברייק פוינט' עוקבת בשתי העונות שלה אחרי כמה משחקני הטניס הטובים בעולם רבתי, ומלווה אותם באימונים הרבים, בהתלבטויות, ובהשקעה הארוכה והבלתי נגמרת המתנקזת לרגע אחד. 

גם העונה השנייה, בדיוק כמו הראשונה, מצליחה להיות מעניינת מצד אחד ולא מתוסרטת מן הצד השני, שילוב משובח בכל הנוגע לסדרות דוקו למיניהן.

ברייק פוינט (צילום: נטפליקס)
ברייק פוינט (צילום: נטפליקס)

בואו נדבר על צ'ו | Let's Talk About Chu

ברבות השנים, בייחוד בשנים האחרונות, מנסים להביא לקדמת הבמה נושאים שעד כה נותרו מאחורי וילון אטום למדי, וזו תופעה נפלאה. הגיע הזמן להפסיק לתת רק לחיים האמיתיים להיות עדות לתופעות המערבות את כולנו, ולהיזהר מלדון בסוגיות מסוימות כמו מאש. 

באותה נשימה, לא כולם עושים את זה טוב. ובדיוק בשביל זה התכנסנו כאן היום. 'בואו נדבר על צ'ו', סמי סדרת נוער, מגוללת את סיפורה של צ'ו, ולוגרית המנסה להפוך לגורו בעניינים שבינו לבינה. מוסר ההשכל המלווה את הצפייה הוא, איך לא, שהסנדלר הולך יחף מאוד. 

עד כאן העלילה לא רעה. באיזשהו שלב העניינים הופכים מופרכים, הניסיון להדגיש את הפער בין המציאות לסרטונים של צ'ו מתברר כמביך, ובמקום לדבר על נושא שהוא לגמרי חשוב, זונחים את העקרונות לטובת סצנות שאמורות להביא צופים. הן לא.  

בואו נדבר על צ'ו (צילום: נטפליקס)
בואו נדבר על צ'ו (צילום: נטפליקס)