חיים אתגר חזר אמש (ראשון) למסך בעוד פרק של "מתחזים", עם עוד מתחזה חולה נפש שהונה נשים תמימות - במילים מכובסות, שהן מלוקקות ועם מראה חלקלק. הוא חי על חשבונן, משך מהן כספים בהונאה ובתירוצים על אמא חולת סרטן שזקוקה לטיפולים יקרים, והמציא מעשיות וסיפורי גבורה על לוחם אמיץ מיחידת מטכ"ל שנלחם בקרבות בארי בשבעה באוקטובר, באותו מטבח שבו הוחזקו השבויים.

מחדל נוסף: התחזה לקצין, נחשף למידע סודי מאוד - ושיתף
התחזה לבני משפחות החטופים: כתב אישום הוגש נגד תושב יקנעם בגין הונאה
נבזיות חסרת גבולות: בת משפחת ביבס התלוננה - אלמוני התחזה אליי ווגייס כספים במרמה

הזוועות שנחשפו בבארי (צילום :צור שיזף)

עד כמה נמוך ניתן לרדת בכדי לנצל את יום הטבח הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל, בו קיפחו את חייהם אזרחים חפים מפשע ולוחמים אמיצים, לטובת צרכים אישיים? המתחזה הזה הוא לא היחיד שניצל את השבעה באוקטובר והמלחמה למעשי נוכלות. כבר נחשפנו ללא מעט סיפורים מצמררים מאז השבת השחורה.

אבל, זה כבר שלו מול בורא עולם. שם הוא ייאלץ לתת את הדין בבוא הימים. מהמשטרה כבר מזמן הפסקנו לצפות, כשהיא לא מספקת התראה הולמת למקרי ההתחזויות האלו ומאפשרת לחדלי אישים לטייל חופשי בקרבנו ולהמשיך במעלליהם. מזל שיש לנו את חיים אתגר או אדווה דדון שיחשפו בפומבי את פרצופם בשיימינג כואב, ותאמינו לי - זה עונש יותר קשה מכל חקירה במשטרה או עבודות שירות שנוכל היה מקבל, אילו היה מקבל, בפן הפלילי.

נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)
נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד ועוד סיפורים על נבלות, כמו המתחזה בפרק מאתמול - לא חסר. יש לא מעט שמסתובבים בקרבנו וברחבי הגלובוס, והסיפורים האלה כבר מובאים בתקשורת ונחשפים במערומיהם עם כל התחבולות והמניעים והטכניקות הלא מתוחכמות, יש לומר. בכל זאת, ממשיכות הנשים ליפול ברשותם. הכיצד ייתכן שאישה לא שואלת את עצמה היכן נעלם הנשק הצבאי של בן זוגה, לוחם יחידת מטכ"ל, שלחם בקרבות בארי?

לאן נעלמו האינטואיציות הנשיות שהן חזקות מכל כוח אלפא שרירן? לאן נעלם השכל הישר? איפה אותן נשים חזקות, נשות קריירה, מתוחכמות, לוחמות אמיצות בצה"ל שהיו שוות בין לוחמים במלחמת חרבות ברזל, שלא מצליחות לזהות תרמית של נוכל עלוב? אני לא מבקרת אף אישה ולא שופטת, ייתכן שגם אני במצוקה רגשית וכמיהה לאהבה וזוגיות - הייתי נופלת בפח של נוכל תחמן שמספק לי את כל החסר. לכן, אני מעולם לא סמכתי על אף אחד בעולם הזה למעט על הוריי וילדיי, כולם תמיד בגדר חשודים. 

עוד נקודה שמאוד מפריעה לי ויש לדסקס עליה אחת ולתמיד, הפרקים של "המתחזים" עוסקים לרוב בגבר ערמומי נוכל שמפיל בפח נשים תמימות וחלשות לרוב עבור בצע כסף. אני אולי עומדת לבגוד כעת באחיותי הנשים, אבל בואו נודה באמת - כמה נשים יוצאות עם גברים בשביל כסף? צעירות יפיפיות שיוצאות עם מבוגרים שיכולים להיות הסבא שלהן, ורק בגלל בצע כסף או רכב מפואר שיבקשו במתנה - גם הן מתחזות לנשים שאוהבות את הסבאל'ה המזדקן והבלוי שלצידן, שמאמין בתמימותו שהוא נחשק וסקסי ונאהב על ידי צעירונת מתוחת עור עם ייצור טבעי של קולגן.

אנשים מדברים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
אנשים מדברים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

כמה נשים מוותרות על אהבה על תשוקה ומתחתנות עם חיי נוחות? גם זו סוג של תרמית, כשהן גורמות לגבר להאמין שזה בגלל אהבה טהורה. כמה נשים יוצאות עם מפורסמים תמורת כותרות במדורים עבור פרסום? כמה נשים נכנסות למיטה עם הבוסים שלהן תמורת קידום בקריירה? כל זה - הונאה והתחזות לכל דבר. למה לא עושים פרקים על אותה תופעה מכוערת שכבר הפכה לדבר שבשגרה? גם הגברים המצליחים ביותר, אנשי עסקים ממולחים, שמנהלים משא ומתן עם המוחות הגדולים ביותר - נופלים כקורבן לעוקץ של נשים שמצליחות לסובב אותן על האצבע הקטנה.

אז למה תמיד מציגים את הנשים כקורבן, כחלשות? יש קורבנות מכל הצדדים, ומכל המגדרים - והגיע הזמן להרים את המסך. נבלות לא חסר, תרמיות לא חסר, מעשי נוכלות לא חסר - אבל העיקר שיש לנו תוכן לעשות תוכנית טלוויזיה טובה.