איש התקשורת המיתולוגי עוזי פלד הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 86. פלד היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית וייסד את חברת התקשורת טלעד. לאחר ייסוד ערוץ 2 בשנת 1993, הוא שימש כמנכ"ל החברה כאשר הפכה לאחת משלוש זכייניות ערוץ 2 בנוסף לקשת ורשת, אולם זה נמשך עד שטלעד איבדה את הזכיון בשנת 2005.

בשידור חי: נחשף הפרט שלא ידענו על כתב כאן 11 סולימאן מסוודה
"לא באתי מוכן": השאלה שהותירה את ינון מגל חסר מילים

פלד היה מבעלי חברת הפרסום "עידן - יועצים לפרסום" וחברת ההפקה "סרטי עידן" (עידן היא האות ע' ב"טלעד": טלוויזיה). הוא זוכה פרס מפעל חיים של האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה (2006) ויקיר המדיה של איגוד המפרסמים הישראלי (2006). שימש כיו"ר וחבר דירקטוריון בשורה של חברות מסחריות וציבוריות, ביניהן: יו"ר המועצה הציבורית של מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה ויושב ראש סינמטק הרצליה.

פלד נולד בתל אביב. למד כלכלה, משפטים וסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית. בין השנים 1965 ל-1966 הוא כיהן כחבר-מחקר במרכז לנושאים בינלאומיים של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל וסגן ראש צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית. פלד היה אביו של איל פלד, אשר היה ידוע בשל הגשת תוכנית הטיולים המפורסמת "מסע עולמי".