לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8.3, קבוצת התקשורת פרטנר ממשיכה לתמוך זו השנה השנייה בקולנוע ישראלי נשי. במהלך החודש הקרוב יוצגו בפרטנר TV מבחר סרטים קצרים של יוצרות קולנוע ישראליות בבכורה טלוויזיונית, אשר הוצגו בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים.

הסרטים בוימו בידי מיטב הבימאיות המבטיחות בישראל ומציגים קשת רחבה של סגנונות קולנועיים מז'אנרים שונים. מבין הסרטים שישודרו: 'בעלות ברית' בהשתתפות ג'וי ריגר, 'פתחי לי אחותי' בהשתתפות אגם רודברג, 'בריס' בהשתתפות דניאל סטיופין, 'פסק זמן', 'מחצבה', 'פחזניות', 'הרחבה שלפני המוזיאון' ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים הוא הפסטיבל היחיד לסרטי נשים בישראל. מטרתו של פסטיבל קולנוע החברתי, שמנוהל על ידי עמותת "נשים בתמונה", לחגוג ולחשוף יצירה נשית מקורית, מתוך אמונה שייצוג שוויוני יוביל לעולם שוויוני. במהלך הפסטיבל, בו נותנת פרטנר חסות, מוצגים למעלה מ-70 סרטים שנוצרו על ידי נשים מהארץ ומהעולם.

מחצבה (צילום: מאי עבאדי גרבלר)
מחצבה (צילום: מאי עבאדי גרבלר)

סיור משותף למנהלות פרטנר ולוחמות גדוד 'שחר'

פרטנר מאמצת מזה 16 שנים את גדוד שחר – הגדוד הלוחם בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף,  גדוד מעורב של לוחמים ולוחמות. בהובלת מפקדת הגדוד סגן אלוף ירדן שוקרון, לוחמות הגדוד, אשר שבו רק לאחרונה מפעילות בעזה, מצטרפות לסיור יחד עם מנהלות פרטנר במוזיאון העיצוב בחולון, שם מתקיימת בימים אלו התערוכה "שובר שוויון". התערוכה, הראשונה מסוגה בה מוצגים מעל 120 פרויקטים מהארץ והעולם, עוסקת בקשר בין עיצוב ומגדר.

לאורך השנים פרטנר מקפידה על מדיניות קידום ושוויון בין נשים לגברים. תנאי ההעסקה של העובדים והעובדות בפרטנר אינם מושפעים ממגדר זה או אחר, אלא נקבעים על פי אופי התפקיד וביצועיו המקצועיים בלבד. את השדרה הניהולית הבכירה בפרטנר מאיישות כ-50% נשים.

פרטנר קוראת לנשים שעוסקות במקצועות ההנדסה, תכנות, מערכות מידע, טכנאיות, מכירות, שירות ושיווק להצטרף לחברה. בדומה לשנה שעברה, החברה יצאה בימים אלו במבצע "חברה מביאה חברה", במסגרתו עובדת הממליצה על עובדת חדשה תזכה במענק של 3,000 ש"ח.

הנהלת פרטנר (צילום: ינאי יחיאל)
הנהלת פרטנר (צילום: ינאי יחיאל)

מידע נוסף על הסרטים שיעלו החל מה 7 במרץ בפרטנר סרטים וב-VOD

בעלות ברית - סרטה של דסי קרויזר ובהשתתפות ג'וי ריגר, חני איינשטיין, רחל ורבוב, מטי מור ועוד. הסרט מגולל את סיפורה של מיכל, הנשואה זה זמן רב וכמהה לילדים. כשאחותה חמי יולדת בן היא מזמינה אותה להיות 'קוואטר' בטקס ברית המילה ולהעביר את התינוק מצד הנשים לצד הגברים לידי בעלה נוני. זוהי סגולה להיפקד בילדים. הדבר מציב את שתי האחיות עם התמודדות של כל אחת לבד ושתיהן יחד וכל זה בזמן שכולם ממתינים לתחילת הטקס.

פתחי לי אחותי - סרטה של חני אייזנשטיין ובהשתתפות אגם רודברג ואורי בלופרב. הסרט מגולל את סיפורם של דוד ומיכל, זוג חרדי צעיר שנישא זה עתה. שניהם מייחלים בקוצר רוח למפגש המרגש בחדר הייחוד, אך כשדוד נועל את דלת החדר כפי שמוזכר בהלכה, קורה משהו ששניהם לא ציפו לו ומביא אותם להתמודדות רגשית מורכבת.

פסק זמן - סרטה של  ריטה ברודיאנסקי בהשתתפות סוזאנה פפיאן (סוביצקה), מאשה מריה סעמאן, יניב זנבה, אלי זנתי, נועה כדריה ואלכסנדר בורודיאנסקי ז"ל. הסרט מספר את סיפורה של נערה ממשפחה קשת יום, שמטפלת בהוריה תוך כדי שהיא משרתת במעברים של טול כרם. כשקורה משהו חמור בבית והיא חייבת לחזור, היא נאלצת לעצור נערה מטול כרם כתנאי לחזור הביתה.

מחצבה - סרטה של הילה רויזנמן בהשתתפות: לנה פרייפלד, סבטלנה דמידוב, מרק רוזנבאום, אנדריי קשקר ויבגני טרלצקי. הסרט מספר את סיפורה של מאשה, צעירה המתמודדת עם משבר משנה חיים, אשר בעקבותיו היא מגיעה לחפש את אימה, וורה, במחצבה בה היא עובדת. שם היא מגלה את חייה החדשים והיצריים של אמה.

פחזניות - סרטה של  חיה מושייב. אלה ואדיק, אחים למשפחה בוכרית מסורתית, מקדימים לבית הוריהם בערב חג, שם הם מוצאים את אביהם ההומופוב ללא רוח חיים ולבוש בבגדי נשים. זאת, בזמן שאימם בדרך הביתה והם מתמודדים עם הדילמה מה לעשות.

הרחבה שלפני המוזיאון - סרטן של נועה בן שלום ונעה עמיאל לביא. רחבת מוזיאון תל אביב המוקפת מכל עבריה בסמלי השלטון, היא מקום מפגש בין האמנות לחיים. כבר בטקס הפתיחה של המוזיאון התקיימה בה הפגנה ראשונה. מאז ועד היום, הפכה הרחבה לאבן שואבת לפעולות אמנותיות, הפגנות ומחאות. דרך הרחבה, מתבונן הסרט על המוזיאון, ומשוטט בין דברים ברומו של עולם לחיי היומיום.

בריס - סרטם של תמר קיי ונחמן פיקובסקי ובהשתתפות דניאל סטיופין (קופה ראשית), קיריל פשוק ועוד. זהו סיפור המהדהד את "עקידת יצחק", המתרחש בקייב של סוף שנות השמונים: מקס בן ה-8 יוצא עם אביו הנערץ ליום מרגש לקראת עלייתם לישראל. השניים מגיעים לשכונה מרוחקת, שם מחכים להם שליחי חב״ד. מקס נאלץ להתמודד עם הכרעה שכבדה על כתפיו הקטנות – האם להקשיב לרחשי ליבו גם במחיר של אכזבת אביו.