מירי רגב שרת התחבורה, נשאלה בראיון אצל גדעון אוקו אתמול בשישי, מהי עמדתה בנושא המסקנות החמורות של וועדת החקירה לאסון מירון, והאם היא חושבת שתגובת הליכוד שטענה שמסקנות הוועדה הן התרסה פוליטית, הייתה ראויה. שאלה מתבקשת, כי אפילו בתוך הליכוד חלק מהחברים הסתייגו מתגובה שמזלזלת במסקנות וועדה ממלכתית, ביניהם ניר ברקת שאמר ביושר ש"מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות ולהפיק לקחים". 

ג'ו ביידן תחת מתקפה קשה: "הנשיא חלש ועבר פוליטיזציה"
החות'ים הודיעו: תקפנו ספינות אמריקאיות בשני מוקדים בים האדום

אם זה לא היה עצוב כל כך, זה די מצחיק, כשביבי והליכוד טוענים להתרסה וניגוח פוליטי מצד וועדת החקירה, כאשר הם עצמם הופכים את הנושא לפוליטי, בניסיונם להסיט את האש לכיוון ממשלת לפיד בנט ולטעון שזה בכלל לא היה תקין, שממשלה אחרת תיזום הקמת וועדת חקירה כנגד ממשלה שקדמה לה. דומה הדבר למישהו שבא בטענות לרופא שגילה אצלו מחלה קשה. בנוסף לכך, חברי הליכוד וראשה רטנו שבאותה וועדה יושב שלמה ינאי, מקורב של לפיד, שדרך אגב היה מקורב גם לביבי ומאד מוערך על ידו, על פי אמנון אברמוביץ' שציין פרט זה במהדורת החדשות.    

תקיפת חיל האוויר במרחב עייתא א-שעב בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

רגב חזרה על אותו טיעון של ראש הממשלה אצל גדעון אוקו, כמי שמתורגלת היטיב בקריאה מדף מסרים והתחמקה מתשובה ישירה, שאומרת בכנות שתגובת הליכוד לא הייתה ראויה וממלכתית והתרסה פוליטית בפני עצמה. אלא מאי? במקום לתת תשובה ישירה של כן או לא, רגב סיפקה תשובה ערטילאית, שמצד אחד היא מכבדת את הוועדה ואת מסקנותיה, אבל מצד שני, בלה בלה בלה.

גדעון אוקו לא נשאר חייב והגיב בתוקף: את לא יכולה להגיד שאת מכבדת את חברי הועדה מחד, ולפקפק במניע שלהם מאידך. ואז החלה שרשרת גמגומים מצד רגב על כך ש"למראית עין" קרה כך וכך וכך, ובקיצור, קשקושי ופתפותי ביצים. מה שהיא רצתה להגיד הוא, שעל פניו סיפור הוועדה נראה כמו תרגיל פוליטי מסריח, יזום ומתוכנן על ידי בנט או לפיד, על מנת לתקוף את ראש הממשלה כמי שאחראי לאסון שקרה במירון. אלא שרגב נזהרה הפעם, שמא תיתבע לדין על אמירת שקרים והאשמות חסרות בסיס, ולכן השתמשה בביטוי: "למראית עין", שפירושו: לכאורה, או ממבט שטחי.

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

המילים "למראית עין" שרגב חזרה עליהן שוב ושוב במהלך הריאיון, תוך כדי שהיא מתפתלת בתוך הסברים סותרים ומבולבלים שאני בטוחה שהיא עצמה בתוך תוכה לא הייתה שלמה איתם, או לא הבינה את משמעותם, הדליק אצלי נורות הבנה חדשות. עד מתי, המדינה האהובה שלנו, תצטרך להסתפק בהנהגה שמספקת תשובות שטחיות שהן רק "למראית עין"? מה, אנחנו חיים במציאות מדומה? הכל "למראית עין" וב"כאילו"? מסקנות וועדת החקירה לאסון מירון הן רק סוג של "ישראבלוף"?

והאם מסקנות וועדת חקירה ממלכתית שתקום לחקור את אסון אוקטובר, גם הן יהיו "למראית עין", שקריות ולא ממשיות, מה שיפטור את כל האחראים, ובראשם ראש הממשלה, מלתת את הדין?  ואולי השביעי באוקטובר גם קרה רק למראית עין ובכלל על כוכב אחר? או אולי כל החטופים לעזה נחטפו על ידי חייזרים, ויום יבוא עם ביאת המשיח הם ינחתו בחלליות בחזרה על כדור הארץ? 

הריאיון של מירי רגב ותשובות ה"למראית עין" שהיא נתנה, משקפות את הלך הרוח בליכוד שרוב חבריו, מפחדים להביע דעתם בקול, ואומרים דברים שמנותקים מהמציאות ומזלזלים באינטליגנציה של הציבור, בכך שאימצו טרנד של ילד שנתפס בקלקלתו וצועק שהוא לא עשה כלום וכולם שקרנים. תארו לכם, שאפילו אחרי שידור "עובדה" של אילנה דיין, שבה הוצגו שחור על גבי לבן, עובדות שמעידות על כשלים חמורים מצד הדרג הצבאי והמדיני, תגובת הליכוד הייתה, שבתחקיר נאמרו שקרים. 

מגיע לנו יותר מזה. מגיע לנו ממשלה, לא עם עסקנים שרק דואגים לבייס ולכיסא שלהם, אלא מומחים ומקצוענים ומיטב המוחות, שיידעו לספק תשובות ופתרונות מעשיים יותר מאשר התייחסות שהיא רק "למראית עין".