כבר יום רביעי היום. מי היה מאמין שהשבוע יחלוף כל כך מהר? אני בוודאות הייתי הרבה יותר פסימית. ולרגל ההתקרבות בצעדי ענק אל סוף השבוע, הגיע הזמן לחגוג. איך, אתם שואלים? עם סדרה טובה ומשקה מתאים. דאגתי לעניין של הסדרה, לגבי החלק השני של המשפט - נותנת לכם יד חופשית. 

מהדוקו החדש "הפליליסטיות" זועקת בעיקר שאלה מוסרית אחת
התוכנית הזאת בנטפליקס אומנם ישנה, אבל היא גורמת לי להידבק לספה

הסינגל | The Signal

אני מודה, לא ציפיתי להרבה מעוד סדרה על נבכי החלל, ועוד בגרמנית. מיקמתי את חוות דעתי העתידית איפשהו בין סבבה לחבל על המאמץ, וממש לא תכננתי להתנצל על כך. באופן ממש מוזר, כל הג'אז הזה התברר כלא רע בכלל. 

אז הכירו את פאולה. אסטרונאוטית שחוזרת מעוד משימה שגרתית פחות או יותר. בעקבות דבר מה שגילתה, מבינים בני משפחתה של פאולה שעליהם למצוא תשובות למה שקורה סביבם, למרות שהם לחלוטין היחידים שיודעים שסכנה ניצבת בפתח. 

הסדרה הנ"ל קצת תשחק לכם בראש, אין מה לומר. אם זה בסדר בשבילכם, ואתם מוכנים למותחן פסיכולוגי עקלקל תוצרת גרמניה, לכו על זה. במידה ולא, תנסו בכל זאת. מקסימום תיהנו קצת מהנוף של החלל. ארבעה כיווני אוויר. 

נורמלי | Normal

מזמן לא דיברנו על משהו ישראלי, וחבל. אז קבלו סדרה שיצאה אל אוויר העולם לפני ארבע שנים, ומשום מה לא נתקלתי בה. אגב, אם העלילה מזכירה לכם משהו, אז זה לא במקרה: היא מגוללת את סיפורו האמיתי של ליאור דיין, שגם יצר את הסדרה לצד אסף קורמן. 

לנעליו של ליאור נכנס השחקן רועי ניק, שזכה לשם נעם אשכנזי. אשכנזי, עיתונאי בן 25, מוצא את עצמו מאושפז במחלקה סגורה לאחר מנת יתר של ריטלין. לפתע, ייאלץ להתמודד עם אנשים זרים לחלוטין שאינם חלק מהחברה הנורמטיבית לכאורה, לצד חוקים שממש לא קל לחיות לצדם. 

נורמלי (צילום: מתוך נטפליקס)
נורמלי (צילום: מתוך נטפליקס)

זה סיפור על הרבה מאוד לחץ, על שינויים, על חומרים שמשפיעים על כל חלק באישיותנו, ועל המשפחה, שנדמה שאף פעם אי אפשר להשאיר אותה מחוץ לסיפור. לצד ניק תראו גם את רמי הויברגר, קרוליין לנגפורד שהיא גם אמו האמיתית של ליאור, ועוד רבים וטובים. בהצלחה.