לחמש דקות קצרות “הג'נטלמנים" קצת מפחידה. אדוארד, קצין בצבא הוד מלכותה, נקרא משירותו להיפרד מאביו הגוסס - דוכס בעל טירת ענק מפוארת. אדוארד הוא הבן השני, לפניו אחיו הבכור פרד, שעתיד על פי הסדר המקובל לרשת את התואר, הטירה והמרחבים העצומים סביבה. אלא שלאחר מות האב מקריא העו"ד הממונה את הצוואה, ומתברר כי פרד הבכור נדחק הצדה, ואדוארד, מבלי שביקש או ציפה לכך, זוכה בכל הקופה.

מים, אדמה, אש, אוויר, להעביר: עיבוד הלייב של אווטאר פשוט לא עומד בציפיות | ביקורת נטפליקס
התוכנית הזאת בנטפליקס אומנם ישנה, אבל היא גורמת לי להידבק לספה

בשלב הזה מתחילה לכרסם דאגה קטנה שלפנינו עוד סדרת קרב בין יורשים, תככים ומלחמות שהכרנו עוד מימי ג'יי אר הזכור לטוב, ועם השנים קצת עייפה הנפש מהנוסחה הזו. אלא שכאן הצופה לא צריך להזדרז למקלט. בתוך דקות בודדות מתברר כי לפנינו משהו שונה לגמרי. עם התואר והרכוש, מגלה אדוארד, באות הצרות. האח הבכור פרד, חדל אישים מכור להימורים וסמים, צורח ומאיים ומגלה לאחיו הצעיר, כעת הדוכס בעצמו, כי הוא חייב מיליונים לכריש הימורים ואם לא ישלם את חובו ישנה לו הכריש את הצורה ואולי אף ישלח אותו לעולם שכולו טוב.

אז פוסע אדוארד במרחבי שדות הטירה האינסופיים, צרותיו החדשות טורדות את שלוותו, ולפתע מופיעה פיה צעירה ויפהפייה בג'יפ אופנתי ומציעה פתרון לבעיותיו. היא מוליכה אותו לאחד השדות השייכים לו, פותחת דלת קסמים המוליכה למעבה האדמה, וכששניהם יורדים למטה, מתגלה בפני אדוארד חווה ענקית לגידול מריחואנה. לדוכס הטרי היא מגלה שהחווה נחפרה והוקמה בידי האנשים שעמם היא עובדת, בהסכמתו המלאה של אביו, הדוכס הקודם, בתמורה לסכום שנתי קבוע של 5 מיליון פאונד. שיתוף הפעולה בין הצדדים, כך היא מספרת לאדוארד הנדהם, גם בתחומים אחרים לא חפף בדיוק להוראות החוק, ואביו, שלעתים היו לו בעיות נוספות, היה מרוצה מכך עד מאוד.

סוזי גלאס, זהו שמה של הפיה היפהפייה, מציעה לאדוארד להמשיך את ההסכם שהיה לאביו עם הארגון שאליו היא משתייכת, בתמורה לסכום זהה. אדוארד, שעל גבו רובץ החוב הכבד של אחיו, לפני שנותן את הסכמתו, מתייעץ עם סוכן האחוזה ג'ף, שמגלה לו כי מדובר בארגון אכזרי וחסר רחמים, שבראשו עומד אביה של סוזי שכרגע יושב בבית הסוהר בתנאי שבעה כוכבים, ושלא בנקל יצליח הדוכס החדש להשתחרר מאחיזתם. הוא מודיע לסוזי שישתף עם אנשיהם פעולה בתנאי שיעזבו את האחוזה עד סוף השנה.

מכאן ואילך מתפתחת עלילה שהיא לא פחות ממענגת. יש הומור, יש טירוף, יש דמויות אקסצנטריות, יש - למי שאוהב - מקהלה של מבטאים בריטיים שונים. ישנו האח פרדי, שהיכן שהוא מניח את ידיו מתפתח אסון נוסף  חדש, ושוב נדרשים אדוארד וסוזי לכבות את הדלקות שהוא מבעיר היכן שהוא דורך. אחרי מספר פרקים (יש שמונה בסך הכל) אפשר להבחין במודל המעט חוזר על עצמו - צרות, כיבוי אש, צרות, כיבוי אש - מה שהופך את צפיית הבינג' למעט בעייתית, אבל שניים־שלושה פרקים בכל נגלת צפייה בהחלט שווים ומתקבלים על הדעת. כבר נכתב כאן ש"הג'נטלמנים" היא לא פחות ממענגת?