יותר משהוא סרט, לפחות בחצי השעה הראשונה, “אסטרואיד סיטי" הוא חידון. השאלה הראשונה בחידון הזה היא כיצד ולמה נקבצו כוכבי קולנוע כסקרלט ג'והנסון, טום הנקס ועוד רבים אחרים לסרט שעוד לא שפשף את סוליותיו על האקרנים הגדולים וכבר אחרי לידתו נשלח לגלות בטלוויזיה. כך או כך, עונה הצופה האופטימי לעצמו, אם צבא הכוכבים הזה ניאות להתאסף לסרט טלוויזיה, אולי מדובר כאן במוצר יוצא דופן ושווה להעניק לו מבט.

מים, אדמה, אש, אוויר, להעביר: עיבוד הלייב של אווטאר פשוט לא עומד בציפיות | ביקורת נטפליקס
החות'ים ביצעו תקיפה נוספת בים האדום; נתניהו יכנס התייעצות מיוחדת

הסרט, אגב, מספר על כנס חלל בשנת 1955 הנערך בעיירה מדברית באמריקה, ומשתבש בעקבות הופעתו המפתיעה והמאיימת של חייזר. מכאן נובעת השאלה השנייה בחידון: אם אומנם יפסעו הדברים בכיוון המובטח, לפחות במחצית השעה הראשונה הם אינם מתרחשים. אין לסרט עלילה כלשהי.

אי אפשר לחבב או לתעב איזו דמות. לא נראה שלמישהו מיוצרי הסרט היה מושג מה הם רוצים מעצמם ומהחיים של הצופה. אולי התכוונו להצחיק, אבל ההומור על המסך תפל בצורה מפליאה, חסר עוקץ וטעים עוד פחות מתבשיל נסורת. והשאלה הנשאלת כאן היא מדוע לא קמו כל הכוכבים הנהדרים כאיש אחד ואמרו, בדבר הזה אנחנו לא מסכימים להשתתף, ונסעו הביתה. למה הם המשיכו להישאר על הסט?

מה שמוביל לשאלה השלישית, העקרונית מכולן, והיא למה נוצר הסרט הזה. למה הסכים מישהו לכתוב אותו, ועוד מישהו להפיק אותו, לביים אותו, לשחק בו, והמסקנה היחידה היא שכנראה זה נעשה תחת איומים. אולי אפילו בנשק חם. אין סיבה אחרת שמתקבלת על הדעת. מומלץ לא לבזבז עליו אפילו את חצי השעה שאני בזבזתי. שומר נפשו ירחק.

"אסטרואיד סיטי", יס VOD, החל מ־21.3